خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان:

تسلط مردم بر سرنوشت خود از دستاوردهای انقلاب اسلامی است/ گفتمان انقلاب اسلامی امروز فراگیر و جهانی شده است

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: اگر تنها دستاورد انقلاب اسلامی تسلط مردم بر سرنوشت خود باشد، همین دستاورد برای ما کفایت می‌کند؛ چراکه ما از یک ملت نوکر و ذلیل به ملتی عزیز و سرنوشت‌ساز تبدیل شدیم، ملتی که مردم حق انتخاب داشتند و بر سرنوشت خود مسلط بودند.
کد خبر: ۹۲۱۷۴۵۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

تسلط مردم بر سرنوشت خود از دستاوردهای انقلاب اسلامی است/ گفتمان انقلاب اسلامی امروز فراگیر و جهانی شده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی بقایی در مراسم تجلیل از خانواده‌های اعضای گردان کوثر همدان ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیش از انقلاب در کشور ایران با همه امکانات، منابع و ظرفیت‌هایی که ایران عزیز ما داشت یکی از معضلات و مشکلاتی که در کشور وجود داشت این بود که مردم هیچ اختیار و سیطره و تسلطی بر سرنوشت خود نداشتند و اختیاردار کشور و مسلط بر اوضاع کشور بیگانگان بودند و مردم رنج و زحمت و مشکلات را تحمل می‌کردند و اختیاردار خان و کدخدا و دربار بودند و نه خبری از حق رأی مردم بود نه امکانی برای حضور طبقه مردم در بخش تصمیم‌گیری.

وی با بیان اینکه کشور وابسته و والیان وابسته‌تر بر اساس منافع آمریکا و انگلیس و اسرائیل کشور را اداره می‌کردند، گفت: وقتی قرار شد در کشور ما سرویس ساواک راه‌اندازی شود مدل آمریکا و اسرائیل و انگلیس را بررسی کردند و وابستگی سیستم امنیتی کشور را به سازمان سیا قطعی کردند و ماحصل اتفاقاتی که در کشور ما رخ داد شهادت و زندانی شدن جمع کثیری از زنان و مردان این کشور بود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان ابراز داشت: آمریکایی که چپاول منافع ما را عهده‌دار بود هم منابع ما را غارت می‌کرد، هم منافع ما را چپاول می‌کرد و تمام امور کشور را تحت اختیار داشت.

وی گفت: تصمیم‌گیری و اختیار کشور با آنها بود حتی آنقدر وقیح بودند که وقتی در کشور ما حضور پیدا کردند از ما حق توحش می‌خواستند.

بقایی اظهار داشت: اگر تنها دستاورد انقلاب اسلامی تسلط مردم بر سرنوشت خود باشد، همین دستاورد برای ما کفایت می‌کند؛ ما از یک ملت نوکر و ذلیل به ملتی عزیز و سرنوشت‌ساز تبدیل شدیم، ملتی که مردم حق انتخاب داشتند و بر سرنوشت خود مسلط بودند.

وی با بیان اینکه شما در هیچ کجای تاریخ سراغ ندارید ۵۰ روز بعد از استقرار یک حکومت انتخابات انجام شود، ادامه داد: مردم مسلط و آگاه بودند که از سال ۱۳۳۸ و به طور خاص از سال ۱۳۴۲ که رهبر این نهضت حضرت روح‌اله است اما حضرت امام(ره) بعد از استقرار در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در۱۲ فروردین ۱۳۵۸ فرمودند به آرای مردم مراجعه کنید و همه‌پرسی برگزار شود که نظر مردم را بدانیم آیا این مدل حکومت و رهبری را قبول دارند؛ که جمهوری اسلامی به رأی گذاشته شد و حدود ۹۹ درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی «آری» دادند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه خوب یا بد خودمان بر سرنوشت خود مسلط هستیم، ادامه داد: نه تنها بر سرنوشت خودمان که تا الان ۳۸ انتخابات برگزار کردیم و به مرحله‌ای رسیدیم که با مردم در جهان ارتباط داریم و آن گفتمانمان را مردم جاری می‌کنند که نه فقط در آسیا بلکه در آفریقا، اروپا، آمریکا و اقیانوسیه در حال فراگیر شدن و انتشار است.

وی تصریح کرد: در هیچ انتخاباتی هم معلوم نبوده و نیست که پیروز انتخابات کیست مگر مردم نظر داشته باشند و نمی‌توان نتایج انتخابات را در کشور پیش‌بینی کرد که نشان از مردم سالاری است.

بقایی با بیان اینکه امروز نه تنها بر کشور خود بلکه در جهان حوزه تسلط داریم، گفت: گفتمان ما به فضل الهی به برکت انقلاب اسلامی و نفس قدسی حضرت امام(ره) امروز به جایی رسیده  که درعراقی نیز که به تحریک و با پشتیبانی آمریکا ۸ سال با ما جنگید، در شهادت «حاج قاسم سلیمانی» و در تشییع پیکر مطهر شهدای مقاومت شعار «مرگ بر آمریکا» و «الله اکبر» سر داده می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت میلیونی در راهپیمایی عراقی‌ها برای خروج آمریکایی‌ها گفت: ما با زور اسلحه این کار را نکردیم بلکه گفتمان انقلاب و شعارها و روش‌های حضرت امام(ره) فراگیر و جهانی شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه امروز به همت سربازی از سربازان ولایت این راه تا بیت‌المقدس باز شد، ابراز داشت: گفتمان انقلاب به گونه‌ای در حال شکل گیری است که در اقصی نقاط جهان برای خود مشتری پیدا می‌کند و دوگانه رایج شرق و غرب را برهم زده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به گونه‌ای جهان را طراحی کرد که امروز دیگر اثری از بلوک شرق نیست و بلوک غرب نیز در حال فروپاشی و اضمحلال است و دو گانه تبدیل به اسلام و استکبار شد.

بقایی تصریح کرد: پرچم اسلام در دست رهبر عزیز ما و به مرکزیت ایران و پرچم استکبار در دست نظام سلطه و دولت خبیث آمریکا است و با شرایطی که امروز در جهان حاکم شده این تقابل و دوگانگی در همه جا از جمله در سوریه، یمن، عربستان، فلسطین، لبنان، اروپا، امریکا و بحرین خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه که مقطعی که ما یک ملت ذلیل بودیم و خان و کدخدا و آمریکا برای ما تصمیم می‌گرفت گذشته است، ادامه داد: دولتی که ۴۱ سال بعد از انقلاب اسلامی مدعی طرفداری و منادی دروغین حقوق بشر بوده آن قدر از اوج و فراگیری انقلاب ما عصبانی است که آن ماسک ظاهری خود را کنار می‌گذارد و رسماً وارد ترور می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان اظهار داشت: دشمن برای حفظ ظاهر خود امثال القاعده و داعش و طالبان را شکل داد که متصدی سیاست‌های آنها شوند و خود رسماً جایی وارد نشوند اما برای شهادت «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی مهندس» خود بیانیه صادر کردند که ما این ترور را کردیم که از جسارت آنها نبود بلکه از خباثت و حماقت آنها بود که وارد مرحله‌ای از کار شدند و رسماً این ترور را عهده‌دار شدند.

وی با بیان اینکه ما در ۴۱ سال پیروزی انقلاب اسلامی در پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم، گفت: حرکت ما پرشتاب به سمت قله است و چگونگی و شتاب حرکت را ما باید معلوم کنیم با انتخاب و با حضور جدی و موثر در پای صندوق رأی تا راه و مکتب «قاسم سلیمانی» را جهانی و فراگیر کنیم.

بقایی با اشاره به انتخاب اصلح گفت: کسی که دنبال منافع خود است و توانایی مقابله با استکبار و نظام سلطه را ندارد در تراز انقلاب اسلامی نیست و کسی که صادق و شجاع و فداکار و ایثارگر نیست نمی‌تواند در گام دوم انقلاب نماینده این ملت باشد.

وی اضافه کرد: وقتی شرایط به گونه‌ای می‌شود که دشمن تمام توان خود را پای کار می‌آورد که امنیت ما را سلب کند، بسیج مردمی‌ترین و فراگیرترین شبکه که در همه موضوعات فرهنگی، اجتماعی و نظامی کارآمدی خود را ثابت کرد، پای کار می‌آید .

فرمانده سپاه ناحیه همدان ابراز داشت: امسال دشمنان به بهانه گرانی بنزین برنامه‌ریزی کرده بود که امنیت ما را خدشه‌دار کند اما باهمت بسیجیان گردان کوثر فرصت از دشمن در شهر همدان گرفته شد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفند عید مردم سالاری ما است، تصریح کرد: باید حضوری با صلابت و منسجم و متحد و با بصیرت داشته باشیم چراکه حضور یک نفر نیز یک میخ بر تابوت استکبار آمریکا است.

بقایی با اشاره به اینکه همدان دارالجهاد و دارالمومنین است، اظهار داشت: حرف شهدا و بزرگان و سرآمدان دفاع مقدس همیشه این بوده که راه امام(ره) را ادامه دهید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار