نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر است

فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر گفت: نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی هر شهر محلی برای هدایت مردم است
کد خبر: ۹۲۰۰۴۶۳
|
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
سرهنگ حسن ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدی‌شهر، با اشاره به چهلمین سالگشت اقامه نخستین نماز جمعه استان سمنان در مهدی‌شهر اظهار داشت: نماز جمعه از برکات نظام اسلامی است که به مردم ارزانی شده است که در ۴۰ سال گذشته پایگاه اجتماعی و سیاسی نظام اسلامی و مظهر پشتیبانی امت اسلامی است.

فرمانده سپاه ناحیه مهدی‌شهر گفت: نماز جمعه بعنوان قرارگاه فرهنگی هر شهر، محلی برای هدایت مردم و ذکرالله می‌باشد که هر هفته توسط امامان جمعه مردم به اطاعت و اجرای فرامین الهی و پیشه کردن تقوی الهی توصیه می‌شوند.

وی همچنین تصریح کرد: نماز جمعه به عنوان یک فریضه عبادی و سیاسی در تقویت اعتقادات و باور‌های دینی و همچنین بصیرت افزایی مردم نقش بسزایی دارد.

وی افزود: ما در شرایط جنگی قرار داریم هر چند جنگ نظامی و سخت نیست، ولی جنگ نرم و جنگ اعتقادات و افکار وجود دارد و دشمن با تمام ابزار و تجهیزات مدرن بر علیه امت اسلامی وارد شده لذا مصلی‌های نماز جمعه بهترین مکان و ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن میباشد.

سرهنگ ذوالفقاری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که میعادگاه‌های نماز جمعه را قرارگاه ایمان، تقوی، بصیرت و اخلاق نامیدند، اظهار داشت: میبایست توسط فرماندهان این قرارگاه‌ها که همان ائمه جمعه محترم هستند به مرکز روشنگری، بصیرت، وحدت و امید به آینده و هدایت مردم باشد تا موجب رشد معنوی و سیاسی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان گردد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار