خبرهای داغ:
كارشناس مذهبی در گفتگو با بسیج عشایر:

شعبان و رمضان فصل عشق‌ورزی با خداوند است

اسدی با یان اینکه ماه رجب، شعبان و رمضان، فصل عشق‌ورزی است، گفت: جوان‌های ما باید "فصل عشق‌ورزی" با خدا و "عشق‌بازی" با خدا را خوب تجربه بکنند و برایش برنامه‌ریزی داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۰۹۵۶۳
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

" بهزاد اسدی" كارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، اظهار کرد: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، حالت سه نهر را دارند.

 

وی افزود: ماه شعبان ماه مناجات با خدا است. لذا چیزی که در ماه شعبان بسیار برجسته است مناجات با حضرت حق است و لذا آن‌گونه که محدثین روایت کرده‌اند اهل‌بیت عصمت و طهارت در این ماه به مناجات حضرت حق مشغول بودند.

 

این کارشناس مذهبی گفت: از امیرالمؤمنین (ع) تا امام عصر (عج)، مقید به مناجات هستند و مشهورترین مناجات،‌ مناجات شعبانیه است. این مناجات به مقداری ازنظر معارف، عمیق است که به تعبیر برخی از بزرگان به هر انسان می‌آید که این حرف‌ها را مستقیم به خدا بگوید.

 

اسدی، مناجات شعبانیه را شامل مضامین بلندی دانست و بیان کرد: تقید ائمه (ع) به مناجات بیانگر این است که این‌ بزرگان معارف بسیار والایی را دارند که به بشر تقدیم کرده‌اند.

 

وی جوانان را به حداقل خواندن روزی یک‌بار متن عربی و فارسی مناجات مبارکه شعبانیه‌ توصیه‌ کرد و افزود: حتی بعضی از بزرگان ما مقید بودند که مناجات شعبانیه را روزی دو بار بخوانند.

 

وی یکی از نکته‌های مهم مناجات شعبانیه را رسیدن به لقاءالله و دریافت برخی معارف دانست و گفت: در این مناجات در همان اوایلش بیان می‌شود که هر زیادت و نقص و به‌اصطلاح هر خیر و ضرری که به من برسد در دست‌توست؛ و نکته بعدی بحث اضطرار است که روی آن تأکید شده است. این‌که اگر خدای متعال انسان را تحریم بکند دیگران نمی‌توانند به انسان روزی برسانند ولی اگر انسان خدا را داشته باشد از تحریم دیگران نباید بترسد و اینکه اگر خدا انسان را تنها بگذارد هیچ‌کس توانایی یاری انسان را ندارد.

 

وی بابیان اینکه ماه رجب، شعبان و رمضان، فصل عشق‌ورزی است، گفت: جوان‌های ما باید "فصل عشق‌ورزی" باخدا و "عشق‌بازی" باخدا را خوب تجربه بکنند و برایش برنامه‌ریزی داشته باشند و از خدای متعال قلبی پر از شوق و زبانی پر از صدق و راستی و نگاهی پر از حقیقت و درک حقیقت از خدای متعال خواسته شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار