حمیدرضا
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام/

افتتاح 47 طرح زیر بخش کشاورزی/اشتغال زایی برای 29 هزار نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: با افتتاح یا کلنگ زنی 47 طرح زیربخش کشاورزی، برای 29 هزار و 127 نفر اشتغالزایی، شغل 9 هزار و 281 نفر تثبیت و10 هزار و 587 خانوار نیز از مزایای آن بهره مند می شود.
کد خبر: ۸۶۹۳۶۰۹
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمد تراب میری زئیس سازمان جهاد کشاورزی، به مناسبت آغاز هفته جهاد کشاورزی در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار کرد: مبلغ چهار هزار و 578 میلیارد و 168 میلیون ریال برای طرح های خدماتی و تولیدی آماده بهره برداری در هفته جهادکشاورزی این استان هزینه شده است.
محمد تراب میری بیان کرد: این طرح‌ها شامل احدث باغات کشاورزی، آبیاری تحت فشار، فرآوری بذر، مزارع پرورش ماهی، مرغداری گوشتی، پنل خورشیدی و برق‌رسانی به چاه‌های آب کشاورزی است.
وی افزود: 22 طرح آب و خاک، پنج طرح شیلات، سه طرح بهبودات دامی و گیاهی، 2 طرح در حوزه صنایع تبدیلی، یک طرح دامپزشکی، یک طرح امور عشایری، سه طرح تعاون روستایی، سه طرح منابع طبیعی و یک طرح توسعه مدیریت و منابع انسانی در هفته جهاد امسال در این استان کلنگ زنی یا افتتاح می شود.
تراب میری در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به پایان فصل برداشت گندم گفت: از ابتدای فصل برداشت (اوایل اردیبهشت) گندم تاکنون 222 هزار تن گندم دروم و معمولی و 22 هزار تن گندم بذری (برای مطالعه و تحقیقات) از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: مبلغ 2 هزار و 150 میلیارد ریال نیز بابت خرید گندم مازاد بر نیاز به کشاورزان گندم کار استان پرداخت شده است.
به گفته وی، 2 هزار تن دانه روغنی کلزا، پنج هزار تن جو و پنج هزار تن چقندر قند نیز در فصل برداشت محصول با نرخ تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شده است.
تراب میری با بیان اینکه بدنبال ایجاد طرح های کم آب بر در باغات و توسعه باغات پسته در استان ایلام هستیم، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم جهاد کشاورزی ارتقای زیربخش های این حوزه و حرکت به سمت مکانیزاسیون کردن مزارع و باغات است که نوین کردن سیستم های آبیاری مزارع و باغات با آبیاری های قطره ای و تحت فشار در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی به حوزه دام و طیور در استان ایلام هم اشاره کرد و گفت: استان در زمینه تولید دام و طیور و فرآورده های دامی هیچ مشکلی ندارد و میانگین تولید استان در این حوزه سه برابر مصرف است به گونه ای که میانگین سرانه تولید سالانه گوشت سفید 50 هزار تن و گوشت قرمز 24 هزار تن است.
تراب میری عمده مشکل استان را نبود زنجیره تولید به ویژه در حوزه پرورش مرغ یعنی تولید از مزارع تا کشتارگاه صنعتی دانست و افزود: کشتارگاه صنعتی مرغ آبدانان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در صورت راه اندازی بخش مهمی از مشکل تولید، کشتار و صادرات مرغ تولیدی استان را بر طرف می کند.
وی یادآور شد: برای ایجاد کشتارگاه دیگری با ظرفیت 25 میلیون قطعه در سال با بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان به منظور سرمایه گذاری رایزنی هایی انجام داده ایم.
تراب میری از جذب 60 میلیارد ریال اعتبار برای حوزه مکانیزاسیون کشاورزی استان ایلام و خرید 82 دستگاه تراکتور و 12 دستگاه کمباین نیز خبر داد و به توزیع 30 هزار تن انواع کود شیمیایی در بین زارعان در سال زراعی جاری هم اشاره کرد.

مسئول حوزه ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در ادامه این نشست خبری به برنامه های تبلیغی و ترویجی این نهاد برای ترغیب کشاورزان به پرداخت زکات اشاره کرد و افزود: در خصوص پرداخت زکات وضعیت خوبی داریم.
حجت الاسلام روح الله شاهمرادیان گفت: همزمان با فعالیت کشاورزان مبلغان این حوزه و فارغ التحصیلان کشاورزی با حضور بر سر زمین هایی که قابلیت پرداخت زکات دارند مبانی فقهی و دینی و فرهنگی پرداخت زکات را برای کشاورزان تشریح می کنند.
این نشست خبری با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی، مدیران کل و عامل ادارات و شرکت های زیر مجموعه این سازمان و با شرکت اصحاب رسانه و به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد.
21
تا 27 خرداد بنام هفته جهاد کشاورزی نام گذاری شده است، کشاورزی بستر امنیت و سلامت غذایی کشور، رکن اقتصاد مقاومتی، شعار امسال این هفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار