خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان:

محوریت تعامل پلیس با خبرنگاران بر حوزه پیشگیری متمرکز است /کاهش 29 درصدی وقوع جرائم در استان همدان

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه انتظار می‌رود خبرنگاران، پلیس را در ارتقاء احساس امنیت همراهی یاری کنند، گفت: محوریت تعامل پلیس با خبرنگاران بر حوزه پیشگیری متمرکز است که باید با اعتمادسازی و تنویر افکار عمومی به ارتقاء امنیت اجتماعی منجر شود.
کد خبر: ۸۷۲۴۳۰۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش رسانه‌ها در بالندگی و توسعه جامعه اظهار کرد: نقش مطبوعات و رسانه در تعالی جامعه بی‌بدیل و انکارناپذیر است و نمی‌توان نادیده گرفت که رسانه‌ها در ارتقاء امنیت ذهنی، روانی و فیزیکی تأثیر بسزایی دارند.

وی تصریح کرد: رسانه باعث توسعه و رشد فرهنگ عمومی و بالندگی جامعه است و با توجه به ابعاد مختلف و حساس عملکرد نیروی انتظامی در بسترسازی‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... رسانه می‌تواند سهم عمده‌ای در این بسترسازی‌ها داشته باشد که خوشبختانه از این حیث تعاملی دوسویه در استان وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تبیین اهداف نیروی انتظامی که باید مبتنی بر حفظ ارزش‌ها باشد، عنوان کرد: وظیفه نیروی انتظامی، تولید امنیت عمومی در جامعه است.

وی با بیان اینکه در مدت 3 سالی که فرماندهی انتظامی را بر عهده داشته‌ام، هیچ نامهربانی از رسانه‌ها ندیدم، گفت: خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی هستند، امنیت امروز حاصل خون هزاران شهید است و بخشی از آن به علت حضور و حمایت خبرنگاران در صحنه‌های مختلف جامعه است.

این مقام مسئول با تشریح انتظارات نیروی انتظامی از خبرنگاران تبیین کرد: انتظار می‌رود خبرنگاران، پلیس را در ارتقاء احساس امنیت همراهی یاری کنند چرا که محوریت تعامل پلیس با خبرنگاران بر حوزه پیشگیری متمرکز است که باید با اعتمادسازی و تنویر افکار عمومی به ارتقاء امنیت اجتماعی منجر شود.

مهدیان‌نسب در ادامه با اشاره به سرفصل‌های تعامل نیروی انتظامی و رسانه‌ها خاطرنشان کرد: از جمله نیازمندی‌های دقیق و ظریف استان که می‌تواند در تعامل رسانه‌ها با نیروی انتظامی تحت پوشش قرار گیرد، ارتقاء فرهنگ ترافیکی است.

*ورود رسانه‌ها به مقابله با هجمه‌های ماهواره

وی با بیان اینکه آموزش مردم در جهت مقابله با هجمه‌های ماهواره موضوع دیگری است که رسانه‌ها باید مورد توجه قرار دهند، گفت: نیروی انتظامی در این راستا اقدامات فرهنگی متعددی از جمله تدوین مطالبی را پیوست 500 هزار قبض آب و برق و گاز در دستور کار قرار داده که بخشی از آن در حوزه حجاب و عفاف و بخش دیگری در خصوص تهدیدات ماهواره‌ای و فضای مجازی است.

فرمانده انتظامی استان همدان ضمن تأکید بر گسترده و پیچیده بودن ابعاد مختلف فضای مجازی تبیین کرد: آسیب‌هایی که دشمن با اهداف مختلفی در این زمینه ایجاد کرده با هوشیاری و روشنگری رسانه‌ها و اقدامات ایجابی و سلبی نیروهای انتظامی و نهادهای مرتبط از جمله حوزه علمیه مورد مقابله قرار می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به آموزش چهره به چهره 120 هزار نفر اشاره کرد.

ویبا بیان اینکه انتظار مردم از نیروی انتظامی، قانون‌مداری و پاسخگویی شفاف به مطالبات مردمی است، اظهار کرد: در راستای پاسخگویی دقیق و به موقع به مطالبات مردمی، حوزه پلیسی 110 همواره فعال بوده و 80 هزار تماس با این حوزه ثبت شده که 51 درصد این تماس‌ها عملیاتی شده‌اند و 49 درصد نیز با دریافت راهنمایی و مشاوره مورد مساعدت قرار گرفته‌اند.

وی ضمن تأکید بر کاهش 29 درصدی جرائم از جمله سرقت در سطح استان اعلام کرد: به عنوان نمونه در زمینهکاهش جرائم می‌توان به وضعیت شهر ملایر اشاره کرد که نسبت جمعیتی این شهر به جمعیت کل استان 20 درصد بوده اما سهم آن از جرائم استان تنها 4 درصد است که این به علت عملکرد دقیق و بجای نیروی انتظامی در سطح استان بوده است.

مهدیان‌نسب افزود: جرائمی مانند قتل که آنی و غالبا در شرایط خاص اتفاق می‌افتد، غیرقابل پیشگیری است اما در صورت وقوع، نباید اسباب عقده‌گشایی از نیروی انتظامی شود، قتل مهم است اما باید به پلیس فرصت داد نه جبهه‌گیری.

این مقام مسئول عنوان کرد: در حوزه عفاف و حجاب که استان همدان به علت پایه‌های محکم دینی مردم وضعیت نسبتا خوبی دارد، بیش از 65 تخته بنر نصب شده و تعداد 8 ایستگاه فرهنگی عفاف و حجاب نیز برای اقدامات فرهنگی در این موضوع ایجاد شده‌اند.

* برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در اوایل شهریورماه

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در اوایل شهریورماه خبر داد و افزود: علاوه بر اقدامات مذکور در حوزه عفاف و حجاب، طرح تحقیقاتی هم در نیروی انتظامی مورد پیگیری قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به افزایش 40 درصدی مشاوره‌ در نیروی انتظامی تصریح کرد: در اختلافاتی اعم از اختلافات ملکی، خانوادگی و ... که مراجعه به نیروی انتظامی صورت گرفته، با ارائه مشاوره، 84 درصد ختم به صلح و سازش شده است.

وی در ادامه از اجرای بدون توقف توقیف موتورسیکلت‌سواران متخلّف خبر داد و بیان کرد: در راستای حفظ امنیت عمومی و اجتماعی شهروندان، مقابله با موتورسیکلت‌سواران متخلف با جدیّت پیگیری می‌شود و برخورد با متخلّفانی که به غیر از تخلفات، برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کنند بدون اغماض توقیف و برخورد صورت می‌گیرد.

مهدیان‌نسب از توقیف بیش از 4 هزار و 500 دستگاه موتورسیکلت در همدان خبر داد و افزود: سالانه 6 هزار نفر در کشور در سنین 14 تا 30 سال در تصادفات موتورسیکلت جان خود را از دست می‌دهند و استان هم در این موضوع اگرچه در زمره 15 استان نخست نیست اما آمار قابل توجهی دارد که لازمه پیشگیری و کاهش این آمار، آموزش خانواده‌ها در این جهت است که به نوجوانانی که گواهینامه و یا مهارت کافی در رانندگی ندارند، اجازه راندن موتورسیکلت ندهند.

وی با اشاره به آمار تصادفات استان در سال‌جاری تشریح کرد: در 4 ماه نخست سال‌جاری 21 درصد کاهش تصادفات و 38 نفر کاهش تلفات صورت گرفته و علاوه بر توقیف 15 هزار و 282 موتورسیکلت در سطح استان، بیش از 6 هزار و 400 خودروی متخلف نیز توقیف شده‌‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات