خبرهای داغ:
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

انقلاب ما ریشه فاطمی، علوی و الهی دارد/شهید «سلیمانی» به ما یاد داد که سعادت، ماندن با ولی است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه انقلاب ما ریشه فاطمی، علوی و الهی دارد و آرمان آن بسیار روشن و واضح است، گفت: تأسیس حاکمیت و نظام اسلامی بر اساس نقشه الهی و آرمان نهایی آن عبارت است از طلوع خورشید ولایت عظمی و فرج امام زمان(عج) است.
کد خبر: ۹۲۱۵۱۹۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰

انقلاب ما ریشه فاطمی، علوی و الهی دارد/شهید «سلیمانی» به ما یاد داد که سعادت، ماندن با ولی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در نخستین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی استان همدان ضمن تبریک چهل و یکمین سال پیروز انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب ما ریشه در قیام حضرت زهرا(س) دارد.

وی افزود: غصب فدک حکایتی از یک اشتباه بسیار بزرگ تاریخی از یک انحراف بسیار بزرگ از مسیر ولایت الهی است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در حقیقت اسم رمز ولایت مقصود است، گفت: غدیر وقتی کنار گذاشته شد آنچه در ذهن‌ها باقی می‌ماند همین فدک بود که حضرت زهرا(س) آن را تبدیل به فرصت و خطبه فدکیه کرد و حقایق و ولایت حضرت علی(ع) بیان شد.

وی با بیان اینکه مردم باید وارد میدان شده و ولایت را بخواهند، ابراز داشت: مردم باید بخواهند و همراه شوند چراکه در دوره‌ای که مردم خواستند و به میدان آمدند و به حضرت علی(ع) لبیک گفتند؛ ایشان نیز خواست آنها را پذیرفتند.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه در نهضت بزرگ اسلام یک انقلاب رخ داد، بیان کرد: یک ارتدادی مؤمنان صدر اسلام پیدا کردند و نتیجه آن شد که موعد خود برسد بنابراین مردم باید خودشان تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه خداوند قومی را از دل تاریخ خواهد آورد که این پرچم را برافراشته خواهد کرد، تصریح کرد: خدای متعال چهار ویژگی برای این قوم تعریف کرده است اول اینکه این قوم عاشق پیشه هستند و بر اساس عشق و محبت است، دوم در ارتباط با مؤمنان خاکسار، فروتن، صمیمی، خدمتگزار و کارگشا هستند، سوم نسبت به کفار، عزیز، سربلند، نفوذناپذیر، محکم و باصلابت هستند و چهارم اینکه اهل مجاهدت دائمی باخدا هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: هیچ جنگ و عملیات روانی روی این چهار دسته تأثیر نمی‌گذارد و این عنایت خاص پروردگار به یک قوم است که شامل حال آنها می‌شود و این کار فقط با اراده و خواست مردم ممکن است و راه دیگری ندارد.

وی با بیان اینکه تحت پرچم الهی، پرچم ولایت افراشته شد و عالم ما را وارد یک عصر جدید کرد، گفت: این یک اتفاق عادی نبود و عنایت پروردگار و اراده خدا و مشیت الهی بود که در بین مردم طلوع و ظهور کرد، در زمانی که هیچکس باور نمی‌کند.

علی‌اکبری با بیان اینکه انقلاب ما ریشه فاطمی، علوی و الهی دارد و آرمان آن بسیار روشن و واضح است، خاطرنشان کرد: تأسیس حاکمیت و نظام اسلامی بر اساس نقشه الهی و آرمان نهایی آن عبارت است از طلوع خورشید ولایت عظمی و فرج امام زمان(عج) است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه استان ما یکی از استان‌های پیشگام و موفق همراه با ابتکار است، ابراز داشت: در حرکت اسلامی که با روشنفکری و خوش‌فکری به نهضت امام(ره) متصل شده، استان همدان متفاوت است و با وجود آن معلمان بزرگی که این نسل را محکم و استوار کردند آن شوری که در مردم ما ایجاد شد ناشی از انقلاب ما بود.

وی با بیان اینکه ما در استان همدان می‌توانیم یک الگوی روشنی از حرکت انقلاب اسلامی را در این مقاطع ببینیم، گفت: وجود حوزه‌های علمیه با حضور اساتید بزرگ از نظر علمی، معرفتی باعث تربیت علمای خوش فکر می‌شود.

علی‌اکبری تصریح کرد: با وجود هیئت‌های مذهبی متفاوت، وجود کانون‌های فکری و نواندیش دینی در مساجد، کانون‌های اندیشه دینی و جوان شکل می‌گیرد و روح انقلاب دمیده می‌شود و مقدمات فراهم می‌شود و وقتی حرکت اوج می‌گیرد، می‌بینیم که همدان پیشگام است.

وی افزود: امسال فجر ۴۱ را متفاوت برگزار می‌کنیم و تفاوت آن به رنگ شهادت است، «حاج قاسم» ما نماد نسل اولی است که خوش فرجام بود و سرانجام نیکی داشت و به عنوان یک قله در مقابل جهان قرار گرفت و سرمایه‌ای برای ما شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: شهید «سلیمانی» برای ما حجت است، اخلاص، صفا، معنویت، خوش فکری، دلدادگی به آرمان‌های انقلاب، دوام و مجاهدت او، تواضع، صمیمیت، خود را ندیدن، زهد، رهایی، بی تعلقی به دنیا اینها پایه‎های یک شخصیت انقلابی است که نماد نسل انقلابی «حاج قاسم» است.

وی ابراز داشت: دو نکته برای ما شاخص است ماندن با ولی چرا که انقلاب ما الهی است و تابع مبانی اعتقادی خود است و مدار و محور آن ولی امر است.

علی‌اکبری گفت: شهید «سلیمانی» به ما یاد داد که سعادت، ماندن با ولی است، او نماد کسی است که با مجاهدت خود در کنار امامین خود باقی ماند، این راه پیش روی ما است و نشان می‌دهد اگر ما می‌خواهیم بمانیم باید در صحنه باشیم و خستگی ندارد و تا هستیم باید بدون توقع کمک کنیم.

وی ادامه داد: شهید «سلیمانی» هیچ توقع نداشت ما نیز باید مشغول آرمان انقلاب و ثابت قدم باشیم و این مسیر را تا طلوع خورشید اسلام ادامه دهیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ابراز داشت: ما باید به هر شکل ممکن به جوانان اطمینان کنیم و کار را به آنها بسپاریم و مسیرها را برای آنها باز کنیم.

وی گفت: عدالت مسئله‌ای است که رهبری در بیانیه گام دوم تأکید خاص دارد و باید کار کنیم.

در ادامه این مراسم از کتاب خیزش دانش آموزی(واکاوی قیام دانش آموزان در ۳۰ مهر ۵۷) رونمایی شد و یک جلد از این کتاب تقدیم فرزند شهید مدافع حرم «ریحانه کرمی» شد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات