خبرهای داغ:
فرماندار همدان تأکید کرد

ضرورت تبیین موفقیت‌های نظام در ایام الله دهه فجر

فرماندار همدان با تأکید بر ضرورت امیدآفرینی گفت: به موازات تلاشی که دشمن در یأس و ناامیدی مردم دارد باید موفقیت‌های نظام را در دهه فجر تبیین کنیم و برجستگی‌ها و توفیقات نظام جمهوری اسلامی را ارائه دهیم.
کد خبر: ۹۲۰۹۱۶۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸

ضرورت تبیین موفقیت‌های نظام در ایام الله دهه فجربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین افشاری در ستاد دهه فجر شهرستان همدان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: دهه فجر و ۲۲ بهمن نسبت به سایر ایام الله‌ها سرآمدی خاص دارد.

وی با بیان اینکه دهه فجر پیش رو اولین دهه فجر از گام دوم انقلاب اسلامی ایران است، گفت: ما باید با مردمی کردن مراسم‌ها و جشن‌ها باعث تسهیل حضور مردم باشیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه خوشبختانه در ۴۰ سال گذشته دهه فجر در بین مردم بسیار گسترش یافته است، با تأکید بر ضرورت امیدآفرینی ابراز داشت: به موازات تلاشی که دشمن در یأس و ناامیدی مردم دارد باید موفقیت‌های نظام را در دهه فجر تبیین کنیم و برجستگی‌ها و توفیقات نظام جمهوری اسلامی را ارائه دهیم.

وی بیان کرد: ایران طبق اعلام مرکز توسعه جهانی رتبه ۶۳ را در بین ۲۰۰ کشور دنیا دارد و از جهت امید به زندگی و نرخ رفاه و آموزش فراگیر از روستاها تا کلان شهرها نظام جمهوری اسلامی ایران جزء ۲۵ کشور اول است.

افشاری تصریح کرد: همچنین از جهت نرخ رشد از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۹۷ در سرعت این شاخص ایران رتبه اول را دارا است، بعد کشورهای چین و ترکیه در رتبه‌های بعدی قرار دارند؛ ایران در خصوص مقایسه وضعیت قبل از انقلاب در شاخص توسعه انسانی در سال ۱۳۵۷ در بین ۱۸۷ کشور دنیا رتبه ۱۳۷ را دارا بوده است.

وی افزود: در ایام دهه فجر باید هرچه می‌توانیم محتواها را به سمت هنر ببریم که ماندگاری آن بیشتر است.

فرماندار همدان با بیان اینکه سه محور در گام دوم انقلاب ضرورت بیشتری دارد، گفت: محور اول، محور دانش و پژوهش است که ایران رتبه ۱۶ تولید علمی دنیا را دارد و تراز علمی ما بر اساس گزارش مراجع بین‌الملل رتبه ۱۶ است؛ حمله موشکی ما به پایگاه نظامی امریکا در عین الاسد یکی از شاخص هایی است که نخبگان ما آن را درست کرده بودند.

افشاری عنوان کرد: محور دوم، معنویت و اخلاق است که در همه برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و محور سوم، محور عدالت و مبارزه با فساد است که به عنوان یک خواست عمومی باید ترویج دهیم و در کشور تبلیغ کنیم که این در بی‌عدالتی اثر دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی و عمومی خدمات خود را در شهرهای چهارگانه همدان، قهاوند، مریانج و جورقان ارائه دهند، گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان دیگر نیز حداقل ارزان‌تر از روزهای دیگر از ۱۲ بهمن تا پایان ۲۲ بهمن خدمات خود را ارائه دهند و خدمات بهداشت و درمان در مناطق کمتر برخوردار انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات