خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار:

سپاه و بسیج باید الگوی عاشورایی امروز باشند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه ريشه همه فتنه‌ها ايستادن در مقابل ولايت فقيه و نظام اسلامی است، گفت: سپاه و بسیج باید الگوی عاشورایی امروز باشند.
کد خبر: ۸۹۳۲۲۰۶
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

سپاه  و بسیج باید الگوی عاشورایی امروز باشندحجت الاسلام محمدولی دارابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار با بیان اینکه سپاه  و بسیج باید الگوی عاشورایی امروز باشند، اظهار داشت: دشمنان ما هرگز بیکار نمی‌نشینند و شاهد مثال خود تاریخ است.

وی افزود: یک روز شمرهای زمان برای مقابله با دین به عرصه میدان آمدند، یک روز طالبان را راه انداختند، یک روز فتنه و امروز نیز داعش را راه‌اندازی کرده‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه دشمنان دست بردار نیستند ، تصریح کرد: باید هوشیاری  و بصیرت لازم را داشته باشیم تا تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی با تأکید بر تبیین واقعه کربلا و عاشورا ادامه داد: برای روشن شدن حادثه کربلا باید جریان کربلا را با یک تحلیل درست و منطقی مورد ارزیابی قرار داده و ببینیم  چه عواملی باعث شد که حادثه کربلا به وجود  آمد.

دارابی  با اشاره به اینکه عبرت‌های عاشورا بهتر از درس‌های عاشورا است، گفت: در حادثه کربلا پنج جريان اصلی وجود داشت كه با يك تدبیر و تحليل منطقی و عقلانی می‌توانیم اهمیت این جریان‌ها را بررسی کنیم.

وی افزود: در واقعه عاشورا خوارج جريان اولی بودند كه در مقابل امام حسين(ع) ايستادند، خوارج سابقه ایستادن در مقابل امیرالمومنین(ع) را نیز در پرونده خود داشتند، بنابراین تعداد زیادی از دشمنان امام حسین (ع) در عاشورا  همان خوارج بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار در ادامه به جريان دومی كه در مقابل امام حسين(ع) ايستادند؛ اشاره کرد و گفت: این افراد  دنياطلبانی بودند كه مقام و شهوت چشم آنها را بسته و شيطان بر آنها غلبه كرده بود.

وی با بیان اینکه دنياطلبی نفس اماره انسان است و با غلبه بر نفس لوامه انسان را به سقوط می‌كشاند، ابراز داشت: جريان سوم که در اصل با جو روانی راه انداختند، کسانی بودند  که به خونخواهی خليفه سوم در عاشورا حضور پيدا كرده بودند.

دارابی اضافه کرد: جريان چهارم، انسانهايی بودند كه هيچ‌گونه تفكری نداشتند و عموماً انسانهای بی‌خاصيت جامعه بودند كه هر طرفی كه قومی بود در ركاب آنها بودند و به اصطلاح از هر طرفی که باد می‌وزید به آن طرف  می‌رفتند و برای آنها مهم نبود که کدام  جبهه حق و کدام جبهه باطل است.

وی در پایان به جریان پنجم اشاره کرد و گفت: جريان پنجم سليمان بن صرد خزايی و ياران وی، كساني بودند كه دچار شك و ترديد شدند و مسئوليتی كه بر دوش آنها بود را نتوانستند انجام دهند و به موقع عمل نكردند بنابراین وقت و فرصت از بين رفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ايران نيز همانند واقعه عاشورا جرياناتی اتفاق می‌افتد كه بايد آنها را با جريان‌های صدر اسلام و عاشورا تطبيق داد.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران عاشورا و فتنه‌گران انقلاب اسلامی شباهت‌هایی با هم داشتند، خاطرنشان کرد: در جريان عاشورا آنهايی كه به و دنبال پست و مقام بودند فتنه‌گران عاشورا بودند و فتنه‌گرانی كه بعد از پيروزی انقلاب اسلامی به وجود آمدند در تمامی آنها رياست طلبی مقام پرستی و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی مطرح بوده است.

دارابی با اشاره به اینکه استرات‍‍ژی فتنه‌گران اين است كه انقلاب اسلامی را ساقط كنند، افزود: آنهايی كه مدام شعار مردم‌سالاری سرمی‌دهند نه تنها به فكر خدمتگزاری به نظام و مردم نيستند بلكه به دنبال كسب ثروت و قدرت خود هستند، اين عده از افراد كسانی هستند كه حق و باطل را از هم تشخيص نمی‌دهند.

وی یادآور شد: اين گروه همانند كسانی هستند كه در مقابل امام حسين(ع) ايستادند، گرچه ادعاي مسلماني داشتند و اما نتيجه چه شد؟ ايستادگي در مقابل امام حسين(ع) كه بنی اميه و بنی عباس مدت زيادی حاكم شدند كه جز فساد هيچ كاری نكردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار خاطرنشان کرد: ريشه همه فتنه‌ها ايستادن در مقابل ولايت فقيه و نظام اسلامی است و بايد بدانيم انقلاب اسلامی را ولايت فقيه نگه می‌دارد كه ستون نظام اسلام است.

وی ابراز داشت: معيار انتخاب بايد درست باشد چراکه هركس با ولايت فقيه باشد رستگار می‌شود و ملاك ولايت، ولايت مطلقه فقيه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات