مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان‌:
مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت:ولایت یکی از ارکان مهم دین مبین اسلام است و دهه ولایت و امامت بهترین فرصت برای آشنایی بیشتر به نقش اساسی و بی بدیل این رکن در جامعه است
کد خبر: ۸۹۱۴۰۵۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس الله جلیلیان، در مراسم جشن غدیر خم که در مسجد سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با حضور جمعی از پاسداران پایور برگزار شد اظهار داشت: واقعه غدیرخم و اعلان جانشینی و ولایت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) از سوی پیامبر اسلام (ص) به دستور خداوند متعال، از جمله مهمترین حوادث تاریخ اسلام است.

وی افزود: پس از آن اوج عظمت و شکوه دین مقدس اسلام و همین طور اهل بیت پیامبر علیهم السلام آشکار و نمایان شد به طوریکه خداوند با نزول آیه اکمال، دین و نعمت‌های خود را بر انسان با وقوع حادثه غدیر و اعلان ولایت علی (ع) و خاندانش کامل یافته اعلام فرمود.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: حدیث غدیر بزرگترین حجت و مستند شیعه امامیه بر ولایت مطلقه علی (ع) است. به استناد همین حدیث است که خلافت را موهبتی الهی می‏دانند نه مقامی که مردم انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و تقویت جایگاه ولایت مهمترین پیام غدیر است گفت: ولایت یکی از ارکان مهم دین مبین اسلام است و دهه ولایت و امامت بهترین فرصت برای آشنایی بیشتر به نقش اساسی و بی بدیل این رکن در جامعه است.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین جلیلیان خاطر نشان کرد: از منظر پیامبر (ع)، على (ع) آگاه‌ترین، ژرف‌ترین وبصیرترین فرد امّت است. پیامبر (ع) على (ع) را گنجورِ دانش خویش و وارث معارف و رازدان آگاهى هاى ناپیدا و کانِ تمامى علوم خود و کسى که نُه دهم از تمامت دانش بشرى نزد اوست، معرّفى کرده است و بر این حقیقت، تأکید کرده است که راه وصول به گستره دانش وآگاهى هاى محمّدى، تنها وتن‌ها از جانب على (ع) است، و اوست که بر تمام کتاب هاى آسمانى و آموزه هاى آن‌ها چونان قرآن و آموزه هاى آن، آگاه است و در آگاهى به حقایق و ژرفناى قرآن، برترین و داناترین است.
 
انتهای خبر/Z
ارسال نظرات