خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر در دوران نوجوانی و جوانی از فرصت رشد و کمال معنوی بهره نبریم و قلب خود را برای پذیرش مبانی الهی و قرآنی آماده نکنیم هواهای نفسانی اجازه قرارگرفتن در مسیر هدایت را به ما نمی‌دهد.
کد خبر: ۹۱۲۶۸۹۸
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در درس تفسیر حوزه علمیه قزوین که هر هفته در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجد النبی(ص) برگزار می شود با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در ایام پرمعنویتی قرار داریم که اگر بهترین بهره را از این زمان نبریم فرصتی است که از دست رفته و دیگر فرصت جبرانی برای ما باقی نمانده است.
وی افزود: با آمادگی که در ماه رجب و شعبان به دست آورده‌ایم به ماه رمضان و ایام میهمانی خدا وارد می‌شویم و باید از خدای متعال بخواهیم که لیاقت درک این ماه عزیز و شب قدر و بهره‌گیری از قرآن کریم را به همه ما عنایت بفرماید.
امام جمعه قزوین ادامه داد: در ایام اعیاد شعبانیه به سر می‌بریم که یکی از این اعیاد میلاد امام حسین (ع) است، عمده فرمایشات مهم سیدالشهدا(ع) پس از نیمه رجب سال 60 هجری شکل گرفت، آنجا که در استانداری مدینه زمانی که قصد بیعت گرفتن برای یزید را از ایشان داشتند، فرمودند ما از اهل بیت نبوت و خاندان وحی و جزو مطهران زمین هستیم اما یزید اهل فساد و فحشای علنی است و هیچ زمانی همچون منی با مثل یزید بیعت نمی‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به میلاد حضرت عباس (ع) یادآور شد: امام صادق (ع) می‌فرمایند:" عمویم عباس ایمانی باصلابت داشت و در کنار برادرش امام حسین (ع) جهاد کرد و در نهایت به شهادت رسید."
وی اذعان کرد: امام حسین (ع) می‌فرمایند: " هرکس ما اهل بیت را قلبا دوست داشته باشد و زبانش را برای نشر و تبلیغ معارف ما به کار ببرد و در عمل از ما اهل بیت(ع) حمایت کند او در بهشت با ما خواهد بود و در جنت اعلی حضور دارد."
آیت‌الله عابدینی با اشاره به تروریست نامیدن سپاه پاسداران توسط امریکا ابراز کرد: کسانی سپاه پاسداران را تروریست می‌نامند که خود در حمایت از جنایتکاران عالم پیشتاز هستند و نمی‌توانند حضور مقتدرانه سپاه پاسداران در سوریه و عراق و منطقه را تحمل کنند.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: شاید ما باید از خدای متعال طلب بخشش کنیم به واسطه اینکه دشمن، سپاه پاسداران ما را که حامی مظلومان و مستضعفان جهان است را "تروریست" می‌خواند اما ما دشمنی را که سال‌هاست درحال انجام اعمال تروریستی است، "تروریست" نخوانده‌ایم.
وی با اشاره به نامه 31 امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه بیان کرد: امام در این نامه خطاب به فرزندانش می‌فرمایند: " قلب نوجوان مانند زمین مستعد خالی و قابل رویش است هرچیزی در این زمین قرار بگیرد آن را می‌پذیرد."، یعنی نوجوانان ما در مدرسه و محله و فضاهای مختلف خطاب این جمله امام هستند که اگر درست هدایت شوند در سنین جوانی هم در مسیر هدایت قرار خواهند گرفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر در دوران نوجوانی و جوانی از فرصت رشد و کمال معنوی بهره نبریم و قلب خود را برای پذیرش مبانی الهی و قرآنی آماده نکنیم هواهای نفسانی اجازه قرارگرفتن در مسیر هدایت را به ما نمی‌دهد.
آیت‌الله عابدینی در پایان ابراز کرد: امام علی (ع) در حدیث دیگری می‌فرمایند:" آنچه از مسائل دینی و معنوی که برای نوجوانان و جوانان منفعت دارد به آنها یاد دهید، مبادا آنها تحت تأثیر آنچه به ضررشان است قرار بگیرند." همانگونه که امروز تهاجم فرهنگی با عقاید باطل و منحرف فرزندان ما را تحت تأثیر قرار داده است.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها