خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

تا روحانیت اصلاح نشود جامعه اصلاح نمی‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه یکی از مکان‌هایی که می‌تواند جامعه را اصلاح کند حوزه‌های علمیه است، گفت: تا روحانیت اصلاح نشود جامعه اصلاح نمی‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۱۲۳۹
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در همایش جایگاه ولایت‌فقیه و بصیرت افزایی در شهرستان نهاوند بیان داشت: موضوع فساد در زمین و اصلاح آن توسط مصلحین از موضوعاتی است که در قرآن و روایات بر آن تأکید بسیاری شده است و درنهایت زمین را صالحان به ارث خواهند برد.

وی اظهار کرد: بعضی از انسان‌ها طبعشان این است که وقتی به حکومت می‌رسند تلاش می‌کنند تا در کل جهان فساد کنند مانند آل سعود و امریکا که در طول حیاتشان چه جنایت‌هایی کردند.

امام‌جمعه همدان به بیان بعضی از نمادهای فساد در اجتماع اشاره کرد و افزود: کاهش ازدواج، فراوانی طلاق و زیادشدن دختران و بچه‌های خیابانی از نمادهای فساد در اجتماع هستند.

وی بیان داشت: منافقین یکی دیگر از نمادهای فساد در جامعه هستند ولی به خیال خودشان در حال اصلاح جامعه هستند که این نگرش ناشی از غرق شدن آن‌ها در گناه و فساد است.

محمدی گفت: در جنگ بین حق و باطل و صلاح و فساد همان‌طور که قرآن وعده داده پیروزی نهایی از آن صالحین و جبهه حق خواهد بود و مفسدین و منافقان خوار و ذلیل خواهند شد.

وی اظهار کرد: برای اصلاح جامعه نیاز به مصلحین داریم که یکی از نمونه‌های شاخص این مصلحین امام خمینی (ره) است که با هدایت‌های ایشان و پیروی مردم از ایشان یکی از نمادهای فساد یعنی حکومت طاغوت از بین رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان افزود: قبل از انقلاب کشور دربست در اختیار امریکا و صهیونیست‌ها بود و آن‌ها هر جنایتی را که دوست داشتند در ایران انجام می‌دادند که قطع کردن دست پلید آن‌ها توسط امام خمینی (ره) نمونه بارزی از اصلاح در جامعه بود.

وی بیان داشت: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند جامعه را اصلاح کند حوزه‌های علمیه است که باید با تلاش و کوشش، انسان‌های صالح تربیت کند تا آن‌ها نیز بتوانند با اثرگذاری بر مردم کل جامعه را اصلاح کنند.

آیت‌الله محمدی گفت: تا روحانیت اصلاح نشود جامعه اصلاح نمی‌شود چون روح و جان دیانت پیامبران الهی برچیدن فساد و اصلاح جامعه است و در این زمینه باید به این نکته توجه کرد تا زمانی که انسان خودش را اصلاح نکند نمی‌تواند جامعه را اصلاح کند و این‌یک اصل اساسی و مهم است.

وی عنوان کرد: خیلی از انقلابی‌ها در طول عمر انقلاب مردود شدند چون نتوانستند خودشان را اصلاح کنند و به همین دلیل هم نتوانستند جامعه را اصلاح کنند.

نماینده ولی‌فقیه در پایان با مهم توصیف کردن وظیفه حوزه‌های علمیه گفت: وظیفه روحانیون اصلاح در جامعه است که برای دستیابی به این مهم باید بتوانیم اساتید مصلح تربیت کنیم که این وظیفه خطیر حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات