رئیس بسیج رسانه کشور:

رسانه ها مضرات قراردادهای نفتی را عامیانه برای مردم روشن کنند/ضربه های جدی؛ نتیجه کوتاهی رسانه ها در قبال تشریح قراردادهای نفتی

مسعود بصیری گفت:اگر رسانه های کشور در خصوص قراردادهای نفتی ملاحظه کاری کنند قطعا ما در میان مدت دچار ضربه هایی جدی خواهیم شد و مردم متوجه کلاهی که غربی ها بر سرشان می گذارند نمی شوند.
کد خبر: ۸۷۵۵۶۲۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ رئیس بسیج رسانه کشور با اشاره به تأکید دولت به قراردادهای بین المللی اظهار کرد: دولت با قراردادهای بین المللی قصد دارد خودش را وارد مناسبات و معادلات بین المللی کند به ویژه مشاوران، کارشناسان و تصمیم گیران دولت در خصوص سازمان های بین المللی نگاه های مثبتی دارند و معتقد هستند که از دولت و کشور از امتیازاتی برخوردار می شود.
مسعود بصیری افزود: نکته ای که در این خصوص قابل توجه است این که سازمان های بین المللی اعم از سازمان های حقوق بشری، سازمان های اقتصادی، تجاری و مالی عملا وابسته به آمریکا و به نوعی ساخته و پرداخته خود آمریکایی ها و قدرت مداران دنیا هستند وو آمریکا زمانی که نخواهد به صورت مستقیم فشاری را بردولتی وارد کند از طریق این سازمان ها به عنوان اهرم فشار استفاده می کند.
وی با با اشاره به نمونه های متعدد از ناکارامدی این سازمان ها ادامه داد: گاهی مشاهده می شود برخی سازمان های بین الملل حتی برای کشتن شدن یک نهنگ واکنش نشان می دهند اما در قبال اتفاقات اخیر یمن و سوریه هیچ واکنشی نشان نمی دهند و موضع یک بام و دو هوا دارند.

ایران تاکنون از وعده های سازمان های بین المللی هیج بهره ای نبرده است
بصیری با بیان اینکه هیچگاه کشور جمهوری اسلامی از وعده های اینگونه سازمان ها استفاده و بهرهای نبرده است ابراز کرد: مانند سازمان بین المللی انرژی اتمی که در قبال کشور ایران موظف بوده است اما هیچ گاه کمک نکرده و عملا به یک ابزار جاسوسی تبدیل شده است در حالی که خود آمریکا در حال پیشرفت تجهیزات هسته ای خود می باشند.
رئیس بسیج رسانه کشور عنوان کرد: همیشه مشاهده شده نسخه های مالی که سازمان های بین المللی برای دنیا پیچیده اند معمولا به ورشکستگی برخی کشورها واقتصاد متزلزل کشورها مثل کشورها اتحادیه اروپا منجر شده و وابستگی به آنها را به آمریکا وسازمان های اقتصادی آمریکایی زیاد تر کرده است.

رسانه ها باید عامیانه مضرات سازمان ها و قراردادهای بین المللی را برای مردم روشن کنند
بصیری اذعان کرد: به نظر می رسد دولت نباید خود را معطل سازمان های بین المللی کند و حقایق قراردادها را نه محرمانه و پشت پرده بلکه باید در صحنه ای آشکار، واضح و شفاف برای مردم توضیح دهد و رسانه ها هم باید وارد میدان شوند وبه زبان عامیانه مضرات این سازمان ها و قراردادهای منعقد شده را برای مردم روشن کنند.
وی با بیان اینکه ما در داخل کشور خودمان قوانین شفاف و اقتصادی زیادی را برای پیشرفت داریم گفت: در داخل کشور قوانین شفاف سازی و دسترسی آزاد رسانه ها و مردم به اطلاعات اقتصادی قراردادهای مختلف در داخل کشور داریم که بارها تصویب شده است و سال ها از آن می گذرد.

عملا شفاف سازی اقتصادی صورت نگرفته است
این مسئول افزود: روزی سایتی زیر نظر سازمان برنامه و بودجه طراحی و راه اندازی شد تا اطلاعات برنامه ها و قراردادهای مختلف ارگان های ونهادهای دولتی و شرکت ها، آشکارا در اختیار مردم قرار گیرد اما در حال حاضر وقتی به آن سایت مراجعه کنید تنها یک قرار داد بیشتر ثبت نشده وعملا شفاف سازی اقتصادی صورت نگرفته است.
بصیری تأکید کرد: پیشنهاد ما به دولت این است که به جای اینکه خود را وابسته به سازمان های بین المللی کنند و مضرات زیادی را به کشور برسانند به شفاف سازی داخلی مثل دسترسی آسان به اطلاعات، شفاف سازی درآمدهای مسئولین و کارهای اقتصادی مسئولین بچردازند و ابهامات زیاد در قراردادها را برای مردم شفاف سازی کنند.
رئیس بسیج رسانه خاطرنشان کرد: ما در داخل قوانین بسیار خوبی داریم چرا این ها اجرا نمی شود؟ واگر دولت خیلی مایل به شفاف سازی است همین قوانینی که در جمهوری اسلامی ارئه شده است را شفاف سازی کند.
وی تصریح کرد: در همه موضوعات رسانه ها وظیفه گسترده ای دارند ولی بسیاری از موارد به دلیل اینکه فنی است عامه فهم نمی شود.


بی خبری نمایندگان از جزئیات قراردادهای نفتی، به معنای بی خبری مردم است
بصیری گفت: وظیفه رسانه ها و دولت است که مسائل را شفاف سازی کنند وآن را به اطلاع عموم مردم برسانند ومایه تاسف بیشتر آن است که حتی برخی از نمایندگان در مجلس می گویند این قراردادها مانند قرارداد FATF اطلاعات زیادی ندارند! و وقتی نماینده مجلس از جزئیات این قراردادها بی اطلاع باشد به این معنا است که مردم هم بی اطلاع هستند.
وی با اشاره به اینکه برداشته شدن تحریم های بانک سپه با آزاد سازی جاسوسان انجام شد نه با مذاکره و پیوستن به سازمان های بین المللی ابراز کرد: بسیاری از کارشناسان دنیا ادعا می کنند که دلیل اصلی شکست خوردن اقتصادی طی دو دهه اخیر نتیجه پیوستن به مناسبات تجاری بین المللی بوده است.

رسانه ملی جدی تر وارد تشریح قراردادهای نفتی شود/ضربه های جدی؛ نتیجه کوتاهی رسانه ها در قبال تشریح قراردادهای نفتی
بصیری با بیان اینکه بیشترین دسترسی مردم به رسانه های صوتی و تصویری مثل رادیو وتلویزیون است گفت: باید رسانه ملی جدی تر وارد این موضوعات شود و برای مردم با تشکیل جلسات مناظره ونقد هایی منصفانه موضوعات را به اطلاع مردم برسانند.
رئیس بسیج رسانه در پایان خاطر نشان کرد: اگر رسانه های کشور در خصوص قراردادهای نفتی ملاحظه کاری کنند قطعا ما در میان مدت دچار ضربه هایی جدی خواهیم شد و مردم ما متوجه نخواهند شد که چه اتفاقی برای آنها افتاده است و متوجه کلاهی که غربی ها بر سرشان می گذارند نمی شوند.

یزدرسا






    ارسال نظرات
    پر بیننده ها
    آخرین اخبار