خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین استان همدان مطرح کرد

تشکیل کارگروه کارآفرینی راه‌حلی برای بحران بیکاری

مسئول سازمان بسیج مهندسین استان همدان تشکیل کارگروه کارآفرینی را راه‌حلی برای بحران بیکاری برشمرد و گفت: این کارگروه متشکل از پیشکسوتان و افراد با تجربه جامعه مهندسی است.
کد خبر: ۸۶۱۸۲۹۴
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اعضای هیات رئیسه شورای بسیج مهندسین عمران و معماری استان همدان با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان دیدار و در خصوص برخی مسائل هم‌اندیشی کردند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین استان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: نقطه قوت برنامه‌های بسیج، برنامه‌های فرهنگی است که با توان تخصصی در اختیار مخاطبان قرار می دهیم.

اصغر عاطف با بیان اینکه بیکاری همچون سیل و زلزله بحران محسوب می شود، گفت: باید مهندسان را توانمند کرده و برای آنها اشتغال ایجاد کنیم، تا بحران بیکاری را حل کرده و از مشکلات بعدی جلوگیری کنیم.

وی تشکیل کارگروه کارآفرینی را راه‌حلی برای بحران بیکاری برشمرد و افزود: این کارگروه متشکل از پیشکسوتان و افراد با تجربه جامعه مهندسی است تا با الگوسازی و ایجاد راه کار بر مشکل بیکاری پیروز شویم.

* ارتقاء رضایتمندی مردم از نظام اسلامی جزو وظایف اصلی بسیج است

رئیس شورای بسیج مهندسین عمران و معماری استان همدان نیز با اشاره به آغاز دوره هفتم فعالیت هیأت مدیره سازمان گفت: ارتقاء رضایتمندی مردم از نظام اسلامی جزو وظایف اصلی بسیج است.

محسن صادقیان اظهار کرد: بسیج مهندسین از 16 سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت اقدامات قابل توجهی ارائه شده است و باتوجه به اینکه توانمندسازی مهندسین جوان از اهداف و برنامه‌های بسیج مهندسین محسوب می‌شود، می‌توانیم در این زمینه با کمک نظام مهندسی فعالیت بیشتری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امکانات و توانمندی‌های بسیج در خدمت نظام مهندسی است، گفت: با افزایش تعامل بین بسیج مهندسین و سازمان نظام مهندسی می‌توانیم خدمات شایانی به جامعه به ویژه جامعه مهندسی ارائه دهیم.

رئیس شورای بسیج مهندسین عمران و معماری استان همدان یادآور شد: بسیج مهندسین می‌تواند برای پیگیری بهتر امور و ارائه خدمات مطلوب در ساختمان نظام مهندسی مستقر شود و این امر با یک اتاق کوچک نیز میسر می‌شود.

* اگر تفکر بسیج نهادینه کنیم هیچ مشکلی نخواهیم داشت

نماینده سازمان در امور شاهد و ایثارگر نیز در این جلسه گفت: بسیج به عنوان یک بازو در کنار نظام مهندسی قرار دارد که با همکاری یکدیگر می ‌توانند بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کنند.

امیرارسلان رستگاری در ادامه به تشکیل موسسه مهندسین خیر اشاره و اظهار کرد: اساسنامه این موسسه در حال نهایی شدن است و با آغاز فعالیت به پتانسیلی تبدیل می‌شود که نظام مهندسی و بسیج مهندسین در کنار یکدیگر برای خدمت به مردم گام برمی‌دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: چنانچه بتوانیم تفکر بسیج را نهادینه کنیم هیچ مشکلی در جامعه نخواهیم داشت.

امیر سلیمی بر برگزاری جلسات بیشتر تاکید کرد و افزود: اگر لازم است جلسات مداوم داشته باشیم، تقویمی در این خصوص تهیه شود تا مسائل و موضوعات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نظام مهندسی تکریم ایثارگران را به صورت ذاتی وظیفه خود می داند، اظهار کرد: در راستای تکریم خانواده شهدا و ایثارگران یک سری برنامه به صورت مستقل اجرا می‌کنیم و با همکاری بسیج مهندسین نیز بخشی از برنامه‌ها را باید انجام دهیم و برای تقویت چنین برنامه‌هایی گام برداریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان در ادامه به مطالبات اعضاء سازمان اشاره کرد و گفت: خواسته‌ها و مطالبات مطرح شده توسط همکاران در مجامع عمومی را با قانون تطبیق می دهیم و هر آنچه که منطبق با قانون باشد اجرا خواهیم کرد.

وی اجرای اتوماسیون جامع سازمان را را راستای تکریم مهندسین برشمرد و افزود: با اجرای کامل اتوماسیون شفافیت کاملی به وجود می آید و مهندسین می توانند از طریق این سیستم تمام برنامه های سازمان را رصد کنند.

سلیمی به ساماندهی دفاتر مهندسی نیز اشاره و اظهار کرد: 90 درصد این طرح در ادوار گذشته هیات مدیره انجام شده بود و هم اکنون 10 درصد پایانی در حال انجام است و تلاش می کنیم پیش از فرا رسیدن سال جدید دفاتر مهندسی ساماندهی و راه اندازی شوند.

وی ارجاع نظارت را قدمی برای ایجاد عدالت نسبی برشمرد و گفت: برای اجرای این طرح نیز پیگیر هستیم که براساس پیش بینی‌ها از ابتدای سال 95 آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار