فرماندار کبودراهنگ گفت: 73 درصد روستاهای شهرستان فاقد نماز جماعت هستند.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۴۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، احسان قنبری امروز در مجمع سالانه بسیج کبودراهنگ اظهار کرد: از 128 روستای دارای سکنه در شهرستان تنها در 33 روستا روحانی مستقر است و نماز جماعت برگزار می‌شود .

وی افزود : جای بسی سوال است که شهرستان در این شاخصه که 73 درصد روستاهای شهرستان فاقد نماز جماعت هستند این شهرستان در جایگاه نخست برگزاری نماز جماعت استان قرار گرفته است .

فرماندار کبودراهنگ ادامه داد: به فرمایش معمار کبیر انقلاب ، مساجد سنگرهای اسلام هستند که با توجه به توطئه های دشمنان برای سست کردن دین و اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان باید با برگزاری نماز جماعت و جذاب سازی مساجد و کیفی بخشی به مراسمات مذهبی جوانان را به سنگر امن الهی دعوت کنیم .

وی با اشاره به ضرورت برگزاری نماز اول به جماعت گفت: سازمان تبلیغات باید معتمدین روستاها را با همکاری هیأت امناء مساجد شناسایی و با آموزش آنها نماز جماعت های روستاها را فعال کند .

قنبری ابراز امیدواری کرد با تکمیل حوزه علمیه برادران کبودراهنگ ، کمبود روحانی برای اعزام به روستاها رفع شود .

در این مجمع اعضا خواستار ایجاد پایگاه های فرهنگی در مراکز تفریحی و گردشگری ، تشکیل و حمایت از گروه های هنری و نمایشی برای اجراء برنامه های فرهنگی در مراسمات عروسی به جای استفاده از آلات موسیقی و اجرای طرح طراوت صلاه برای برگزاری نماز جماعت در روستاهای فاقد امام جماعت شدند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات