خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه فامنین:
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه فامنین گفت: مساجد به عنوان مقّر سازماندهی فکری و اجتماعی است که از این استعداد و ظرفیت مساجد می‌توان به عنوان محرک جوانان و سایر اقشار برای مبارزه با استکبار جهانی استفاده کرد.
کد خبر: ۸۹۰۵۸۷۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲

مساجد مقّر سازماندهی فکری و اجتماعی هستندمجتبی شا‌ه‌مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در فامنین ضمن گرامی داشت روز جهانی مساجد  بیان داشت: مساجد قلب تپنده هر جامعه ای هستند و جریان‌های سازنده فکری و انقلابی از این مراکز وارد جامعه می‌شوند.

وی افزود: مساجد می‌توانند تمام اقشار در ارتباط با خود را همراه کنند بنابراین مساجد بهترین ابزار برای مبارزه در این میدان نابرابر است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه فامنین عنوان کرد: احساس خطر استکبار از جایگاه تعیین کننده مساجد در جوامع اسلامی آنان را بر این داشت که به این جایگاه ضربه‌ای بزنند و از نقش آن کم کنند، بنابراین در سال 1348 مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد در حالی که مسجد الاقصی از جایگاه ویژه‌ای نزد مسلمانان برخوردار است.

وی ادامه داد: این عمل قبیح صهیونیست‌ها نشان‌دهنده نقش تعیین‌کننده مساجد به عنوان مقّر سازماندهی فکری و اجتماعی است که از این استعداد و ظرفیت مساجد می‌توان به عنوان محرک جوانان و سایر اقشار برای مبارزه با استکبار جهانی استفاده کرد.

شاه‌مرادی گفت: اگر بتوانیم جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کنیم و بعد از جذب با استفاده از ظرفیت بالای روحانیت دلسوز  افکار آنها را تثبیت کنیم، خدمت بزرگی به اسلام و انقلاب کرده‌ایم.

وی افزود: هیئت امنای همه مساجد و ائمه جماعات و نمازگزاران معتمد باید خود را در قبال نسل نوجوان و جوان مسئول بدانند، چرا که این نسل به دنبال پایگاهی برای تثبیت شخصیت و بروز توانایی‌های خود هستند و مساجد بهترین پایگاه معنوی برای این مهم است که نباید از آن غافل باشیم.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه فامنین خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تعداد مساجد در شهرها و شهرک‌های مسکونی به ازای جمعیت ساکن این مناطق کم است و در برخی اوقات مشاهده می‌شود که این مساجد از نسل جوان غافل و خالی شده است و این علایم ضرورت کار بیشتر و فعالیت‌های کیفی‌تر را می‌رساند  تا بتوانیم در قبال دشمنان اقدامات مفیدی انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات