خبرهای داغ:
یادداشت/

صبح شنبه سوم اسفندماه!

شنبه سوم اسفند شروع یک مسیر جدید خواهد بود یا تکرار مسیر اشتباه؟ این سوال و معادله‌ای است که مردم باید آن را حل کنند و ان شالله به بهترین شکل حل خواهند کرد با اعتماد به نیروهای انقلابی و مردمی....
کد خبر: ۹۲۲۰۰۴۴
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳

صبح شنبه سوم اسفندماه!به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، رهبر انقلاب اسلامی با دعوت همگانی از مردم برای شرکت در انتخابات گفتند: «ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید پای صندوق رأی بیاید، بنابراین هرکس به ایران علاقه‌مند است و امنیت کشور، حل شدن مشکلات و گردش صحیح نخبگانی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.»

طبق اصل ۶ قانون اساسی، در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکاء آراء عمومی اداره شود، از راه انتخابات: انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر این‌ها، یا از راه همه‌پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون معین می‌گردد.

در موضوع اهمیت حضور در انتخابات، همواره مسئولان در رده‌های مختلف سخن گفته‌اند اما حرف اصلی را مردمی می‌زنند که نتیحه انتخابشان نمایندگان مجلس در ۴ سال آینده است.

بدون تعارف باید گفت دست بالای حاکمیت در معادلات بین المللی در گرو مشارکت حداکثری مردم در انتخابات جمعه دوم اسفند است و نمی توان بدون حضور در عرصه های مهمی چون انتخابات انتظار داشت که حاکمیت که شاکله آن را قوای سه گانه تشکیل می دهند بتواند در عرصه های داخلی و بین المللی حلال مشکلات و معضلاتی باشد.

باید به صداقت اذعان داشت شرایط اقتصادی و معیشتی مردم به گونه ای نیست که مردم بخواهند به اصطلاح با دل خوش در انتخابات شرکت کنند ، اما این واقعیت را نیز نباید نادیده گرفت که بخش مهمی از شرایط کنونی تاثیر پذیرفته از انتخاب های شش ساله اخیر است و این مهم به ما یادآوری می کند که ضمن حضور حداکثری باید در انتخاب نیز دقت نظر داشته باشیم .

قطعا نگاه جهان در شنبه سوم اسفند به نتایج انتخابات در ایران اسلامی است و نگاه های داخلی نیز همسو با این گذاره مهم به منتخبین ملت خواهد بود که سلیقه و انتخاب مردم چه کسانی هستند.

آیا منتخبین ما از نخبگان جوان انقلابی است یا افراد فرسوده با تفکرات لیبرالی؟ این انتخاب مسیر تاریخی را پیش روی کشور خواهد گشود!

کشور در زمینه قانونگذاری و اصلاح معیاب نیاز به تیم متخصص و متعهد دارد که این مهم میسور نیست مگر با انتخاب های دلسوزانه ، آگاهانه و مسئولانه از سوی تک تک ما!

شنبه سوم اسفند شروع یک مسیر جدید خواهد بود یا تکرار مسیر اشتباه؟ این سوال و معادله‌ای است که مردم باید آن را حل کنند و ان شالله به بهترین شکل حل خواهند کرد با اعتماد به نیروهای انقلابی و مردمی....

محمود آصفی

دبیر انجمن پژوهشگران حامی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار