خبرهای داغ:
نماینده هیأت نظارت بر انتخابات استان همدان:

حذف یک جریان از میدان انتخابات تهمت بزرگی است/ اهمیت برگزاری انتخاباتی پرشور و امن و سالم

نماینده شورای نگهبان در استان همدان با اشاره به اعتراض‌ها و فشارها به شورای نگهبان گفت: حذف یک جریان از میدان انتخابات تهمت بزرگی است و بررسی صلاحیت‌ها حتی گاهی با مسامحه نیز صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۲۱۵۵۰۴
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

حذف یک جریان از میدان انتخابات تهمت بزرگی است/ اهمیت برگزاری انتخاباتی پرشور و امن و سالمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام جلال مرادی در ویژه برنامه گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تیپ انصارالحسین(ع) با تشریح اهمیت شاخص‌ها و اصول انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: بعد اسلامیت نظام شاخصه و تمییزکننده این انقلاب از سایر انقلاب‌ها بود و همین شاخصه چهل و یک سال است مورد تهاجم و توطئه دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

وی با تبیین مشابهات بین انقلاب اسلامی و انقلاب پیامبر اکرم(ص) گفت: این انقلاب پرچم اسلام ناب را پس از سده‌ها افراشته کرد و در همان راستای انقلاب پیامبر(ص) شکل گرفته و در حال حرکت و تکامل است.

نماینده شورای نگهبان در استان همدان به تلاش‌ها برای زدودن جوهره اسلامیت از نظام اشاره کرد و بیان داشت: در تفکر لیبرالیسم قدرت و پیشرفت با ملاک‌های مادی محاسبه می‌شود و بر همین مبنا قدرت مادی به عنوان کدخدا و ابرقدرت فرض می‌شود در حالی که ابرقدرت عالم تنها خدای متعال است.

وی در ادامه به موضوع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: آنچه در درجه اول برای کشور اهمیت دارد برگزاری انتخاباتی پرشور و امن و سالم است.

مرادی افزود: شورای نگهبان در انتخابات رسالت مهم خود را عمل به تکلیف قانونی خود می‌داند و حزب و جناح‌گرایی برای این شورا و هیأت‌های نظارت هیچ‌گاه ملاک عمل نبوده و نخواهد بود.

وی اظهار داشت: رسانه و تریبون و روزنامه‌ای برای دفاع از خود نداریم اما آنچه برایمان اهمیت داشته اجرای قانون بوده است.

نماینده شورای نگهبان در استان همدان با اشاره به اعتراض‌ها و فشارها به شورای نگهبان ادامه داد: حذف یک جریان از میدان انتخابات تهمت بزرگی است و بررسی صلاحیت‌ها حتی گاهی با مسامحه نیز صورت گرفته است.

وی با بیان پیرامون تخلفات کاندیداهای ریاست جمهوری و سایر انتخابات در سال‌های گذشته و این دوره افزود: ما با ضعف و خلأ قوانین انتخابات مواجه هستیم و سه سال است سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بر زمین مانده و دولت و مجلس حاضر به ابلاغ و اجرای آن نیستند.

مرادی در پاسخ سوال یکی از حضار در زمینه علت عدم برخورد با نمایندگانی که در تبلیغات انتخابات‌های مختلف، قانون‌شکنی و دروغگویی می‌کنند، گفت: تا زمانی که سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب قانون نشود شاهد چنین مشکلاتی هستیم و نمی‌توان به راحتی با این مصادیق برخورد کرد.

وی گفت: در انتخابات‌های گذشته هیچ تخلف مؤثر بر نتیجه انتخابات در استان نداشتیم و آرای مردم از لحظه ریخته شدن در صندوق تا اعلام نتایج محفوظ بوده اما تخلفات مختلفی نظیر خرید رأی گزارش شد که طبق مستندات موجود با متخلفان برخورد شده اما در برخی موارد مستندات کافی نبوده است.

نماینده شورای نگهبان در استان همدان اظهار داشت: در این زمینه شورای نگهبان با اعلام یک پایگاه اینترنتی از مردم درخواست کرده که مستندات خود را در زمینه تخلفات کاندیداها به اطلاع شورای نگهبان و هیأتهای نظارت برسانند.

وی افزود: البته کاندیداهای متخلف، شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده می شود و بعد از انتخابات و یا  بعد از دوران نمایندگی شان محاکمه می‌شوند.

مرادی گفت: همچنین اعتبارنامه نمایندگان مجلس تا تشکیل مجلس آینده در دست شورای نگهبان است و هرگاه نسبت به جرائم نماینده‌ای سندی در اختیار شورای نگهبان قرار گیرد از ورود نامزد به مجلس جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال برخورد با نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس گفت: این انتظار از قوه قضائیه وجود دارد که به مطالبات و انتظارات مردمی پاسخ داده و برای نمایندگان مجرم بعد از پایان مجلس دادگاه تشکیل شده و محاکمه شوند.

نماینده شورای نگهبان در استان همدان همچنین راجع به آمار بالای رد صلاحیت‌ها گفت: جرائم سیاسی، امنیتی، مالی یا اخلاقی رد صلاحیت‌شدگان محرز بود؛ اگر نگران آبروی خود بودند نباید در انتخابات ثبت‌نام می‌کردند اما باز وارد انتخابات شدند.

وی در توضیح  پیرامون علت تأیید صلاحیت برخی احراز صلاحیت نشدگان در بررسی مجدد گفت: این افراد اسنادی را راجع به خود در اختیار ما گذاشتند که صلاحیت آنها را طبق قانون تأیید می‌کرد و برعکس این قضیه نیز متصور است؛ هر زمان سندی علیه یکی از کاندیداها به دست ما برسد ما رد صلاحیت او را اعلام خواهیم کرد.

مرادی همچنین در زمینه علت رد صلاحیت سه نماینده فعلی استان و کاندیداهای شاخص و اعتراض برخی نامزدها به نتیجه بررسی صلاحیت خود گفت: قانون به ما اجازه اعلام علت رد صلاحیت افراد را نمی‌دهد؛ برخی از این افراد اعتراض کردند اما نتیجه‌ای در وضعیت صلاحیت آنها حاصل نشد.

وی در رابطه با برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور گفت: شورای نگهبان هیچ‌گاه با برگزاری الکترونیکی انتخابات مخالفت نکرده و بارها اعلام کرده که در صورت تضمین سلامت برگزاری انتخابات و امکان بازشماری سریع آرا، موافق این موضوع است.

حجت الاسلام قربانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالحسین(ع) همدان نیز در این برنامه با گرامیداشت ایام الله فجر انقلاب اسلامی گزارشی از فعالیت‌ها و مأموریت‌های این یگان در سال‌های اخیر ارائه و ابراز امیدواری کرد روحیه جهادی و توانمندی‌های رزمی و نقش‌آفرینی دفاعی و فرهنگی این یگان بیش از پیش تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات