مشاور امور خانواده در جمع بسیجیان کوهبنان گفت:
مشاور امور خانواده ادامه داد:خدا دور برگردان‌هایی در مسیر زندگی قرار داده که انسان به آرامش برسد پس مرد‌ها باید منبع اطمینان و آرامش و ستون خانواده شوند تا فرزندان براحتی بتوانند درد دل کنند و حرف خود را با والدین خصوصا پدر در میان بگذارند.
کد خبر: ۸۹۱۱۰۶۹
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛نشست بصیرتی و تربیتی با موضوع آسیب‌های اجتماعی در حسینیه محبان ولایت حوزه شهری موسی بن جعفر علیه السلام کوهبنان برگزار گردید.
در این نشست دکتر عباس کریم زاده کارشناس و مشاور امور خانواده گفت::در گذشته امار طلاق پایین بود، ولی در حال حاضر نگرش‌ها عوض شده گرچه در گذشته دعوا و مشاجره هم به چشم می‌خورد، اما صفا و صمیمیت جای خود را داشت.
وی تاکید کرد:دشمنان با برنامه ریزی در صدد هستند که در آینده سرای سالمندان رونق پیدا کنند، چون آن‌ها برنامه ریزی برای زندگی ما دارند.
کارشناس امور خانواده بیان داشت:اگر خانم‌ها و آقایان یاد داشتند که چگونه با هم حرف بزنند طلاق پیش نمی‌آمد از بچه گی به ما یاد دادند که احساسات خود را کنترل کنیم لذا آقایون احساسات خود را بروز نمی‌دهند، چون در کودکی وقت گریه به آن‌ها می‌گفتند تو مرد شدی نباید گریه کنی.
وی خاطر نشان کرد: نگاه دین و علم نگاه خوبی است باید در خانواده زوجین به کمال و آرامش برسند، چون رفتار انسان بواسطه افکار درونی است لذا همیشه افکار منفی بر زبان جاری می‌شود و همواره انسان نگران زندگی خود است.
کریم زاده تصریح کرد:جوان ازدواج می‌کند که از تنهایی رهایی پیدا کند وقتی چند رفیق خوب پیدا کرد احساس می‌کند از تنهایی در آمده لذا اخلاقش با همسرش تغییر می‌کند در حالی که ازدواج وسیله‌ای برای آرامش همراه با اطمینان است.
وی ابراز داشت:زوجین با دیدن هم باید خوشحال شوند مرد که درب خانه را می‌زند اعضای خانواده احساس ترس نکنند مواظب باشیم با رفتار خودمان شخصیت بچه‌ها را تحت تاثیر قرار ندهیم.
مشاور امور خانواده ادامه داد:خدا دور برگردان‌هایی در مسیر زندگی قرار داده که انسان به آرامش برسد پس مرد‌ها باید منبع اطمینان و آرامش و ستون خانواده شوند تا فرزندان براحتی بتوانند درد دل کنند و حرف خود را با والدین خصوصا پدر در میان بگذارند.
وی یادآور شد: والدین باید همدیگر رو درک کنند زنان و مردان نباید بر روی هم صدای خود را بلند کنند، چون قلب‌ها از هم دور می‌شود کمتر همدیگر را می‌بینیم به همدیگر اهمیت نمی‌دهیم.
وی تاکید کرد: به روان بچه‌ها مون توجه بیشتری داشته باشیم شخصیت آنان را مورد هجمه قرار ندهیم سعی کنیم اول خودمان را بشناسیم تا به خدا نزدیکتر شویم و برای خودمان ارزش و احترام قائل شویم، چون برترین موجودات هستیم خدای منان در وقت خلق ما به وجود ما افتخار کرد تلاش کنیم جایگاه خود را حفظ کنیم، چون حتی موجودات هم با هم دعوا نمی‌کنند مگر این که بخواهند حق خود را بگیرند پس سعی کنیم روان همدیگر را به هم نریزیم.
کریم زاده گفت::مردان وقت عصبانیت قدرتشان در دستان و زنان در این زمان قدرت را در زبان جمع می‌کنند، اما باید در این لحظات خود را حفظ کنندو نگاه خود را به زندگی عوض کنند نگاه دینی و علمی به زندگی داشته باشیم به همسر خود ابراز عشق و علاقه کنیم ابراز علاقه نیاز وجودی همسر و فرزندان هست که باید توسط مردان رعایت شود.
وی ادامه داد: باید در زندگی کلمات محبت آمیز را بر زبان جاری کنیم تا شیطان نتواند در زندگی ما وارد شود و بین اعضای خانواده فاصله ایجاد کند و همواره آرامش بر زندگی ما جاری شود در غیر این صورت طلاق عاطفی را شاهدیم.
وی بیان داشت:خانم و اقا حاضرند با دوستان خود همه جا بروند، اما با همدیگر جایی نروند، چون برخی از ما الفبای زندگی را یاد نداریم و اگر یاد داریم در زندگی به کار نمی‌بریم پس سعی کنیم همدیگر را بیشتر درک کنیم ما دو جنس مکمل در زندگی هستیم در حالی که خدا عقل و شعور به ما عنایت کرده تمام حرکات و رفتار ما را ثواب می‌نویسید سعی کنیم از گناه فاصله بگیریم.
کریم زاده تاکید نمود:خدا دو نعمت خانواده و ولایت را خیلی مورد تاکید قرار داده که اگر از آن‌ها فاصله بگیریم خداوند ما را نمی‌بخشد باید کاری کنیم که فرزندان ما خوب تربیت شوند و همواره در کنار ولایت و تابع فرامین او باشیم.
وی تصریح نمود: کسی که ولایت و محبت حضرت علی علیه السلام را نداشته باشد بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد پس باید قدر ولایت و رهبری را بیشتر بدانیم.
استاد دانشگاه ادامه داد:دید خانم‌ها باز، ولی دید آقایون بسته است لذا مرد‌ها فاصله دور را بهتر می‌بینند و زن‌ها فاصله نزدیک را بهتر می‌بینند این دو در کنار هم تمام زیبایی‌ها و عیب‌ها را می‌بینند که باید عیب‌ها را به خوبی بپوشانند.
وی تصریح نمود:در مسیر زندگی هم می‌توانیم با هم خوب باشیم و هم بد، ولی سعی کنیم با رفتار‌ها زندگی را مثل عسل شیرین کنیم تلاش کنیم تفاوت‌های هم را درک کنیم و به هم کمک کنیم تا فضای خانه فضای خوب تربیتی شود برای خودمان، خانواده و فرزندان وقت بگذاریم، چون فقط زن و شوهر بدرد همدیگر می‌خورند.
ارسال نظرات