خبرهای داغ:
استاد و مشاور حوزه و دانشگاه عنوان کرد

خودشناسی اصلی‌ترین ویژگی یک مربی

استاد و مشاور حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر شخصیت شناسی نداشته باشیم قدرت جذب نخواهیم داشت، گفت: بنابراین مهمترین و اصلی‌ترین خصوصیت و ویژگی مربی خودشناسی او است.
کد خبر: ۸۶۸۰۸۷۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فهیمه موسوی اصفهانی در جمع سرگروه‌های صالحین حوزه بسیج شهدای اصناف در سالن جلسات کانون بسیج جوانان اظهار داشت: نکته اصلی در هدایت و آموزش افراد این است که باید ببینیم که خود ما در چه حیطه و شرایطی قرار داریم.

وی تصریح کرد: هر چه قدر علم و رفتار و اخلاق داشته باشیم ثمر بیشتری برای مخاطبین خواهیم داشت.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نکته مهم برای آموزش و تربیت دیگران خودشناسی است چراکه اگر علم باشد ولی عمل نباشد، یکی بدون دیگری باهم منافات ایجاد می‌کنند، بنابراین باید علم و عمل ما یکی باشد.

وی با بیان اینکه اولین خصوصیت در مربی اخلاق است، ابراز داشت: ما با اخلاق می توانیم دین را گسترش دهیم. موسوی اصفهانی افزود: دومین خصوصیت یک مربی بصیرت است زیرا هر مربی باید از هر علمی بهره داشته باشد و باید مدیریت زمان را نیز بداند.

وی عنوان کرد: خصوصیت سوم اعتقاد و معنویت است اگر رابطه با خدا و معنویات که با آن سر و کار داریم ضعیف باشد در هر حیطه‌ای ضعیف خواهیم بود.

استاد و مشاور حوزه و دانشگاه از دیگر خصوصیت یک مربی را سلامتی عنوان کرد و افزود: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه می فرمایند«خداوندا به من سلامتی همه جانبه عنایت فرما»، این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت بعد از سال‌ها تحقیق و پژوهش عنوان کرد یکی از ابعاد سلامت اعتقاد و معنویت است که اگر فردی این موارد را نداشته باشد سلامت نیست.

وی بیان کرد: باید بدانیم اگر شخصیت شناسی را نداشته باشیم قدرت جذب ما از بین می رود بنابراین مهمترین و اصلی‌ترین خصوصیت و ویژگی مربی خودشناسی او است.

برای مشاهده عکس در سایز بزرگ لطفا بر روی آن کلیک نمایید.


انتهای پیام/

ارسال نظرات