مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: هنوز مورد مثبتی از کرونا ویروس در ملایر مشاهده نشده و نتیجه نمونه گیری ۲ مورد مشکوک به کرونا در بیمارستان دکتر غرضی نیز منفی اعلام شد.
کد خبر: ۹۲۲۰۴۳۱
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹

مورد مثبتی از کرونا ویروس در ملایر مشاهده نشده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، دکتر محسن ترکاشوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده بی‌رویه مردم در خرید ماسک، ژل ضدعفونی و دستکش در چند روز اخیر باور غلط برای مقابله با ویروس کرونا است و با این اقدام فقط ظرفیت‌هایمان را برای کمک به بیماران دیگر می‌سوزانیم.

وی با بیان اینکه افراد سالم نیازی به استفاده از ماسک ندارند و ظرفیت‌هایمان را باید برای بیماران بگذاریم، افزود: امروز یک تیم بازرسی از سطح داروخانه‌های شهر بازدید و تعرفه‌های فروش را کنترل و هرگونه تخلفی را پیگیری می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر تاکید کرد: مردم هرگز نگران این بیماری نباشند و به طور مستمر بهداشت فردی را رعایت کنند.

ترکاشوند ادامه داد: هنوز مورد مثبتی از کرونا ویروس در ملایر مشاهده نشده و نتیجه نمونه گیری ۲ مورد مشکوک به کرونا در بیمارستان دکتر غرضی نیز منفی اعلام شد.

وی با تاکید بر اینکه جو روانی ایجاد شده را باید مدیریت کرد، گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ کشور درگیر کرونا ویروس هستند و میزان مرگ و میر این بیماری حدود ۲ درصد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: هم اکنون تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهر آماده مقابله با این بیماری و کمک‌رسانی به بیماران مشکوک است و نگرانی در این زمینه نداریم.

ترکاشوند با بیان اینکه از نظر اپیدمی سه مرحله برای این ویروس تعریف شده بیان کرد: هم اکنون در مرحله A این بیماری هستیم و هر بیمارستانی موظف به تجهیز یک بخش ایزوله تنفسی است.

وی یادآور شد: در مرحله B با تشخیص وزارت بهداشت و درمان اگر اپیدمی این بیماری را در شهرستان داشته باشیم، یک بیمارستان را برای رسیدگی و درمان این بیماری ایزوله کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی همدان تصمیم گرفته‌اند که بیمارستان مهر ملایر که جزء پلن‌های عملیاتی مدیریت بحران است، در کنار چند بیمارستان دیگر در استان، برای ورود به مرحله B در نظر گرفته شود.

ترکاشوند اظهار داشت: هم اکنون سه تخت ایزوله آی.سی.یو تنفسی در ملایر داریم که برای مواقع ضروری به بیماران خدمات می‌دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلای ویروس کرونا در کودکان زیر ۹ سال و مرگ و میر این ویروس در کودکان زیر ۱۴ سال در جهان گزارش نشده را خبری خوش دانست و افزود: بیشتر فوتی‌های این بیماری افراد مسن و دارای سابقه بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و عروقی و تنفسی و بیماری مزمن است و ۹۸ درصد بیماران می‌توانند به زندگی عادی بازگردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه ماسک فقط برای بیماران درگیر، پزشک و پرسنل بخش‌های ایزوله بیمارستان استفاده می‌شود گفت: با این وجود به مطب‌های شخصی، مراکز درمانی، اورژانس و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها توصیه کرده‌ایم که دستکش و ماسک رایگان در اختیار بیماران تنفسی قرار داده و ویزیت بیماران با علائم تنفسی را خارج از نوبت انجام دهند.

ترکاشوند همچنین دلیل تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و همایش‌ها را ایجاد جو آرام در بین مردم و ضدعفونی کردن مکان‌ها عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه پیک یک بیماری معمولا ۶ ماه است، هم اکنون در مراحل آخر پیک کرونا ویروس هستیم و با گرم شدن هوا نیز این ویروس از بین می‌رود و وارد مرحله نهفتگی و خواب خواهد شد.

وی خطاب به شهروندان ملایری تاکید کرد: به جای خرید بی‌رویه ماسک و مواد ضدعفونی کننده و دستکش، مرتب دست‌های خود را با آب و صابون به مدت یک دقیقه شستشو دهند و از دست دادن و روبوسی جدا خودداری و از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر خوردن مایعات فراوان، میوه و سوپ را به شهروندان توصیه کرد و گفت: ما با مردم شفاف هستیم و قول می‌دهیم اولین کسی باشیم که اطلاع رسانی درست و شفاف را در مورد ویروس کرونا به مردم انجام دهیم.

ترکاشوند با بیان اینکه آموزش، پیشگیری و آگاهی‌بخشی به مردم را در اولویت کاری قرار داده‌ایم اظهار داشت: در این زمینه بخشی از نیروهای ما پشت پرده برای سلامت مردم در تلاش هستند که حدود ۶۰۰ نیرو در ۲۷ مرکز جامع خدمات سلامت، ۱۰ پایگاه سلامت و ۱۰۰ خانه بهداشت مراقبت‌های خود را برای سلامت مردم انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌هایی که ما با آن مقابله می‌کنیم، مردم از آن اطلاع ندارند گفت: به تازگی طرح تزریق واکسن فلج اطفال برای کودکان جامانده در سراسر شهرستان آغاز شده و حدود ۱۰ هزار نفر در این پایش زیر پوشش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات