وی با بیان اینکه شورای نظارتی در 4 سطح بر آثار تولید شده نظارت میکنند، گفت: در حال حاضر ادبیات کودک و نوجوان دچار ضعف است بنابراین تلاش میشود که تولید آثار مکتوب در همه حوزههای سینمایی، ادبیات، نمایش، موسیقی و غیره انجام گیرد تا این ضعف به تدریج برطرف شود.
رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان افزود: در حوزه نقد ادبیات کودک نیز نه تنها منتقد حرفهای وجود ندارد بلکه منتقد ادبیات کودک بسیار کم است در صورتی که نقد سبب رشد و بالندگی ادبیات کودک و نوجوان میشود.
رضایی با بیان اینکه باید ادبیات کودک و نوجوان جایگاه خود را در محافل مختلف به دست آورد، خاطرنشان کرد: این امر زمانی رخ میدهد که آثار تولید شده در این عرصه توسط دانشآموختگان این رشته نقد و بررسی شود و حوزه هنری به دنبال این است که جایگاه ادبیات کودک را تعریف و آن را ارتقا دهد.
وی با بیان اینکه در ادبیات کودک زمان نقش مهم و حساسی دارد، تصریح کرد: گاه روند تولید آثاری با شرایط نوجوانان 15 ساله به اندازهای طول میکشد که نوجوان از آن سن خارج شده و دیگر به آن آثار توجهی نمیکند علاوه بر آن در زمان حاضر ارتباط کودکان و نوجوانان با عناصر تکنولوژی شرایط خاصی را برای تولید اثر ایجاب میکند.
رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان با بیان اینکه مخاطبشناسی و نیازسنجی باید اولویت اصلی در تولید ادبیات کودک باشد، بیان کرد: فرم و محتوا در ادبیات کودک مهم است اما قبل از آن باید اثری که تولید میشود، ادبیات باشد نه اینکه چون مخاطب کودک است تولیدات دم دستی و سخیف باشد.
رضایی با بیان اینکه تفاوت ادبیات بزرگسال و کودک تنها در مخاطب است، اظهار داشت: ادبیات بخشی از فرایند تربیتی کودکان و نوجوانان است پس اثری که برای کودک و نوجوان تولید میشود باید قابل فهم و مناسب سن کودک باشد و درواقع دید پدرانه در محتوا در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه از نویسندگان و تولیدکنندگان آثار کودک و نوجوان حمایت میشود، گفت: استان فارس میتواند در این زمینه قطب باشد و الگوسازی کند باید برای رسیدن به هدف برنامهریزی کرد و گام به گام پیش رفت تا دیگر استانها نیز در این امر وارد شوند.