خبرهای داغ:

حضور ۳۸۰۰ روحانی در مناطق سیل زده لرستان

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه در ایام ماه مبارک رمضان و بعد از آن تلاش بر این شد که از گروههای جهادی که برای حضور در این مناطق اعلام آمادگی کرده بودند به صورت سازماندهی شده استفاده شود، گفت: در این راستا سه هزار و ۸۰۰ نفر در قالب ۸۰ گروه در این مناطق حضور پیدا کردند.
کد خبر: ۹۱۴۹۸۲۸
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، شنبه، یکم تیرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان به‌مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام خمینی(ره)، گفت: شما اصحاب رسانه همکاران ما در بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغ هستید.

وی با اشاره به این‌که بخش مهمی از بار تبلیغ و اطلاع‌رسانی بر دوش شماست، عنوان کرد: تبلیغ از بحث ابلاغ به‌معنای رساندن است، خداوند در قرآن به پیامبر اکرم(ص) نگفت بگو بلکه گفت «بلغ» یعنی ابلاغ کن، که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

مهدوی با بیان این‌که ابلاغ و تبلیغ دین به‌معنای اجبار دین نیست بلکه به این معناست که انسان با عقل و فطرت و تجربه بشری به این برسد که همراه با دین به منافع دنیا و آخرت برسد، عنوان کرد: تبلیغ یکی‌ از بالاترین رسالت‌های پیامبران، ائمه(ع) است و مراجع و حوزه‌ها این رسالت را گرفتند و بزرگ‌ترین رسالت علما و روحانیان تبلیغ دین شد.

وی با بیان این‌که مسئله ابلاغ صنفی نیست و فقط وظیفه روحانیت نیست و همگانی است و همه باید رعایت کنیم و نسبت به هم احساس مسئولیت کنیم، خاطر نشان کرد: شاید بیشتر وظیفه متوجه علما و روحانیان باشد اما راهبرد تبلیغ مانند امر به معروف و نهی از منکر است که شامل همه چیز می‌شود و متعلق به تمامی اعضای جامعه است؛ لذا وظیفه ما این است که این مسئله همگانی را به گوش همگان برسانیم به همین جهت تبلیغات دینی باید مردمی باشد همان‌گونه که از ابتدا بوده، مانند حسینیه‌ها، هیئات مذهبی، مساجد و مؤسسات قرآنی ما که همه مردمی هستند.

مهدوی‌امین با اشاره به تغییرات انجام شده در سطح سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور طی هشت ماه گذشته، عنوان کرد: در طول این مدت سند راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی برای ادامه کار تدوین شده، به‌ویژه این‌که این تغییرات با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب و ابلاغ بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» از سوی مقام معظم رهبری همراه شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی  لرستان تصریح کرد: بهترین و بالاترین سندی که می‌توان در دست داشت و رویکردی برای سند راهبردی باشد یکی بیانیه «گام دوم انقلاب» است و دیگری حکمی که رهبری ابلاغ کردند که متن حکم نیر حاکی از این است که آینده سازمان چگونه خواهد بود و به چه سمتی باید برود.

وی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبری صادر شده، سه نکته قابل اهمیت است، مبدا آن خودآگاهی و مرکز آن ایجاد امید و مقصد آن ایجاد اراده‌ای برای ایجاد یک مبارزه تمدنی است.

 

مهدوی‌امین با بیان این‌که تقویت جبهه فرهنگی انقلاب یکی‌از اهداف کار ماست، اظهار کرد: الگوی آن نیز جبهه‌ای است نه سازمانی، ما نباید بخشی‌نگر باشیم بلکه همه سازمان‌ها با یک هم‌افزایی، هم‌گرایی و وحدت‌رویه حرکت کنند که می‌تواند یک راهبرد مهم باشد برای این‌که بتوانیم به اهداف بلندی که مقام معظم رهبری فرمودند برسیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که یکی دیگر از راهبردهای ما مردمی‌سازی تبلیغ دین است، عنوان کرد: مردمی کردن حوزه تبلیغ دین یعنی این‌که همه اقشار و اقوام و مذاهب و ادیان بتوانند در این زمینه حرکت کنند.

وی تصریح کرد: راهبرد دیگر ما توسعه جامعه تبلیغی است، ما نباید تبلیغ را در یک صنف و گروه محدود کنیم، بلکه باید جامعه تبلیغی را توسعه دهیم، ما بیش‌ از ۲۰ قشر تعریف کردیم که می‌توانند در حوزه تبلیغ کار کنند، که هشت قشر از همه تأثیرگذارتر و مهم‌تر هستند.

مهدوی‌امین با بیان این‌که حضور در فعالیت‌های اجتماعی یکی دیگر از راهبردهای ماست، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم فرهنگ را از مسائل اجتماعی جدا کنیم، تا امروز می‌گفتند که مسائل اجتماعی و اقتصادی پیوست فرهنگی نیاز دارد، ما امروز می‌گوییم که کارهای فرهنگی نیز پیوست اقتصادی و اجتماعی می‌خواهد، پس باید این پیوست‌ها همه‌جانبه شود و همه جنبه‌ها با هم پیش بروند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این‌که ما در سازمان تبلیغات اسلامی نقطه‌گذاری و حرکت نقطه‌ای را مدنظر داریم، اظهار کرد: در این زمینه بحث محله مسجدمحور یا مسجد محله‌محور را مد نظر داریم، در این طرح یا یک محله را در نظر می‌گیریم و مسجدی را محور آن قرار می‌دهیم یا این‌که یک مسجد محور چندین محله است.

 

وی با تأکید بر این‌که مقام معظم رهبری امام ماست، بیان کرد: اساس جامعه دینی و ولایی ما بر اما‌م‌محوری است که این امام در سطح کشور مقام معظم رهبری، در سطح استان نماینده ولی‌فقیه، در سطح شهرستان‌ها ائمه جمعه و در سطح محلات ائمه جماعات و روحانیان مساجد هستند، که ما می‌توانیم از این ظرفیت و محوریت استفاده کنیم.

مهدوی‌امین با اشاره به این‌که جوان‌گرایی هم در حوزه تبلیغات و هم در جامعه هدف و یا در رده‌های مدیریتی و حضور درکارهای اجرایی یکی‌ دیگر از راهبردهای سازمان است، اظهار کرد: طبق بیانات مدیران کشوری ما تونستیم با به‌کارگیری جوانان در پُست‌های مختلف در رده‌های مدیریتی ۲۰ سال سازمان را جوان کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با بیان این‌که زنان؛ محور دیگر راهبردهای سازمان تبلیغات است، اظهار کرد: هم زن و هم زنان را مهم می‌دانیم زن یک وضعیت است که نقش‌های متعددی مانند همسر، مادر و خواهر و ... دارد و هم زنان به‌عنوان یک صنف که بیش‌از ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند، مورد اهمیت هستند که امیدواریم بتوانیم هر دو را در جایگاه خودشان تعریف کنیم.

 

وی با بیان این‌که ما در حوزه زنان بیشتر مورد هجوم هستیم، اظهارکرد: حوزه مردان این‌قدر مورد هجوم نبودند این زنان ما بودند که همیشه از حقوق خود محروم بودند و دشمنان در صدد استفاده از این موضوع در هجوم فرهنگی به این قشر تأثیرگذار هستند از این زاویه هستند.

مهدوی‌امین با اشاره به برنامه‌های هفته تبلیغات اسلامی، اظهارکرد: نشست با اصحاب رسانه استان، نشست با فعالان عرصه فرهنگی و درخواست کمک از آن‌ها که بتوانیم با استفاده از نخبگان دانشگاه و فرهنگی هیئت‌های اندیشه‌ورز را در استان راه‌اندازی کنیم که بتوانند ارائه راه و طریق کنند و روی روش‌ها و رویکردهای جدید کار کنیم، نشست با زنان و بانوان نخبه و فعال فرهنگی، نشست با علما و ائمه جماعات و روحانیون مستقر و اساتید حوزه و دانشگاه، ازجمله برنامه‌های ما در این هفته است.

مهدوی با اشاره به فعالیت تبلیغی گروههای جهادی در مناطق سیل زده لرستان، اظهار داشت: حدود ۳۰۰ گروه جهادی در این رابطه اعلام آمادگی کرده بودند.

 

وی با بیان اینکه در ایام وقوع سیلاب حدود ۸۰ گروه حضور پیدا کرده بودند، عنوان کرد: بیش از هزار نفر از این گروههای جهادی به دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی برای حضور در مناطق سیل زده مراجعه کرده بودند و بسیاری از آنها به صورت خود جوش به این مناطق مراجعه می‌کردند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه در ایام ماه مبارک رمضان و بعد از آن تلاش بر این شد که از گروههای جهادی که برای حضور در این مناطق اعلام آمادگی کرده بودند به صورت سازماندهی شده استفاده شود، گفت: در این راستا سه هزار و ۸۰۰ نفر در قالب ۸۰ گروه در این مناطق حضور پیدا کردند.

 

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار