خبرهای داغ:
سردار ابوحمزه:

ضعف بصیرت و دنیاگرایی در تمام فراز و فرودهای انقلاب تاثیرگذار است

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ضعف بصیرت، دنیاگرایی و عدم اطاعت از امام بر حق را دلیل ایجاد فتنه 88 عنوان کرد و گفت: این موارد در تمامی توطئه ها و فراز و فرودهای انقلاب تاثیرگذار است و باعث خلق حماسه عظیم نهم دی شد.
کد خبر: ۸۶۱۰۹۸۷
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در اجلاسیه بسیج دانش‌آموزی که در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای شهرداری برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و 8 هزار شهید استان به ویژه شهدای دانش‌آموزی و مدافع حرم به بیان ویژگی‌های 9 دی پرداخت.

وی با اشاره به حوادث صدر اول اسلام افزود: حدود 90 سال بنی‌امیه و حدود 500 سال بنی‌عباس حاکم مسلمین شدند با وجود اینکه ائمه اطهار(ع) حضور داشتند، اما شاهد جنگ‌های امیرالمومنین(ع) و صلح امام حسن(ع) و حادثه کربلا هستیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه چرا این اتفاقات با وجود اسلام و امام و امت به وجود آمد، بیان داشت: این اتفاقات در فتنه 88 نیز ایجاد شد و فقط در بُعد زمان و مکان متفاوت بود اما بسیار به هم نزدیک هستند.

وی ادامه داد: در فتنه 88 مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و پیشوا مسلمین حضور داشتند اما چرا اتفاقاتی در جریان فتنه 88 افتاد.

ابوحمزه اضافه کرد: بسیاری از آقایان که در عرصه فتنه و فتنه گری وارد شدند یار امام بودند و مسئولیت‌های مختلفی در نظام داشتند و در دوران انقلاب شکنجه های زیادی شدند و جزء خواص جامعه بودند که در صدر اول اسلام نیز این اتفاقات نیز وجود داشت.

وی یادآور شد: در فتنه سال 88 کسانی مثل میرحسین موسوی، کروبی و خاتمی جریان‌داری می کنند و در صدر اسلام چنین افرادی مانند طلحه و زبیر وجود داشت.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با مقایسه حوادث صدر اول اسلام و فتنه 88 و نکات اشتراک آن تصریح کرد: نکته اول ضعف بصیرت در خواص صدر اول اسلام و سران فتنه 88 بود که نتوانستند راه درست از غلط را تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه در فتنه 88 بحث انتخابات نبود، گفت: نکته دوم اشتراک نیز این است که در هر دو مورد بحث قدرت طلبی و مقام طلبی مطرح بود.

ابوحمزه ابراز داشت: مقام معظم رهبری در آن دوران فرمودند اگر ایرادی هست به صورت قانونی اعلام کنید تا بازنگری شود و آنان نمی پذیرفتند و خواهان ابطال انتخابات بودند چون نتوانسته بودند رئیس جمهور شوند.

وی بیان کرد: نکته سوم در ایجاد اتفاقات نیز عدم اطاعت از امام در صدر اول اسلام و نایب امام در دوره کنونی بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) ضعف بصیرت، دنیاگرایی و عدم اطاعت از امام بر حق را دلیل ایجاد فتنه 88 عنوان کرد و افزود: همین امر باعث خلق حماسه عظیم نهم دی شد.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم از فتنه 88 عبرت بگیریم باید به دنبال بصیرت‌افزایی، پرهیز از دنیاطلبی و اطاعت کامل از نایب امام زمان باشیم.

ابوحمزه با بیان اینکه این سه نکته خاص نهم دی نیست بلکه در تمامی توطئه ها و فراز و فرودهای انقلاب تاثیرگذار است، ابراز داشت: عدم توجه به این نکات باعث سقوط و توجه به آنها باعث رشد و تعالی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات