وی افزود: قوانینی که پیامبران آورده اند برای همه اعصار بوده است، مسئلهای که غرب و شرق را به تعصب واداشته این است که بدانند علت موفقیت پیامبر (ص) چه بوده است.
استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: علت موفقیت پیامبر اکرم (ص) را می توان در دو مسئله بیان کرد همان کتاب آسمانی و قانون کلی است که تمام جوامع بشری را پوشش می دهد.
وی با اشاره به اخلاق خوب پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) با همه انسانها عنوان کرد: در جزیرة العرب تاریکی مطلق وجود داشت و مرکز جهالت بوده است به همین علت بعثت از عربستان شروع شد.
افشاری تصریح کرد: یکی از سئوالاتی که مشرکین جزیرة العرب از پیامبر اکرم (ص) داشتند مسئله مرگ و معاد بود.
وی با بیان اینکه دنیا با آخرت چهار فرق اساسی دارد؛ عالم دنیا متغیر است اما آخرت ثبات دارد، دنیا در حال پیری و فرسودگی است اما آخرت فانی شدنی نیست.
این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: زندگی دنیوی ناخالص است مانند مرگ و زندگی اما عالم آخرت همه اثر زندگی است، دنیا محل کشت و آخرت محل درو کردن است.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمود آخرت باطن دنیا است، افزود: در دنیا سرنوشت مشترک و در آخرت سرنوشت اختصاصی داریم به همین دلیل در دنیا امر به معروف وجود دارد و با هم در ارتباط هستیم.
افشاری با بیان اینکه در دنیا بدن و لذت های مادی کارآیی دارند اما در آخرت روح انسان کارآیی دارد، گفت: مجازاتی که برای روح در روایات اهل بیت(ع) بیان شده به سه دسته تقسیم میشود که یکی از آنها مجازات قراردادی در دنیا است.
وی عنوان کرد: همچنین مجازاتی که با گناه رابطه تکوینی دارد و مجازات اخروی برای روح تجسم اعمال در آخرت است.
انتهای پیام/