خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین گفت: ترویج بیشتر کرسی‌های تفسیر قرآن کریم امری ضروری است.
کد خبر: ۸۶۳۸۹۸۸
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عابدینی در دیدار با حجت‌الاسلام‌ موحدی‌نژاد مدیرعامل مؤسسه ترویج فرهنگ قرآن که با محوریت ترویج کرسی‌های تفسیر در استان برگزار شد، اظهار کرد: مردم استان قزوین علاقه زیادی به جلسات تفسیر قرآن کریم دارند و این مهم موجب توسعه بسیار خوب جلسات تفسیر در این استان شده است.

 وی ترویج بیشتر کرسی‌های تفسیر قرآن کریم را امری ضروری دانست و تصریح کرد: جلسات تفسیر زیادی در حال حاضر در استان قزوین برگزار می‌شود و برای این‌که قزوین به این مرحله برسد تلاش‌ها بسیار زیادی صورت گرفته و باید قدرشناس تلاش‌های مفسران قرآن کریم باشیم.

 موحدی‌نژاد اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا کرسی‌های تفسیر قرآن کریم در بین همه اقشار جامعه فراگیر شود و برای هر صنفی این موضوع مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

 وی ادامه داد: برای دست‌یابی به این هدف نیازمند ساختن نیروی انسانی هستیم؛ هر چند بسیاری از طلاب و روحانیون از علم تفسیر بهره‌مند هستند اما فن بیان مقوله مهمی است که باید در میان صاحبان علم تفسیر تقویت شود.

 موحدی نژاد بیان کرد: تاکنون 3 هزار طلبه در دوره‌های مقدماتی فن تفسیر شرکت کرده‌اند و این آمادگی وجود دارد تا در قزوین برای خواهران و برادران طلبه و روحانی این دوره برگزار شود.

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی، مدیر حوزه علمیه استان قزوین هم بیان کرد: این‌که تفسیر باید برای عموم گفته شود، روشی است که از سوی آقای قرائتی مطرح شد و همه ما آن را پذیرفته ایم و برای تحقق آن کارهای خوبی در قزوین صورت گرفته است.

1001/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها