خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شب قدر، بهتر از هزار ماه است و در این شب مقدرات ما رقم می‌خورد، گفت: شب قدر، شب بیدار شدن است اینکه از خواب غفلت بیرون بیائیم.
کد خبر: ۹۱۴۱۸۹۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷

شب قدر شب بیدار شدن از خواب غفلت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسن حسینی شاخص در جمع مردم همدان در حسینیه ارشاد همدان، اظهار داشت: خداوند متعال در سوره مبارکه بقره یکی از ویژگی‌های روزه را تقوا مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه اولین خاصیت روزه این است که با تقوا شویم، گفت: هدف روزه رسیدن به خداست.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: ما سه نوع روزه که شامل روزه عوام(جسم)، خاص(جوارح) و خاص الخاص(قلب) است.

وی تاکید کرد: روزه عوام فقط گرسنگی و تشنگی است که پله اول روزه بوده؛ روزه خاص که اعضا و جوارح روزه است و روزه خاص الخاص که روزه ذهن و افکار و قلب است.

حسینی شاخص خاطرنشان کرد: ما هنوز پله اول را که همان گرسنگی و تشنگی است را درک نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن ۱۱ مورد در خصوص پرخوری مواردی را مطرح کرده که چه بلاهایی بر سر انسان می‌آورد، گفت: کوچک‌ترین آن بلاها، قساوت قلب است، تنفر خداوند از بنده و اینکه شکم چراگاه شیطان می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: اولین فلسفه روزه گرفتن این است که ما اندرون را از طعام خالی بداریم تا در آن نور معرفت ببینیم.

وی تصریح کرد: ماه رمضان اولین پله‌اش این است که گرسنگی و تشنگی بکشیم و آن روزه‌ای که هدفش رساندن به خدا باشد.

حسینی شاخص گفت: شب قدر، بهتر از هزار ماه است و در این شب مقدرات ما رقم می‌خورد و از خداوند بخواهیم مدیران و مسئولینی که خواب هستند از خواب غفلت بیدار شوند.

وی یادآور شد: امشب، شب عجیبی است راحت این شب را از دست ندهیم شب بیدار شدن است اینکه از خواب غفلت بیرون بیائیم؛ این شب، شب ضربت خوردن علی (ع) است و ارکان هدایت درهم شکسته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات