سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

مشکلات جامعه تأثیر بسزایی در آموزش و پرورش می گذارد

مشکلات جامعه به خودیه خود تأثیر بسزایی در آموزش و پرورش که مینیاتوری از جامعه است را داردکه این دستگاه خود را در قبال این مشکلات مسئول می داند.
کد خبر: ۸۹۷۹۱۵۲
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در تبیین مشکلات آموزش و پرورش گفت: به این مساله از ابعاد مختلف می توان نگریست که یکی از کارکردی ترین آن نگاه از درون و بیرون به آن است.

هادی احمدنیا ضمن تقسیم مشکلات آموزش و پرورش به دو دسته مشکلات درونی و بیرونی گفت: مشکلات بیرونی طوری است که به صورت مستقیم در حوزه ی آموزش و پرورش قرار نمی گیرد ولی آموزش و پرورش از آن متأثر می شود که مشکلات فرهنگی و اقتصادی از این دسته اند.

 وی ادامه داد: مشکلات جامعه به خودیه خود تأثیر بسزایی در آموزش و پرورش که مینیاتوری از جامعه است را داردکه این دستگاه خود را در قبال این مشکلات مسئول می داند.

 احمدنیا با بیان اینکه مباحث مربوط به مشکلات اقتصادی نیز بصورت مستقیم و غیر مستقیم در آموزش و پرورش تاثیر دارد، گفت: اگر مشکلات و دغدغه های اولیه و زیستی افراد در جامعه برطرف نشود، این اتفاق دسترسی به اهداف را در آموزش و پرورش مشکل تر می کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: از منظر درونی نیز، یکی از مهم ترین مسائل درون کلاسی و درون مدرسه ای بحث های انگیزشی معلمان و دانش آموزان است که بایستی روی ارتقای انگیزش آنان بیش از پیش تلاش کرد تا با بازتولید آن در بدنه آموزش و پرورش، امید در سطح جامعه ارتقا یابد که این امر مستلزم برخی تغییرات اساسی از جمله تغییر در رویه ها و فرآیندهای جذب، بکارگیری و نگه داشت نیروی انسانی و در فرآیندهای انتخاب مدیران در آموزش و پرورش در همه سطوح است.

احمد نیا ادامه داد: بایستی با استفاده از روش های نوین و علمی، روش های ارزیابی عملکرد را چه در سطح منطقه ای و چه در سطح مدرسه و کلاس متحول کنیم تا با شناسایی نقاط آسیب زا، بصورت هدفدار و برنامه مدار در حل این مشکلات بکوشیم.

احمد نیا با اشاره به اینکه یکی از اهداف تربیتی مصرح در سند تحول بنیادین، تامین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت های تعلیم و تربیت با کیفیت مناسب است، اظهار داشت: اگر بخواهیم این هدف تربیتی را عملیاتی کنیم یکی از این عرصه ها، عرصه آموزش ابتدایی است.

وی با اشاره به اینکه باید دوره های پیش دبستانی  بویژه در مناطق محروم و نیازمند با مشارکت بخش غیردولتی تقویت شود گفت: خوشبختانه این ضریب نفوذ در استان زنجان در دوره پیش دبستانی 67 درصد است که  یک نرم بسیار عالی درکشوراست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید در دوره آموزش عمومی، پوشش تحصیلی بصورت کامل اتفاق بیافتد، اظهار داشت: باز از این منظر آموزش و پرورش استان خوب عمل کرده و خوشبختانه قریب به 99/9 درصد پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی داریم که آمار  بسیار درخشانی نسبت به کل کشور است که البته سعی ما دراین است که حتی یک نفر نیز از تحصیل در جامعه باز نماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار