خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از افتتاح 113 پروژه برق به‌مناسبت دهه فجر در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۲۱۷۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶

افتتاح 113 پروژه برق به‌مناسبت دهه فجر در همدان/طلب 115 میلیارد تومانی برق همدان از مشترکینبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدمهدی شهیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق استان همدان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر با اشاره به افتتاح 113 پروژه برق طی دهه فجر در استان همدان، اظهار داشت: سیزدهمین برنامه پویش «الف - ب - ایران» هفته گذشته به میزبانی استان همدان برگزار شد که عمده‌ترین پروژه‌ها با 160 میلیارد تومان در همدان بود.

وی با بیان اینکه استان همدان رتبه اول نیروگاه خورشیدی در کشور را دارد، گفت: در این پویش دو پروژه نیروگاهی استان به عنوان طرح شاخص و همزمان با 4 هزار و 297 پروژه توسعه‌ای شرکت توزیع نیروی برق کشور به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: در این برنامه نیروگاه CHP با ظرفیت ۶ مگاوات در کبودراهنگ که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده به صورت آزمایشی وارد مدار شد که با بهره‌برداری از آن در مجموع ظرفیت نیروگاه‌های CHP  استان به ۱۷ مگاوات به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه دو پست ٦۳ همدان با پیگیری‌های صورت گرفته به نتیجه رسید، گفت: نخستین پست GIS استان تا سال  آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهیدی ابراز داشت: پست دوم نیز در منطقه عبدالرحیم شهرستان قهاوند است که علاوه بر مشکلات شهرستان همدان، شهرستان ملایر را نیز حل می‌کند.

وی با بیان اینکه تلفات برق استان به 10.8 درصد در سال 97 رسید، گفت: تلفات برق شهرستان ملایر 17 درصد است که بیشترین میزان را در استان دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: برای حل مشکلات شهرستان ملایر با پیگیری‌های صورت گرفته 3.5 میلیارد تومان از وجوه اداره شده و 1.5 میلیارد تومان نیز از طریق منابع داخلی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ملایر ۱۷خط بحرانی دارد، بیان کرد: با هزینه ۲ میلیارد تومان هفت خطی که بیشترین مشکلات را داشتند  اصلاح شد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که مشکلات 10 خط دیگر نیز طی امسال و سال آینده برطرف شود.

شهیدی عنوان کرد: در مجموع حدود 8 میلیارد تومان در شهرستان ملایر برای اصلاح شبکه‌های توزیع در راستای بالا بردن ضریب اطمینان و پایداری شبکه هزینه کرده‌ایم.

وی با اشاره به سند توسعه استان که برنامه‌ای ۳ساله است، افزود: برنامه‌ای که برای شرکت توزیع برق مشخص شده سه بخش عمده دارد که بخش اول تأمین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است که 20 مگاوات بر اساس تفاهمنامه با شرکت شهرک‌های استان انجام شده و۲۳ مگاوات نیز در دست اقدام است که در مجموع 43 مگاوات است و تا سال ۹۹ انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: بخش دیگر تأمین برق گلخانه‌ها به میزان 9.7 مگاوات که مورد اول در روستای عمان درگزین انجام شده و در سایر شهرستان‌های نیز طراحی و هماهنگی آن با جهاد کشاورزی صورت گرفته است که تأمین برق آن تا سال آینده اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: بخش سوم در سند توسعه استان تأمین روشنایی برای سایت‌های گردشگری است که رگیان و ملایر پروژه‌های سال 98 اجرایی شد و ۳۵۰ میلیون تومان در نهاوند و ۵۵۰ میلیون تومان در شهرستان ملایر هزینه شده است.

شهیدی با بیان اینکه در ادامه کار هم گیان و گاماسیاب در برنامه است، گفت: امید است طی چند روز آینده مراحل اجرایی آن انجام شود تا سال آینده دو مجموعه گردشگری نیز از برق و روشنایی برخوردار شوند.

وی با اشاره به پروژه‌های برق روستایی که اعتبارات آن از بخش عوارض و ماده 5 است، تصریح کرد: تا پایان سال ۹۷ معادل اعتبار ۲٦ میلیارد تومان در بخش اصلاح شبکه‌های روستایی هزینه شده است و برای اعتبارات سال ۹۸ هنوز ابلاغ نشده است و پیگیر آن هستیم که حدود ۳۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در بخش اصلاح شبکه روستایی هزینه شود.

*نصب 10200 کنتور فهام در همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: در پروژه طرح کنتور فهام نیز تا پایان سال ۹۷ حدود ۹ هزار کنتور نصب شده بود و با عملکرد ۱۰ ماهه گذشته یک هزار و ۴۰۰ کنتور اضافه شده که در حال حاضر به ۱۰هزار و ۲۰۰ کنتور رسیده است.

وی با اشاره به قابلیت‌های کنتورهای فهام افزود: قرائت از راه دور و مشاهده پروفیل بار که در بخش کشاورزی از این کنتورها برای مدیریت بار در فصل تابستان استفاده می‌کنیم.

شهیدی اظهار داشت: اقدامات خوبی سال گذشته و امسال در خصوص مدیریت بار صورت گرفته که موجب ۳ میلیارد و ۳۰۰ تومان بخشودگی برای کشاورزان شد که این همکاری و مشارکت کشاورزان در مدیریت پیک بار مؤثر است.

وی افزود: در بخش کاهش تلفات شاخص ما در سال گذشته 10.8 درصد بود که امید است امسال به 10 درصد برسد که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده که یکی از اقدامات شاخص اصلاح شبکه‌ برق ملایر بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به بحث وصول مطالبات بیان کرد: این میزان در سال گذشته 98.5 درصد بود که با توجه به حذف قبوض سه درصد نسبت به سال گذشته افت داشتیم.

وی با بیان اینکه در مجموع 115 میلیارد تومان از مشترکین برق طلب داریم، افزود: عمده مطالبات ما مربوط به سازمان‌ها و ادارات و دستگاه‌ها با 52 میلیارد تومان است.

شهیدی با بیان اینکه 29 میلیارد تومان در بخش مشترکین شهری طلب داریم، گفت: با توجه به حذف قبوض بیشترین کاهش وصول مطالبات را در بخش روستایی داریم که طلب ما در این بخش ۳۲ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه وصول مطالبات به بخش جاری برمی‌گردد، تصریح کرد: بخش جاری نیز عمدتا شامل حقوق کارکنان رسمی، خدماتی و پیمانکاران، نگهداری شبکه‌ها و روشنایی معابر است که از این بخش تأمین می‌شود و اگر در این زمینه دچار مشکل شویم بر کیفیت کار اثر منفی می‌گذارد بنابراین هر میزان وصولی ما بالاتر باشد در بخش‌های خدمات‌رسانی و تأمین روشنایی کیفیت خدمات بالاتر می‌رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: از دیگر اقدامات شاخص بهره‌برداری از نیروگاه 100 مگاواتی در شهرستان نهاوند است که توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده که بالغ بر 2 میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر وزیر نیرو به استان گفت: بحث تأمین برق شهرک‌ها به خصوص در جوکار با ٦۰ مگاوات ظرفیت است که مراحل اولیه حل شد و اجرای خطوط ٦۳ از پست مهرآباد تا جوکار جزو تعهدات برق منطقه‌ای قرار گرفت.

شهیدی از احداث یک کلیدخانه طی تفاهمنامه با شرکت شهرک‌ها از طریق منابع استانی خبر داد و افزود: در اسدآباد نیز ظرفیت‌سازی برای شهرک جنت‌آباد است که مقرر شد پست 63 موقت در نظر بگیرند و در شهرستان رزن نیز دو متقاضی هست که مقرر شد در این شهرستان نیز 10 مگاوات تأمین برق شود.

وی با بیان اینکه در سفر وزیر مقرر شد در مجموع حدود 1000 میلیارد تومان پروژه در بخش فوق توزیع انجام شود، عنوان کرد:  در بخش توزیع تمام روستاهای استان برق‌دار هستند و برخی از روستاها دارای مهاجرت معکوس بودند که آنها نیز اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به وجود ۷۳۸ هزار مشترک برق تا پایان سال 97 در استان همدان تصریح کرد: امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ مشترک شهری و روستایی جدید به این میزان افزده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات