مبدأ سبزوار، مقصد مجلس؛
ماجرای قطار خصوصی نمایندگان سبزوار/مردم جایی در این قطار ندارند!
روزهای پایانی مجلس دهم است و خبری از راهاندازی راهآهن برای مردم سبزوار نشد؛ گویی این قطار گنجایش دو نفر را دارد، از مبدأ سبزوار به مقصد مجلس، تا در زمان مناسب باز با کوله باری از نامه و وعده از ابتدای مسیر خود حرکت کند.
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ کلنگ پروژه راهآهن سبزوار از سال ۱۳۹۰ به زمین زده شد تا بتواند راهگشای مشکلات مردم شهر در زمینههای مختلف باشد هرچند که این پروژه قدمتی بهمراتب بیشتر از این سال داشته، اما ازآنجاکه مراسم کلنگزنی برای مسئولین امری است مفرح و نشاط آور در این سال نیز کلنگی بر زمین زده شد، با تمام این مسائل از آن سال تاکنون تنها قطار وعدهها است که بر روی ریل آن حرکت میکند و مسئولین وقت در زمانهای مختلف بر آن سوار شده و هرکدام را به مقصد مطلوب خود میرساند.
با نگاهی به عملکرد مسئولین و نمایندگان شهر این موضوع کمی شفافتر میشود معمولاً این پروژه در روزهای منتهی به انتخابات مجلس سوژه خوبی است تا از تنور آن نانی برای نمایندگان و یا افرادی که قصد حضور در دوره بعدی دارند دربیاورد.
حدود چهار سال پیش و در چنین ایامی یکی از نمایندگان مجلس با برگزاری طرح بازدید از پروژه نیمهتمام راهآهن برای خبرنگاران و اصحاب رسانه به رسانهها گفت: بنویسید "راهآهن به سبزوار رسید. "
انتخابات مجلس در دور دهم به پایان رسید و خبری از راه آهنی برای مردم سبزوار نشد و این قطار که گویی گنجایش دو نفر را دارد از مبدأ سبزوار به مقصد مجلس و با همان دو نفر به راه افتاد و در ایستگاه پایانی توقف کرد تا در موقع مناسب باز با کوله باری از نامه و وعده از ابتدای مسیر خود حرکت کند.
اما وعدههای راه آهنی برای نمایندگان و برخی مسئولین به همینجا ختم نمیشود بهطوریکه نمایندگان خوشذوق در مدت نمایندگی خود با استفاده از جملاتی نظیر شنیده شدن صدای سوت قطار در سبزوار به میان مردم آمده و تاریخ این وعده را به عقب میاندازند و هر بار نیز مسئولین بالادستی و عدم تخصیص بودجه را مانعی برای این تکمیل شدن این پروژه میدانند.
موضوع مهم دیگر کش مکشی است که نمایندگان در طول دوره نمایندگی خود بر سر اعلام زمان تکمیل پروژه و جذب اعتبارات داشته، بهگونهای که در پس کلامشان خود را پدر معنوی راه آهن دانسته و بهنوعی سعی میکنند کمترین پیشرفت در این خط را به نام خود بزنند.
در طول این چهار سال تقریباً سالی نبوده که در شش ماه اول و یا دوم سال وعده شنیدن صدای سوت قطار به مردم سبزوار داده نشده باشد:
۶ بهمن ۹۳، رمضانعلی سبحانی فر: «سال آینده مرحله ریلگذاری راهآهن سبزوار به پایان میرسد»
۱۴ دی ۹۴، رمضانعلی سبحانی فر: «در ادامه عملیات اجرائی ایستگاه راهآهن سبزوار، ایستگاه راهآهن در روستای ایزی کلنگ زنی شد» / «تا سه ماه آینده مسیر راهآهن سبزوار آماده ریلگذاری میشود»
۱۲ شهریور ۹۴، رمضانعلی سبحانی فر: «برای تأمین اعتبار مسئولان قول پیگیری جدی را دادهاند که اگر این امر نهایی شود، راهآهن سبزوار تا پایان سال ۹۵ به بهرهبرداری میرسد»
۱۵ آبان ۹۶، سورمه، پیمانکار پروژه راهآهن سبزوار: «تا پایان خرداد ۹۷ خط ریل راهآهن سبزوار به اتمام میرسد «۱۵ آبان ۹۶، مدیرکل ساخت و توسعه راهآهن منطقه دو کشور: «راهآهن سبزوار سال ۹۷ به بهرهبرداری میرسد»
۸ اسفند ۹۶، حسین مقصودی: «تابستان ۹۷ کار راهآهن سبزوار به اتمام میرسد»
۱۲ شهریور ۱۳۹۷، حسین مقصودی: «سال ۹۸، پایان عملیات ریلگذاری پروژه راهآهن سبزوار است»؛ تنها گوشهای از وعدههایی است که مسئولین برای راهآهن سبزوار دادهاند.
این موضوع در سال جاری و این روزها رنگ و بوی دیگر به خود گرفته و نمایندگان از ساخت ایستگاه راهآهن در حاشیه کمربندی شرق سبزوار سخن به میان میآورند و این نوید را به مردم میدهند که این بار موضوع با دفعات قبل فرق داشته و سبزوار دارای ایستگاه راهآهن شده و دیری نباشد که قطار در سبزوار رؤیت شود.
اما موضوع جایی دردناک میشود که علیرغم تمام تلاشهای و وعدهها برای اتمام این پروژه در پایان سال ۹۷-۹۸ و در آخرین وعده در سال ۹۹ نامهای در خصوص این پروژه در رسانهها منتشر شده است که اتمام این پروژه را با توجه به پیشرفت ۳۵ درصدی از ابتدای شروع آن در سال ۹۰ تاکنون را امری غیرممکن و دور از تصور حتی در پایان سال ۹۹ دانسته است.
انتهای پیام/
با نگاهی به عملکرد مسئولین و نمایندگان شهر این موضوع کمی شفافتر میشود معمولاً این پروژه در روزهای منتهی به انتخابات مجلس سوژه خوبی است تا از تنور آن نانی برای نمایندگان و یا افرادی که قصد حضور در دوره بعدی دارند دربیاورد.
حدود چهار سال پیش و در چنین ایامی یکی از نمایندگان مجلس با برگزاری طرح بازدید از پروژه نیمهتمام راهآهن برای خبرنگاران و اصحاب رسانه به رسانهها گفت: بنویسید "راهآهن به سبزوار رسید. "
انتخابات مجلس در دور دهم به پایان رسید و خبری از راه آهنی برای مردم سبزوار نشد و این قطار که گویی گنجایش دو نفر را دارد از مبدأ سبزوار به مقصد مجلس و با همان دو نفر به راه افتاد و در ایستگاه پایانی توقف کرد تا در موقع مناسب باز با کوله باری از نامه و وعده از ابتدای مسیر خود حرکت کند.
اما وعدههای راه آهنی برای نمایندگان و برخی مسئولین به همینجا ختم نمیشود بهطوریکه نمایندگان خوشذوق در مدت نمایندگی خود با استفاده از جملاتی نظیر شنیده شدن صدای سوت قطار در سبزوار به میان مردم آمده و تاریخ این وعده را به عقب میاندازند و هر بار نیز مسئولین بالادستی و عدم تخصیص بودجه را مانعی برای این تکمیل شدن این پروژه میدانند.
موضوع مهم دیگر کش مکشی است که نمایندگان در طول دوره نمایندگی خود بر سر اعلام زمان تکمیل پروژه و جذب اعتبارات داشته، بهگونهای که در پس کلامشان خود را پدر معنوی راه آهن دانسته و بهنوعی سعی میکنند کمترین پیشرفت در این خط را به نام خود بزنند.
در طول این چهار سال تقریباً سالی نبوده که در شش ماه اول و یا دوم سال وعده شنیدن صدای سوت قطار به مردم سبزوار داده نشده باشد:
۶ بهمن ۹۳، رمضانعلی سبحانی فر: «سال آینده مرحله ریلگذاری راهآهن سبزوار به پایان میرسد»
۱۴ دی ۹۴، رمضانعلی سبحانی فر: «در ادامه عملیات اجرائی ایستگاه راهآهن سبزوار، ایستگاه راهآهن در روستای ایزی کلنگ زنی شد» / «تا سه ماه آینده مسیر راهآهن سبزوار آماده ریلگذاری میشود»
۱۲ شهریور ۹۴، رمضانعلی سبحانی فر: «برای تأمین اعتبار مسئولان قول پیگیری جدی را دادهاند که اگر این امر نهایی شود، راهآهن سبزوار تا پایان سال ۹۵ به بهرهبرداری میرسد»
۱۵ آبان ۹۶، سورمه، پیمانکار پروژه راهآهن سبزوار: «تا پایان خرداد ۹۷ خط ریل راهآهن سبزوار به اتمام میرسد «۱۵ آبان ۹۶، مدیرکل ساخت و توسعه راهآهن منطقه دو کشور: «راهآهن سبزوار سال ۹۷ به بهرهبرداری میرسد»
۸ اسفند ۹۶، حسین مقصودی: «تابستان ۹۷ کار راهآهن سبزوار به اتمام میرسد»
۱۲ شهریور ۱۳۹۷، حسین مقصودی: «سال ۹۸، پایان عملیات ریلگذاری پروژه راهآهن سبزوار است»؛ تنها گوشهای از وعدههایی است که مسئولین برای راهآهن سبزوار دادهاند.
این موضوع در سال جاری و این روزها رنگ و بوی دیگر به خود گرفته و نمایندگان از ساخت ایستگاه راهآهن در حاشیه کمربندی شرق سبزوار سخن به میان میآورند و این نوید را به مردم میدهند که این بار موضوع با دفعات قبل فرق داشته و سبزوار دارای ایستگاه راهآهن شده و دیری نباشد که قطار در سبزوار رؤیت شود.
اما موضوع جایی دردناک میشود که علیرغم تمام تلاشهای و وعدهها برای اتمام این پروژه در پایان سال ۹۷-۹۸ و در آخرین وعده در سال ۹۹ نامهای در خصوص این پروژه در رسانهها منتشر شده است که اتمام این پروژه را با توجه به پیشرفت ۳۵ درصدی از ابتدای شروع آن در سال ۹۰ تاکنون را امری غیرممکن و دور از تصور حتی در پایان سال ۹۹ دانسته است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار