رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از شناسایی 6 هزار محصل بازمانده از تحصیل در خانواده زندانیان خبر داد و گفت: تعداد قابل توجهی از این دانش‌آموزان جذب مراکز آموزشی کشور شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۱۰۸۹۴
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان به نقل از روابط عمومی انجمن حمایت از زندانیان، اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم قدردانی از دانش آموزان و دانشجویان کوشای خانواده مددجویان زندان‌های کشور گفت: یکی از وظایف سازمان زندان‌ها در کنار رسیدگی به امور زندانیان و بحث حرفه آموزی آنان، کمک به خانواده های زندانیان است.

وی افزود: خانواده های زندانیان نقشی در ارتکاب جرم نداشته اند بلکه خودشان قربانی جرم دیگری هستند و اگر مورد حمایت قرار نگیرند گرفتار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش مهارت‌های زندگی، روش‌هایی برای جلوگیری از طلاق و کاهش آسیب‌های اجتماعی این خانواده‌ها طراحی شده است.
جهانگیر تصریح کرد: 6 هزار فرزند زندانی که ترک تحصیل کرده بودند سال گذشته شناسایی و تعداد قابل توجی از آن‌ها با کمک سازمان زندان‌ها و حمایت آموزش پرورش تحت آموزش قرار گرفته و به مدارس بازگردانده شدند.
وی همچنین از توانمندسازی 2500 همسر زندانی در سال گذشته خبر داد و گفت: همسران زندانیان را هم مورد توجه قرار دادیم و آن‌ها را توانمندسازی کردیم تا زندگی‌شان را خود اداره کنند.
جهانگیر ادامه داد: تفاهم نامه‌ای هم با کمیته امداد به همین منظور امضا کردیم، همچنین زندانیان را در کلاس حرفه آموزی شرکت دادیم و تلاش این است زندانی بعد از آزادی به زندگی شرافتمندانه برگردد.
 
انتهای پیام/

فارس/

ارسال نظرات