مسئول بسیج رسانه استان هرمزگان:

رسانه ها باید در تقویت هویت بر مبنای مردم سالاری دینی تلاش کنند

مسئول بسیج رسانه هرمزگان گفت: وظیفه ای که رسانه ها در بازگو کردن داشته های این انقلاب دارند تزریق احساس هویت به ملت و ارزش قائل شدن به تفکر اسلام باید باشد، نه این که به منافع اشخاص یا قشر خاصی مربوط شود.
کد خبر: ۸۷۳۳۰۶۸
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج،مرتضی پیروی منش از ارزش قائل شدن به تفکر اسلام ناب محمدی به عنوان یکی دیگر  از  وظایف رسانه برشمرد و اظهارداشت: پرداختن به تربیت و تقویت اخلاق رسانه ای لازم و ضرورت پیدا کرده است، چون رفتارهایی دیده می شود که به سمت هدف های مورد انتظار انقلاب اسلام ناب نیست بلکه به سمت تخریب آن است.

وی دررابطه با تبعات بد اخلاقی های رسانه و مطبوعات افزود: رفتارهایی در برخی رسانه ها مشاهده می شود که بسمت واگرایی از انقلاب اسلام ناب و گفتمان ولایت مطلقه فقیه درحرکت است، مواظب ادامه روند بد اخلاقی های بوجود آمده در رسانه باشید، تبعات بد اخلاقی های رسانه و مطبوعات تاثیرات آن خاصه ی صنف مربوطه نیست بلکه عموم جامعه را هدف می گیرد.

مسئول بسیج رسانه هرمزگان یکی از الزامات پیشرفت را احساس افتخار از سربازی جبهه انقلاب دانست و اظهار داشت: به نظرم الزاماتی مانند پیشرفت در عرصه فرهنگ، علمی پژوهشی، انضباط اخلاقی و انواع بصیرت های مورد نیاز در استان باید محقق گردد، احساس وجوددر جبهه گفتمان انقلاب و خود را در راستای آن سرباز دانستن می تواند محوری تاثیر گذار در رشد بیشتر سبد افتخارات انقلاب قراربگیرد.

پیروی منش در رابطه با وظیفه رسانه ها در بازگو کردن داشته های انقلاب تصریح کرد: وظیفه ای که رسانه ها در بازگو کردن داشته های بوجود آمده این انقلاب دارند، تزریق احساس هویت به ملت و ارزش قائل شدن به تفکر اسلام ناب محمدی است نه این که به منافع اشخاص بپردازد.

وی درادامه بیان کرد: هویت یعنی حس مردم سالاری دینی که در انقلاب، ما بخوبی معتقد به آنیم، اما جاهای دیگر هویت یعنی حزب سالاری، دنیا آن را به مثابه یک باشگاه ورزشی تصور می کند و آن را هویت می داند در صورتی که اسلام ناب این را نمی پذیرد، اسلام سکولاری، اسلام داعشی و تکفیری بعضا به اینگونه باشگاه ها معتقدند، نه خیر هویت این نیست که ما یک باشگاه باشیم و رفت و آمدهایی عین تعویض بازیکنان در آن رایج باشد، ما رسانه ای ها بایستی در تقویت هویت بر مبنای مردم سالاری دینی حرکت بکنیم چون ما واقعی هستیم.

پیروی منش بیان کرد: سوال من اینجاست چرا با وجود واقعی بودن مبنای مردم سالاری ما به جای تقویت در بسترهای استعدادیابی، استعداد سنجی، نظام سازی انقلابی به حواشی می پردازیم که بر گرفته از نفس برخی منافع طلب ها و اینکه قطعا به نفع دشمنان ما می باشد حرکت می کنیم؟

مسئول بسیج رسانه استان هرمزگان  در رابطه با افزایش ظرف رسانه و مطبوعات درهرمزگان پیشنهاد کرد: بیاییم در راستای رسیدن به آرمان و رسالت و ماموریتی که یک مدیر و خبرنگار پژوهش مدار در تراز گفتمان انقلاب اسلام ناب محمدی بایستی داشته باشد، اتاق فکر تشکیل بدهیم، بیاییم برای مرحله ورود افراد به صنف مطبوعات و رسانه فرایند تدوین شایستگی های یک خبرنگار و مدیر مطلوب در این خصوص را با هم فکری یکدیگر آماده کنیم، ظرف رسانه انقلاب در هرمزگان اینچنین بالا می رود.

بیاییم برای تقویت حوزه ی رسانه ای انقلاب اسلام ناب محمدی با دور همی هایی مفید به شورای عالی بسیج رسانه شهرستان ها قدرت سیاست گذاری بدهیم و ظرفیت های ایجابی در خصوص استعداد سنجی و ابزارهای قابل سنجش پیشرفت رسانه، طراحی و به آن پایبند باشیم.

بیاییم جهت غلبه بر مشکلات رسانه و جامعه که بخاطر پرداختن به حواشی ها توسط برخی از اصحاب رسانه که بعضا هم ملعبه دست منافع طلب های جناحی و حزبی شده اند، به تربیت مدیر و خبرنگار پژوهش مدار در تراز گفتمان انقلاب اسلام ناب محمدی اهمیت بدهیم.

وی در ادامه الزاماتی را برای ارتقا شغلی و مسیر آموزشی که ما را بدور از تفرقه ورزی بزرگان رسانه می نماید، عنوان کرد: اگرما بتوانیم با نظام سازی درست، رصد استعدادهای کشف شده و سیر ارتقا شغلی در مسیر آموزشی نسل موجود و آینده رسانه و مطبوعات حساب شده و با برنامه حرکت کنیم، شاهد تفرقه ورزی های شخصی متولیان رسانه نخواهیم بود.
مسئول بسیج رسانه استان هرمزگان در پایان توصیه و خواهش کرد: در راستای تربیت مدیر پژوهش مدار تراز گفتمان انقلاب روی معبر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی، حوادث، ورزشی و… تمرکز نمائیم و اراده ها را بسمت تخصصی کردن کلیه فعالان رسانه و مطبوعات استان سوق دهیم.

 

 


ارسال نظرات