رئیس بسیج اصناف کشور در بندرعباس:

بسیج خود را بلندگوی رهبری می‌داند

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه بسیج خود را بلندگوی رهبری می‌داند، گفت: برخی‌ها برای زمین ماندن اقتصاد مقاومتی هم قسم شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۹۸۶۱۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

به گزارش بسیج اصناف بازاریان و تجار خبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن‌پور بعدازظهر امروز در سومین مجمع عمومی بسیج اصناف استان هرمزگان با بیان اینکه، برخی‌ها خواسته و ناخواسته به اختلاف بین مردم و حاکمیت دامن می‌زنند اظهار داشت: نقش بسیج برای کاهش فاصله بین مردم و حاکمیت بسیار اثرگذار است.

وی در ادامه از بسیج اصناف به عنوان خالص‌ترین بسیج نام برد و افزود: اینکه بازاریان بسیجی با رها کردن کسب و کار در برنامه‌های بسیج فعالیت دارند ایثار می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج اصناف ساختار این مجموعه را ساختاری تخصصی دانست و تصریح کرد: بسیج بایستی در حوزه اقتصادی به صورت تخصصی ورود کند و موانع موجود را برطرف سازد. حسن‌پور در ادامه با بیان اینکه بسیجی بودن تنها به پرکردن فرم و دریافت کارت نیست، بیان داشت: بایستی در بندرعباس، علاوه بر تحول ساختاری، در کف بازار حضور داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به فعالیت‌های بسیج در بازار افزود: بایستی با کمک بسیج اصناف نماز اول وقت در بازار جدی گرفته شود البته نباید فراموش شود که اقدامات فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی رونق خواهد گرفت. حسن پور بیان داشت: بازاری، بازار اسلامی است که پررونق باشد و این قابل تامل است که در جامعه ما مشکلات اقتصادی و رکود بازار وجود دارد.

وی همچنین اقدام اصناف هرمزگان برای راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امام رضا(ع) را تحسین برانگیز دانست و افزود: این صندوق با هدف توسعه مراکز نیکوکاری و محرومیت‌زدایی در استان ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف در ادامه از حضور بازاریان بسیجی هرمزگان در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه تقدیر کرد و ادامه داد: بایستی فعالین جهادی اقتصادی در استان هرمزگان ساماندهی و در مناطق محروم ارائه خدمت کنند.

حسن‌پور با اشاره به ارائه 13 راهکار عملی در بخش‌های مختلف نظیر، مالیات، قاچاق، قوانین تجارت، کار، تامین اجتماعی و ... اظهار داشت: تلاش داریم تا با رفع مشکلات اصناف در حرکت رو به رشد این جامعه سرعت ایجاد کنیم.

وی از قوانین قدیمی و فشارهای موجود در برخی بخش‌ها به عنوان عاملی برای خروج کسبه‌ها و تولیدکنندگان از کشور یاد کرد و افزود: متاسفانه تنگ شدن فضا در برخی بخش‌ها موجب افزایش تخلفات نیز شده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور اظهار امیدواری کرد: با ایجاد فضای گفتمانی، صدای اصناف و بازاریان به گوش همه رسانده شود.

حسن‌پور با بیان اینکه سازمان بسیج اصناف با هیچ کس تعارف ندارد اظهار داشت: بسیج امروز بلندگوی رهبری است. وی ادامه داد: بسیج اصناف به دنبال برداشتن موانع کسب و کار است، البته از منافع دولت هم در کنار منافع ملت دفاع خواهیم کرد و اگر فعال صنفی قصد تخلف داشته باشد وی را به نهادهای نظارتی خواهیم سپرد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در ادامه با بیان اینکه برخی‌ها قسم خورده‌اند تا اقتصاد مقاومتی روی زمین بماند افزود: بسیجیان برای اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی هم قسم شده اند.

وی ادامه داد: در سال آینده عمده‌ترین برنامه سازمان بسیج اصناف، ترغیب بازاریان به فروش کالای ایرانی است و بازاریان و فعالین امور صنفی استان هرمزگان بایستی در زمینه نهادینه سازی این مهم اقدام کنند.

به گزارش فارس، حسن‌پور در ادامه از راه‌اندازی بسیج تجار و فعالین اقتصادی در آینده نزدیک خبرداد و افزود: بسیج با هدف ترویج نگاه تخصصی در هرقشری ورود کرده و در راستای کاهش مشکلات آن حوزه گام بر می‌دارد. رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در ادامه بیان داشت: مناطق آزاد هم که با هدف توسعه صادرات ایجاد شده بود متاسفانه برعکس عمل کرده و به مامنی برای ورود قاچاق تبدیل شده است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار