فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز و تا ۵ آذر ماه با برنامه‌های محوری مختلف در سطح استان کرمان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۴۸۳۶۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله کرمان صبح امروز طی نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: آغاز هفته بسیج از ۲۹ آبان است که شعار این هفته ‘بسیج انقلابی و خدمتگذار’ و برای هر روز از روز‌های هفته شعار مخصوص برگزیده شده است.

وی به اعم برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: دوشنبه ۲۹ آبان، با عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری این شعار نیز در اولویت بسیج قرار گرفته است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سه شنبه ۳۰ آبان ماه به عنوان بسیج، محرومیت زدایی و خدمات رسانی نام گذاری شده عنوان کرد: در این اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم هماهنگی با سازمان انتقال خون با توجه به نیازمندی افراد زلزله زده، کمک به محرومین با رویکرد محرومیت زدایی انجام می‌شود.

سردار ابوحمزه ادامه داد: هر ماه بسیج جامعه پزشکی یک اکیپ از پزشکان خود را به مناطق محروم اعزام می‌کند تا به شکل مستمر به افراد محروم کمک نمایند.

وی بیان داشت: چهارشنبه اول آذر ماه بسیج، اعتلای فرهنگی و اجتماعی است که در این روز برنامه‌هایی همچون برگزاری مسابقه کتاب برهنگی فرهنگی و فرهنگ برهنگی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در قالب تریبون‌های آزاد در دانشگاه‌های مختلف و دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم صورت می‌گیرد.

سردار ابوحمزه همچنین ادامه داد: پنجشنبه ۲ آذر ماه با عنوان بسیج، اندیشه ورزی و تولید علم، جمعه ۳ آذر بسیج، مسجد محوری و ولایت مداری، شنبه ۴ آذر بسیج، دولت مقاوم و استکبارستیزی، یکشنبه ۵ آذر بسیج، جهاد کبیر و عمل انقلابی از دیگر عناوین برنامه‌های محوری بسیج می‌باشند.

وی همایش علمی کردن، کشاورزی، هم اندیشی حوزه و دانشگاه، مراسم عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، حضور سازمان یافته بسیجیان و سخنرانی فرماندهان در نماز جمعه، برپایی نمایشگاهی در زمینه تبیین اقدامات آمریکا از گذشته تاکنون، برگزاری نشست‌های بصیرتی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدای ۸ سال دفاع مقدس و مدافعین حرم و بازدید از طرح‌های اقتصادی مقاومتی بسیج را از جمله برنامه‌های هفته بسیچ برشمرد.

سردار ابوحمزه، تهیه کتاب از تاریخ آمریکا و تبیین اقدامات آمریکا از گذشته تاکنون را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای سپاه در هفته بسیج عنوان کرد و گفت: تبیین ابعاد گوناگون آمریکا و شرایط شکل گیری و چگونگی شروع آن کمتر مورد توجه مردم بوده است که باید به این مهم پرداخته شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین ضمن آرزوی سلامتی و بهبودی برای زلزله زدگان کرمانشاه بیان داشت: بازسازی دو روستای داراب و یاران در منطقه زلزله زده کرمانشاه توسط سپاه ثارالله استان کرمان انجام خواهد شد.

وی افزود: این دو روستا به اقلامی همچون بیل، کلنگ، چادر، پلاستیک، پتو، موکت، فرش، زیلو‌های ۶ متری، کیسه زباله، چراغ والر، پوشاک، لوازم بهداشتی، کمپوت، میوه و خشکبار نیازمندند که تا ظرف ۲۰ روز آینده باید به این مناطق ارسال خواهند شد.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه بعد از ۲۰ روز نیز کار احداث ساختمان برای زلزله‌زدگان در این منطقه آغاز می‌شود گفت: این منطقه کوهستانی بوده و هوا به‌شدت سرد می‌شود.

برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذر ماه سال جاری

سردار ابوحمزه به برپایی دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اشاره کرد و گفت: این جشنواره در آذر ماه سال جاری برگزار و سپس برترین‌های آن انتخاب خواهند شد و کلیه شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را تا پایان آبان ماه به دفتر بسیج رسانه ارسال نمایند.

اعزام ۷ هزار نفر به اردوی راهیان نور در هفته بسیج

وی با اشاره به سفر‌های راهیان نور اذعان داشت: حجم سالانه برای اعزام دانش آموزان ده هزار نفر است، ولی در طول سال ۳۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی اعزامی می‌شوند و در سال جاری از اول مهر ماه تاکنون ۳ هزار نفربه این مناطق اعزام شده و مرحله بعدی نیز در آذرماه و در هفته بسیج انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: این اردو‌ها تاثیر بسیاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خواهد داشت.

برگزاری کنگره سرداران و ۶۵۰۰ شهید استان بهمن ماه سال آینده

سردار ابوحمزه با اشاره به اینکه کنگره سرداران و ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان در بهمن‌ماه سال آینده در کرمان برگزار می‌شود افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه این کنگره در کرمان کلید خورده و جلسات هفتگی برنامه‌ریزی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه از زمان برگزاری کنگره اول در کرمان حدود ۲۰ سال می‌گذرد افزود: تقسیم کار‌ها صورت گرفته و ستاد‌های مختلف کنگره مشخص شده است.
ارسال نظرات