استاندار لرستان گفت: متاسفانه لرستان جزو ۸ استانی است که با مشکل سوء تغذیه مواجه است.
کد خبر: ۹۲۰۰۱۱۵
|
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی امروز در هجدهمین کنفرانس حقوق تخصصی کودک با اشاره به اینکه کودکان بی دفاع‌ترین و حساس‌ترین اقشار هستند که از آسیب‌های  اجتماعی به راحتی تاثیر می‌پذیرند،عنوان کرد: برگزاری این‌گونه جلسات کمک می‌کند که ذهنیت‌ها را در مورد کودکان اصلاح کنیم و برای تغییر نگرش‌ها نیازمند کارهای فرهنگی هستیم.

 استاندار لرستان با بیان اینکه من معتقدم حاشیه‌‌نشینی در استان با دیگر جاها متفاوت است، تصریح کرد: در جاهای دیگر افراد به دنبال گمشده‌گی هستند که ممکن است کنترل اجتماعی از دست برود، اما در لرستان کنترل اجتماعی به دلیل فضای عشیره‌ای برقرار است. اما اگر معضل حاشیه نشینی در استان کنترل نشود، بدون شک در بلند مدت به معضلی تبدیل خواهد شد.

وی در مورد کودکان کار نیز بیان کرد: منظور از دستگیری کودکان جمع‌آوری آنها است، زیرا اگر این موضوع ساماندهی نشود بقیه هم این کارها را انجام می‌دهند.

استاندار لرستان بر جمع‌آوری کودکان کار و حمایت از آنها در راستای توانمندسازی تاکید کرد و گفت: در جامعه عشایری هنوز نهاد خانواده کارکرد خود را از دست نداده و برخی حمایت ها وجود دارد و ورود سازمان‌های مردم نهاد برای رفع مشکلات کودکان کار ضروری است.

وی به موضوع سوئ تغذیه کودکان در استان نیز اشاره و گفت: متاسفانه لرستان جزو ۸ استانی است که با مشکل سوء تغذیه مواجه است  و متاسفانه  تغذیه مدارس خوب اجرا نشده است.
 
استاندار لرستان در پایان بر‌حق ایجاد برنامه‌های شاد و مفرح برای کودکان تاکید و اظهار کرد: ایجاد شادی برای کودکان و عدم جلوگیری از برنامه‌های مفرح نیازمند تغییر نگرش‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات