خبرهای داغ:
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند از برگزاری بیش از 200 برنامه فرهنگی و هنری در سالگرد ارتحال امام(ره) در شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۷۳۴۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
محمود مصباح در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بیش از 200 برنامه مختلف فرهنگی و هنری در شهر و روستاهای شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

وی افزود: برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات قرآن، برپایی ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف شهرستان، برگزاری مسابقه با موضوع وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) در شهرستان و برگزاری برنامه کتابت قرآن کریم توسط هنرمندان خوشنویسی شهرستان از جمله این برنامه‌ها است.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) نهاوند عنوان کرد: برپایی نمایشگاه کتاب با بیش از 15 هزار جلد در 3 هزار عنوان، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع آن امام راحل، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با این موضوع، برگزاری عصر شعر، داستان و خاطره با موضوع مقام شامخ امام خمینی (ره) نیز از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری سوگواره حضرت امام (ره) در بیش از 45 کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهر و روستاهای شهرستان افزود: همچنین قدردانی از فعالان و پیشکسوتان عرصه شعر انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات صحیفه نور در شهرستان، برگزاری جلسات روشنگری و تبیین اهداف قیام حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

مصباح ابراز داشت: انجام برنامه های فرهنگی در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) فرصت مناسبی برای انتقال ارزش های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به نسل جدید است.

وی عنوان کرد: انتقال افکار امام خمینی(ره) به نسل نو یکی از بهترین راه ها برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است و باید به سهم خود در تحقق این هدف کوشید.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند به بهره برداری فرهنگی از برنامه های مربوط به سالگرد ارتحال امام خمینی )ره) اشاره کرد و گفت: در پناه برگزاری چنین مراسمی باید مشکلات و آسیب های فرهنگی خود را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه ما هر آنچه داریم از حضرت امام (ره) داریم و به هرجایی رسیده‌ایم به برکت وجود ایشان، مقام معظم رهبری (مدظله ) و خون پاک شهدا است، اظهار داشت: ما وظایف و مسئولیت‌هایی در قبال دین خود به اسلام و انقلاب داریم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در نیمه خرداد تجلی پیدا می‌کند که جا دارد تا جایی که می‌توانیم یاد و خاطره امام خمینی (ره) را زنده نگه‌داریم و این موضوع در تمام جهان، مکاتب و ادیان وجود دارد به‌نحوی‌که بزرگان و رهبران خود را برای همیشه تکریم می‌کنند.

مصباح افزود: تجلیل از مقام آن امام بزرگوار در ایام ارتحال باید به‌گونه‌ای باشد که قابل ‌لمس و مشاهده بوده و ابتدا این زنده نگه‌داشتن شدن باید در اذهان و افکار ما باشد.

وی گفت: سیاه پوش کردن معابر و اماکن، برگزاری نشست‌هایی با موضوع اشاعه تفکر امام راحل ، دیدار و دلجویی از خانواده های شهدا و ایثارگر 14 و 15 خرداد، دیدار با خانواده های شهدای بستری در بیمارستان‌های شهرستان، برپایی زیارت عاشورا، توزیع نذری و افطاری، درج جملاتی از امام راحل در سربرگ نامه های اداری و برپایی مراسم عزاداری در شهر و روستاهای شهرستان نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده است که امیدواریم با تلاش و همت مجموعه شهرستان ما هم در این حرکت فرهنگی سهیم بوده و ادای دینی کرده باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات