خبرگزاری بسیج: رئیس بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) از اخذ مجوز های لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افزایش تخت های بستری این بیمارستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۰۵۹۶
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶

 دکتر ولید دنده بُر، در دیدار مهندس صفوی، شهردار منطقه 20 اظهار داشت: قبلا در جلسه ای که با شهردار منطقه 20 برگزار شد، اعلام کردیم با توجه به موافقت های قبلی شرکت دولت آباد، قرار شد کلنگ ساخت اورژانس ویژه و به روز در ضلع شرقی بیمارستان حضرت صدیقه زهرا(س) احداث شود تا بتوانیم هم توسعه لازم در تعداد تخت های اورژانس، هم فضایی مناسب و در شان مراجعان و هم دسترسی مناسب از بر خیابان برای ورود سریع و آسان تر به اورژانس را ایجاد کنیم.

 وی با اشاره به اینکه موافقت های ابتدایی برای ساخت مرکز اورژانس صورت گرفته است، افزود: حدود سه سال است که با کمک خیرین این موضوع را دنبال می کنیم تا یک مرکز اورژانس پیشرفته و بروز را با دسترسی سهل در خیابان و بیمارستان داشته باشیم؛ موافقت و مجوز لازم برای توسعه بیمارستان تا 200 تخت بستری را نیز از وزارت بهداشت اخذ کرده ایم و تمام تلاش اعضای هیات مدیره این است که چشم انداز 200 تخت را به سرانجام برسانیم.

دکتر دنده بُر، تصریح کرد: در راستای موافقتی که گرفته بودیم مبنی بر اینکه فضای 800 متر مربع را که در اختیار ما قرار دادند، مجوز از وزارت بهداشت و شهرداری بگیریم و عملیات اجرایی ساخت این پروژه را آغاز کنیم؛ اما اخیرا متوجه شدیم عزیزان نسبت به اجازه ساخت اورژانس اشکالاتی گرفته اند که در حال مذاکره با آنها هستیم تا سطح سرانه سلامت مردم محروم منطقه جنوب شهر ارتقاء پیدا کند.

وی اضافه کرد: سرانه سلامت در شهرری در مقایسه با دیگر مناظق تهران پایین است   و بعد از بیمارستان فیروز آبادی و شهدای هفتم تیر، بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) سومین بیمارستان شهرری با تعداد 40 تخت بستری است که امیدواریم با همکاری شرکت دولت آباد بتوانیم ساخت این اورژانس را در مدت یک سال و نیم به پایان برسانیم.

رئیس بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) با اشاره به اینکه در زمان احداث شهرک دولت آباد، 21هزار متر مربع زمین با کاربری بهداشتی درمانی اختصاص داده شده است، اذعان کرد: متاسفانه از این مقدار، زمینی که در اختیار ما قرار دارد، 4500 مترمربع است و بقیه فضای اطراف بیمارستان خالی است که در حاشیه بلوار قدس فضای نا مناسبی ایجاد کرده و از لحاظ محیط زیست هم مناسب نیست.

دکتر دنده بُر، با اشاره به تاریخچه تاسیس بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) اظهار داشت: موسسه خیریه دارالتوحید به کمک خیرین نیک اندیش، درمانگاه دارالتوحید را در زمینی به وسعت 85 متر مربع احداث کرد و به مرور با توجه به افزایش جمعیت و نیاز منطقه، فضای درمانگاه را گسترش دادیم که در حال حاضر با 40 تخت بستری و 22 تخت دیالیز به مردم منطقه خدمات ارائه می کند. 100 مترمربع از فضای بیمارستان در ساختمان قدیم است که نیاز به نوسازی دارد و با توجه به ضرورت وجود فضای سبز در محوطه بیمارستان، این مرکز از وجود فضای سبز هم محروم است.

 وی با اشاره به جمعیت حدود 60 هزار نفری محله دولت آباد، اظهار داشت: چندین حسینیه در این منطقه خدمات فرهنگی به مردم ارائه می کنند و از لحاظ فضای آموزشی هم مشکلی وجود ندارد، اما بر اساس کارشناسی های تخصصی صورت گرفته، جمعیت این منطقه با شهرک های اطراف 500 هزار نفر است که از خدمات این بیمارستان استفاده می کنند که خدمات حال حاضر این مرکز درمانی برای الان کم است که برای سال های آینده نیاز بیشتری احساس خواهد شد.

دنده بُر، گفت: از ابتدای امر کاربری این زمین بهداشتی درمانی بوده و قرار بود بیمارستانی با نام 22 بهمن در این منطقه ساخته شود که این  کار انجام نشد، ما هم از حدود 27 سال پیش تا کنون بارها از شرکت دولت آباد خواسته ایم تمهیدات لازم برای تحقق این مهم را انجام دهند. مردم و شورای محله هم بارها خواستار توسعه و گسترش فضای درمانی منطقه شده اند و خواستار قرارگرفتن این فضا در اختیار بیمارستان حضرت صدیقه زهرا(س) شده اند.

دکتر ایازی معاون وزیر و حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی، امام  جمعه شهرستان ری هم در بازدید از بیمارستان، خواهان توسعه فضای یان مرکز بهداشتی درمانی بوده اند تا مردم از سرانه سلامت استاندارد برخوردار شوند.

 

 

وی با قدردانی از شهرداری خاطرنشان کرد: شهردار منطقه از روز اول برای توسعه این بیمارستان اعلام آمادگی کرد و چنانچه شرکت دولت آباد همکاری کند، کار نوسازی و توسعه بیمارستان را به سرعت آغاز می کنیم.

دکتر دنده بر در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز پرستار، اظهار داشت: خوشبختانه انتخاب روز پر برکت میلاد حضرت زینب به عنوان روز پرستار، مناسبت بسیار خوب و فرخنده ای است چون بر اساس پیشنهاد WHO روز دیگری به عنوان روز پرستار در سایر کشورها انتخاب شده که تاریخچه ای ندارد اما امروز بعد از 1400 سال منصوب به حضرت زینب کبری است و خیلی از کشورهای شیعه حتی پرستاران اهل تسنن عربستان هم  به نامگذاری روز تولد حضرت زینب در ایران به نام روز پرستار غبطه می خورند که خوشبختانه این از برکات نظام جمهوری اسلامی است و وزارت بهداشت هم براساس شاخص عملکرد یکسال پرستاران، بهیاران و کمک بهیارها بهترین ها را انتخاب و از آنها تجلیل می کند.

ارسال نظرات