فرهنگ مهدویت پیام آور بیداری و آگاهی امت اسلام است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز گفت: فرهنگ مهدویت پیام آور بیداری و آگاهی امت بزرگ اسلام و زمینه ساز درک انسانها از حیات طیبه و از حقیقت وجود است.
کد خبر: ۹۱۹۰۷۱۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرزدرحاشیه افتتاح اتاق مهدویت درجمع بسیجیان دانشجوی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: فرهنگ مهدویت پیام آور بیداری و آگاهی امت بزرگ اسلام و زمینه ساز درک انسانها از حیات طیبه و از حقیقت وجود است. 

وی افزود: فرهنگ مهدویت مردمی ترین فرهنگ بشری است و در پرتو این فرهنگ امید به کاستن از رنج محرومان، آزادی مظلومان و برقراری عدالت اجتماعی همواره طنین انداز قلب های مشتاق و علاقه مند به حضرت مهدی(عج) است.

 

حجت الاسلام لرستانی بیان کرد: مهدویت یکی از موضوعات مهم در طول تاریخ اسلام محسوب می‌شود که همواره مورد توجه بسیاری از ادیان الهی و مکاتب مهم قرار گرفته است. 

 

 

وی گفت: منابع مهم دینی اسلام همواره درباره موضوع مهدویت و غیبت حضرت مهدی (عج) یاد شده که این بیانگر اهمیت این موضوع است. 

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز خاطر نشان کرد: طرح موضوع مهدویت به عنوان یک موضوع جهانی، دغدغه بشریت، یادآوری های مسئولیت های سنگین و حساس انسان مسلمان در دوره غیبت است.

 

وی خاطر نشان کرد: ولی‌فقیه در زمان غیبت امام معصوم از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است، به طوری که مدیریت جامعه اسلامی پس از امام معصوم (ع) در زمان غیبت توسط ولی‌فقیه انجام می‌گیرد که در این راستا منابع بسیار زیادی که همگی قابل تامل و توجه هستند، از ویژگی و جایگاه ولی‌فقیه در زمان غیبت امام عصر وجود دارد.

 

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه اهمیت فرهنگ مهدویّت را می توان در هویت بخشی به یک فرد و جامعه دانست. تصریح کرد: جامعه ای که به آینده اعتقاد دارد و بر آن باور است که عصری دگر فرا خواهد رسید که متفاوت از وضع موجود است، از نقص ها بر کنار است و به اصطلاح مدینه فاضله معیار دارد و می تواند زندگی امروز خود را نیز بر اساس مدل کامل سازمان دهد. به بیان دیگر او الگویی از وضع مطلوب دارد و هماره موقعیت و منزلت خود را با آن می سنجد.

 

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ شیعی مهدویت بار خاصی دارد. افزود: مهدویت در زمانه ما که عصر امام زمان و عصر منجی غایب است، کار ویژه اساسی در تعریف هویت ما دارد و هویت معنای زندگی است.

 

حجت الاسلام لرستانی بیان کرد: هویت کیستی شخص است که لحظه به لحظه با او هم نشین و از او جداناپذیر است. از این جهت، هویت یک شیعی با امام زمان خویش تعریف می شود. 

 

وی خاطر نشان کرد: بیان معجزه آسای کلام نبوی این جاست که معنایی کامل می یابد: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة». در مکتب شیعی امام هویت بخش است و آن را از جامعه جاهلی و عصر جاهلی جدا می سازد. پس در زمانه ما نیز که امام ما همان مهدی موعود است، او نه جدا از وجود ما، بلکه بخشی از وجود ما شیعیان است.

 

وی خاطر نشان کرد: هر گونه غفلت ما از مهدی منتظر(عج) مساوی غفلت از خویشتن خودمان خواهد بود. بی وجود او ما گم شده ای بیش نخواهیم بود. از گفته های پیشین این نتیجه را می خواهیم بگیریم که اهمیت فرهنگ مهدویت در یک جامعه شیعی نقش هویت بخش و کانونی آن در زندگی ما می تواند باشد.

 

وی افزود:در این راه نیازمند مشارکت دیگر دستگاه‌های فرهنگی شهرستان الیگودرزهستیم، امیدوارم با همکاری کلیه مجموعه‌های متولی دانشگاه هاوبسیج دانشجویی وتشکیل این نشست‌ها و دوره‌های آموزشی وتقویت گفتمان های دینی در دانشگاه ها به اهدافی مانند ایجاد شبکه‌های ارتباطی بین مردم وگسترش فرهنگ مهدوی، تقویت شناخت خانواده‌ها به‌ویژه نسل جوان ودانشجویان در سطح جامعه به عدالت محوری حقیقی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات