خبرهای داغ:
امام جمعه همدان گفت: طرح «معامله قرن» به معنای ندیدن آرمان فلسطین و خیانت به فلسطین است که از طرف برخی کشورها در حال رقم خوردن است و حزب اله، حماس و نظام مقدس جمهوری اسلامی مخالف آن است.
کد خبر: ۹۱۴۳۹۷۴
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

طرح «معامله قرن» خیانت به فلسطین استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حبیب اله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان ضمن دعوت همه به تقوا اظهار داشت: ارزش اساسی اسلام را همه باید توجه کنیم.

وی گفت: در روایات آمده که بعد از ماه مبارک رمضان انسان دچار افت معنوی می‌شود، باید مراقبت کنیم این شیطان رجیم وارد نشود.

امام جمعه همدان در ادامه به اهمیت نماز جمعه پرداخت و تصریح کرد: اگر تقوا در جامعه رواج یابد همه مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

وی در آستانه ۱۴خرداد تاکید کرد: امروز جامعه ما به شدت نیازمند بازخوانی تفکرات امام(ره) است و اگر آن آرمان‌های بلند احیا شود در بین مسئولین جامعه ما به طور قطع به آن مرحله خواهد رسید.

شعبانی با اشاره به اینکه امام(ره) از همان ابتدا مبارزه با استکبار را کلیدواژه خود قرار داد و مبارزه با آمریکا و اسرائیل را جدی گرفت، ابراز داشت: جامعه اسلامی باید در مقابل مستکبرین که مرکز ثقل و محور اساسی مبارزه با مستکبرین آمریکا بود و شوروی کمترین آنها بود می‌ایستاد و امام(ره) مرکز ثقل را آمریکا می‌دانست.

وی ادامه داد: امروز طرح «معامله قرن» از سوی آمریکا به لحاظ مسائل سیاسی و اقتصادی در خاورمیانه مطرح شده و هنوز رسانه‌ای نشده است.

امام جمعه همدان گفت: با پیگیری‌های برخی کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان این طرح در حال اجرا است.

وی به بیان بندهایی از این معامله پرداخت و تصریح کرد: اولین مسئله این است که فلسطین جدیدی در کرانه باختری قرار است شکل گیرد و این نشست در مکه و منامه برگزار شد و با کمک آمریکا و کشورهای منطقه قرار است انجام شود.

شعبانی افزود: بر این اساس شهرک‌های این منطقه به اسرائیل داده می‌شود، فلسطین حق داشتن ارتش و نیروهای مسلح را ندارد و حماس باید خلع سلاح شود و اسلحه‌های بزرگان و سران حماس به مصر داده شود و مسئله آورگان فلسطین منتفی خواهد شد و اسرائیل یک کشور به رسمیت شناخته شده خواهد بود.

وی گفت: این مسئله عملاً به معنای ندیدن آرمان فلسطین و خیانت به فلسطین است که از طرف برخی کشورها در حال رقم خوردن است و حزب اله، حماس و نظام مقدس جمهوری اسلامی مخالف آن است و در این روز قدس، این عظمتی که شما مردم خلق کردید به معنای مخالفت با اسرائیل است .

امام جمعه همدان تصریح کرد: اکنون آمریکا در لایه‌های پنهان در فلسطین کار انجام می‌دهد تا به صورت تدریجی این «معامله قرن» اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: در لایه‌های زیرین این معامله مسئله تجزیه کشورهای اسلامی نیز مطرح است که باید به آن توجه کنیم و فقط مسئله فلسطین نیست.

شعبانی در ادامه عنوان کرد: امروز دشمن با مطرح کردن غرب مسئله تجزیه کشورهای اسلامی از جمله عراق، بحرین، لبنان را مطرح کرده و فراتر از «معامله قرن» است که با قدم زدن‌های محکم شما این واقعه به شکست منتهی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن عید فطر و برگزاری نماز عید فطر در مصلی همدان گفت: در خصوص میزان فطریه نیز قیمت گندم ۹هزار تومان است و برای هر نفر سه کیلو مشخص شده است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات