امام جمعه شهر قروه درجزین عنوان کرد

واقعه عاشورا نشأت گرفته از تقابل تفکر حق و باطل

امام جمعه شهر قروه درجزین گفت: واقعه عاشورا از یک تفکری به نام تفکر حق و باطل برخاسته است.
کد خبر: ۸۷۵۷۷۴۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
حجت الاسلام محمدرضا محمدی سبزواری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رزن ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: واقعه عاشورا از یک تفکری به نام تفکر حق و باطل برخاسته است و از زمان حضرت آدم(ع) شروع شده و امروز نیز وجود دارد و تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همان طور که از اسم کرب وبلا برمی‌آید داستان کربلا یک بلا بر اهل زمین بوده است ولی اگر به عمق داستان نگاه کنیم یک موهبتی از سمت خدا خواهیم یافت که تمام اهل زمین از آن بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه قروه درجزین گفت: در برخی مواقع خداوند برای رشد افراد بلا می‌فرستد همان گونه که حضرت یونس(ع) برای رشد و پاک شدن 40 روز درون شکم نهنگ زندانی شد، حضرت یوسف(ع) نیز برای نجات مصر و زنده کردن دینش سختی‌های بسیاری را متحمل شد.

وی با بیان اینکه این امر نشان دهنده آن است که بلا بعضی مواقع مفید واقع می شود، گفت: واقعه عاشورا هم اگر چه بزرگترین و تلخ ترین تلخ تاریخ است ولی باعث زنده کردن اسلام شده است.

محمدی سبزواری بیان کرد: همان طور که در روایات آمده عزاداری بر امام حسین (ع) از بزرگ‌ترین عبادت‌ها محسوب می‌شود و هرکسی در این وادی قدم بردارد اولین گام راه سعادت را برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع امام حسین (ع) عزادار خود را رها نخواهد کرد، بنابراین از این سفره و نعمت الهی نهایت استفاده را داشته باشید تا رستگار شوید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار