خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه یکی از حرکت‌های اساسی هیئت، حرکت عمارگونه است، گفت: هیئت فقط جایی برای عزاداری نیست بلکه برای تربیت رزمندگان فردا است نیروهای اصیل و مدیر که نظام اسلامی را پیش ببرند.
کد خبر: ۹۲۰۱۵۲۸
|
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

یکی از حرکت‌های اساسی هیئت، حرکت عمارگونه استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی  در پنجمین همایش خادمین هیئت رزمندگان همدان که در حسینیه امام(ره) همدان برگزار شد، اظهار داشت: ما در سال ۹۸ بیانیه گام دوم را داریم که بحث چهل سال دوم انقلاب است.

وی با بیان اینکه یکی از مسایلی که در بیانیه گام دوم مطرح شده تمدن‌سازی جامعه اسلامی است، افزود: کسانی که دغدغه دارند فعالیت‌ها و تلاش‌های خود را به سمت و سوی ظهور ببرند و انتخاب نوع بشر می‌تواند در تقدم و تأخر آن مؤثر باشد و مدینه فاضله هرچه زودتر اتفاق  می‌افتد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه فارابی، معلم ثانی می‌گوید مدینه فاضله بدون امام محقق نمی‌شود، ابراز داشت: برای تمدن‌سازی و تحقق مدینه فاضله باید روح حاکم در جامعه اسلامی و مدینه فاضله که عدالت است حاکم شود چراکه این بدون حاکم امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه مدینه فاضله بدون امام امکان تحقق ندارد، افزود: هیئت رزمندگان یعنی کسانی که در میدان جهاد حضور فعال دارند و رزمنده هستند و خواهند بود، بنابراین هیئت رزمندگان باید جهاد کند و رزمنده باشد و مسئله ولایت را جا بیندازد، اگر قرار است به انقلاب خدمت کند و آن را به سوی تمدن اسلامی سوق دهد.

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: هیئت یعنی توجه به ولایت؛ ما امروز در هیئت‌ها عزاداری می‌کنیم و این عزاداری‌ها مقدمه‌ای برای حرکت و زمینه‌سازی برای ظهور است.

وی گفت: یکی از حرکت‌های اساسی هیئت، حرکت عمارگونه است و آنهایی که ۳۱۳  نفر را تشکیل می‌دهند باید در این هیئت‌ها رشد یابند، هیئت فقط جایی برای عزاداری نیست بلکه برای تربیت رزمندگان فردا است نیروهای اصیل و مدیر که نظام اسلامی را پیش ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تصریح کرد: با سینه زدن و عزاداری محض هیچکس عمار نمی‌شود، خادم هیئت باید عقلانیت را حاکم کند بنابراین باید در هیئت فضای عواطف عاقلانه را حاکم کرد و عشق ورزی‌ها باید عاقلانه باشد.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی کارآمد و کادر وظیفه ما است که باید این را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: هیئت پایگاهی برای بصیرت‌افزایی است.

شعبانی‌موثقی بیان کرد: هیئت رزمندگان همان گونه که از نامش پیدا است سیاسی است اما نه به عنوان وابستگی، حرکت آن در محور دستورات رهبری است و در این سطح یک هیئت قابل قبولی است و باید به جوان‌ترها میدان داده شود.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم حرکت شتابنده است و باید توسط جوانان انجام شود چراکه نیاز به حضور میدانی شما دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات