خبرهای داغ:
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان از برگزاری نهمین اجلاس استانی نماز با حضور دبیر هیئت دولت و مسئولین استانی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۱۲۷۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

برگزاری نهمین اجلاس استانی نماز در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهار داشت: اهمیت این موضوع را از این نکته می توان فهمید که مقام معظم رهبری می فرمایند «به اعتقاد من ذکر مستحب بعد از نماز کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است».

وی با بیان اینکه فضای مجازی یک فرصت و یک تهدید بزرگ است، افزود: باید بتوانیم از این فرصت کم نظیر محتوای مورد نظر مباحث فرهنگی را در قالب های متنوع و جذاب بر اساس ذائقه مخاطب در سریع‌ترین زمان ممکن به مخاطبین در اقصی نقاط کشور اسلامی انتقال دهیم و این شدنی است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به برگزرای بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در هرمزگان عنوان کرد: این اجلاس با موضوع فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته و در کل کشور و به تبع آن در استای همدان فراخون شده و آثاری ارائه شده است.

وی از برگزاری نهمین اجلاس استانی نماز در همدان خبر داد و بیان داشت: این مراسم روز پنجشنبه ۲۳ آذر با حضور مسئولین استانی و دبیر هیئت دولت که از اعضای هیئت امنای ستاد اقامه کشور است برگزار می‌شود.

حسنی حلم عنوان کرد: این اجلاس با دو محور تجلیل از برگزیدگان جشنواره نماز و فضای مجازی و دستگاه‌های اجرایی که در موضوع نماز عملکرد مطلوبی داشتند، برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشنواره نماز و فضای مجازی به دو صورت استانی و سراسری برگزارمی شود، گفت: این جشنواره در 6 محور برگزار شد که در استان همدان در  مجموع 241 اثر به جشنواره استانی ارسال شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه از 241 اثر دریافتی، 185 اثر مورد داوری قرار گرفته اند، اضافه کرد: به 66 اثر به لحاظ اینکه خارج از موضوع و محورهای جشنواره بود ترتیب اثر داده نشد و از 185 اثر  13 اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده که در نهمین اجلاس استانی به نمایش گذاشته می شود و برگزیدگان  مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه از استان همدان 200 اثر به دبیرخانه اجلاس سراسری  نماز ارسال شده است، تصریح کرد: ما تنها استانی هستیم که در طی این دو سال با موضوع مشخص اجلاس را نیز به صورت استانی در تمام شهرستان های استان برگزار می کنیم.

حسنی‌حلم به موضوع ارزیابی  دستگاه های اجرایی در مباحث نماز اشاره و تاکید کرد: بحث ارزیابی و داوری مباحث نماز از تاکیدات  مقام معظم رهبری است و باید دستگاه‌هایی که در موضوع نماز عملکرد خوبی دارند مورد تقدیر قرار گیرند.

وی خواستار تشکیل هیئت ارزیابی و نظارت نماز شدند تا تمام مباحث مربوط به نماز در دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه از زمان ابلاغ دستور توسط رهبری این هیئت ارزیابی تشکیل و ادارات مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: امسال نیز این هیئت از سه ماه پیش تشکیل شد که پس از ارزیابی های به عمل آمده 20 دستگاه امتیاز مورد نظر را گرفتند و سه دستگاه به عنوان دستگاه برتر در این امر انتخاب شدند  که در مراسم اجلاس استانی  نماز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی استان در راستای اهمیت به نماز عنوان کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که  برخی  مسئولین استان در وقت نماز اقدام به برگزاری  جلسه می کنند؛ کمال بی حیایی است  که مردم در وقت  نماز در جلسه چشم در چشم هم دوخته و بی‌اعتنا به نماز هستند که این بسیار عمل سنگینی است.

حسنی‌حلم  با بیان اینکه هر جلسه ای  که شکل گیرد و در وقت نماز تعطیل نشود آن جلسه برکتی نخواهد داشت و به سرانجام نمی‌رسد با مطالبه گری از اصحاب رسانه عنوان کرد:  لازم است در جلسات مسئولین که به وقت نماز نزدیک می شود اصحاب رسانه جلسات را ترک کنند چراکه در این صورت کار آنها ابتر می ماند و متوجه می شوند که نباید در وقت نماز جلسه را ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی وضعیت عملکرد دستگاه‌های در موضوع نماز بهتر شده اما مطلوب نیست، ادامه داد: ابلاغیه‌ای در مورد اینکه دستگاه‌های اجرایی استان در وقت نماز جلسات را تعطیل کنند به تمام دستگاه‌ها ارسال شد و با پیگیری‌های انجام شده وضعیت بهتر شده اما مطلوب نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با تاکید بر ارائه الگوهای مناسب در این موضوع  تصریح کرد:  باید ائمه جماعت ارتباط مناسب با جوانان داشته و ضمن ارتباط گیری مناسب با مردم، مخاطب شناس و آشنا به مسائل روز باشند.

وی با بیان اینکه به علت کمبود، ائمه جماعت ما به اندازه کافی در مدارس و دانشگا‌ه‌ها حضور ندارند، گفت: در این موضوع ما با مشکل مواجه هستیم چراکه آموزش و پرورش تنها 120 هزار تومان برای ائمه جماعت در راستای برگزاری مراسم نماز در مدارس پرداخت می کند در صورتی که هزینه ایاب و ذهاب در ماه 300 الی 400 هزار تومان است که البته ما با پیگیری‌هایی که از طریق وزارتخانه داشتیم همچنان مشکلات باقی است و با این وضعیت مواجه هستیم.

حسنی حلم با اشاره به اینکه مشکلات بزرگ‌تر در زمینه نماز به  خانواده‌ها مربوط می شود، گفت : متاسفانه والدین آنچنان که به فکر تحصیل فرزندان خود هستند به آموزه های دینی و احکام آنها توجه ندارند.

وی ادامه داد: مردم دغدغه آموزه های دینی و احکام فرزندان را بسیار کم دارند در صورتی که اگر به دنبال این هستند که فرزندان آنها از نظراخلاقی، روانی و روحی تامین شود باید آموزه‌های دینی آنها را تامین کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به ضرورت تقویت باورهای دینی نسل جدید تاکید کرد:  امروز فضای مجازی را خطرناک می دانیم که یکی از راهکارهای مصون ماندن از آسیب های این فضا تقویت باورهای دینی  است چرا که اگر این باورهای دینی فرزندان تقویت و جوانان نسبت به آموزه های دینی پایبند باشند از خطرات این فضا مصون خواهند ماند.

وی یادآور شد: ما در مسائل دینی کار نمی کنیم و فضای مجازی به دلیل جذابیت، تنوع و رایگان بودن از سوی استکبار جوانان را درگیر کرده  که لازم است در راستای جلوگیری از خطرات آن باورهای دینی  و اعتقادات مردم را  تقویت کنند تا در امان بمانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات