خبرهای داغ:
عباسعلی حسین پور*

انتخاباتی سالم و بی‌حاشیه با حضور بیش از ۵۱ درصد واجدین شرایط رای شاهرود و میامی

انتخاباتی سالم و بی‌حاشیه با کلی ابتکار وخلاقیت در برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و نظارت رقم زد، حضور بیش از ۵۱ درصد واجدین شرایط رای شاهرود و میامی در انتخابات اخیر
کد خبر: ۹۲۲۰۵۷۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، همه کارشناسان و فعالان سیاسی داخلی و خارجی که "انصاف" شاکله تحلیل آن‌ها را تشکیل می‌دهد، اذعان دارند که علیرغم تلاش همه معاندان و دشمنان ایران و انقلاب، حضور هموطنانمان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و بویژه در حوزه انتخابی شاهرود و میامی پرشورتر از گذشته بوده و قطعا شایسته تقدیر است.
اینکه دشمنان قسم خورده مردم ایران تلاش و فعالیت داشتند تا انتخابات را زیر سؤال ببرند و یا از ارزش آن بکاهند و حضور مردم را کمرنگ جلوه دهند، برکسی پوشیده نیست، ولی مردم بصیر و آگاه شاهرود و میامی با حضور ۵۱/۴۹ درصدی در پای صندوق‌های رای خوش درخشیده و باردیگر با آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی تجدید عهد و پیمان کردند.
یک جمعیّت ۱۰۰ هزار و ۵۳۱ نفری از ۱۹۵ هزار و ۲۵۴ واجد شرایط رای در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی دعوت نظام و رهبری را لبیک گفته و با بی‌توجهی به شایعات مربوط به انتشار ویروس کرونا ودیگر خباثت‌های رسانه‌ای دشمن، بازهم آمدند تا اعتمادشان را به نظام اسلامی نشان دهند و عملًا ثابت کردند، براستی که مردم خوش درخشیدند.
ملاک و معیار انتخاب اصلح و نحوه اخذ رای از اکثر مردم برای پیروز میدان شدن نیز از موضوعاتی است که دهه‌ها ذهن فعالین این حوزه را بخود مشغول نموده است، ولی آنچه مهمتر است، حضور مردم در پای صندوق‌هاست، چون در نظام اسلامی، انتخابات عصاره مردمسالاری دینی است.
در این مقال با تکیه بر تحلیل نظر نخبگان و فعالان عرصه انتخابات محلی، عوامل کلیدی موفقیت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی شاهرود و میامی خواهیم پرداخت. ان‌شاالله مفید فایده باشد و توانسته باشیم حقی که برگردمان است را ادا نماییم.
نگاه آماری به انتخابات حوزه انتخابی شاهرود و میامی
- جمعیت کل واجدان شرایط رای حوزه انتخابیه شاهرود و میامی در مجموع ۱۹۵ هزار و ۲۵۴ نفر است که سهم شاهرود ۱۶۷ هزار و ۲۶۳ نفر و سهم میامی ۲۷ هزار و ۹۹۱ نفر می‌باشد.
- تعداد آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۱۰۰ هزار و ۵۳۱ نفر است یعنی درصد مشارکت مردم این حوزه انتخابیه ۵۱/۴۹ درصد است.
- بخش بیارجمند شهرستان شاهرود با ۵۹/۲۵ درصد بیشترین حضور و شهرستان میامی و کالپوش با ۵۶/۸۳ درصد در رده بعدی این افتخار بزرگ قرار دارند.
- درصد مشارکت بخش بسطام نیز همچون سایر حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، شایسته تقدییر است یعنی مردم فهیم این بخش با ۵۲/۰۹ درصد حضور خوش درخشیدند.
- مردم شهر شاهرود و بخش مرکزی نیز با ۴۹/۸۰ درصد برای انقلاب و نظام ما افتخار آفرینی کردند.
مردمی شاهرود و میامی در خلق این حماسه عظیم گل کاشتند
انتخابات همیشه حائز اهمّیّت است، ولی در بعضی از مقاطع همچون مقطع کنونی که کشور ما با سخترین شرایط تحریم ظالمانه استبداد و استکبار روبروست، اهمّیّت بیشتری دارد. یکی از مهمترین اهمیت‌های آن اجابت دعوت رهبر معظم انقلاب است که فرمودند: "... هر کسی که جمهوری اسلامی را دوست دارد، هر کسی که شکوه و عزّت و عظمت ملّی را دوست دارد، در این انتخابات شرکت کند... " و مردم حوزه انتخابیه شاهرود و میامی لبیک گفتند و حضوری پرشور داشتند.
زمانیکه در انتخابات سایر کشور‌ها حتی کشور‌هایی مانند آمریکا شاهد حضور ضعیف مردم در انتخابات هستیم، باید قدردان شکوه و عظمت مردمی باشیم که در خلق این حماسه عظیم، گل کاشتند و وفاداریشان را به انقلاب و نظام ثابت کردند.
عوامل اجرایی خلق این حماسه بزرگ نیز گل کاشتند
قطعا با یکدیگر هم عقیده هستیم که عوامل متعددی در خلق این حماسه به یاد ماندنی نقش داشته است، بخش مهمی از آن مرهون بصیرت و آگاهی مردم است، بخشی مربوط به رهنمود‌های داهیانه مقام معظم رهبری است، بخشی از آن به حضور کاندیدا‌های مختلف در عرصه رقابت بر می‌گردد، بخشی به هم گرایی و هم افزایی مدیران و قانون مداری کاندیدا‌ها مربوط است و بخش مهم دیگری که غالبا در همه انتخابات مظلوم و مغفول می‌ماند، نوع برنامه‌ریزی و اجرای درست انتخابات است که باعث ایجاد اعتماد در بین مردم شده و حضور آن‌ها را در انتخابات بعدی، تضمین می‌کند.
بنا به حساسیت و مظلومیت بخش عوامل اجرایی، سعی داریم با نگاهی به این حوزه ضمن خدا قوت به برگزار کنندگان انتخابات یازدهمین وره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، بخشی از تلاش این عزیزان را با انتشار واقعیات ارج بنهیم.
انتخابات شاهرود با هیچ حوزه دیگری در استان سمنان قابل قیاس نیست

- پراکندگی جمعیت ۲۱۸ هزار نفری حوزه انتخابی شاهرود و میامی در شش شهر و ۱۲۰ روستا از یک طرف و گستردگی ۴۳ هزار متر مربعی این حوزه انتخابیه و ۳ هزار و ۵۰۰ هکتاری شهر شاهرود، از سوی دیگر، مهمترین دلایل تفاوت برگزاری انتخابات در این حوزه‌ی انتخابیه با سایر حوزه‌های انتخابیه استان سمنان است، شاید به ندرت در کشور سراغ داشته باشیم که مسئولین برگزاری انتخابات آن مجبور باشند یک شعبه اخذ رای با فاصله بیش از ۳۰۰ کیلومتر را برنامه‌ریزی و اجرای دقیق کنند.
- پراکندگی ۱۲۰ روستا در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اجرای دقیقتر آن است، در هشت شهرستان استان سمنان حوزه انتخابیه‌ای مانند حوزه شاهرود و میامی نداریم که این حجم وسیع از نظر کمیت را با بهترین کیفیت و بدون مشکل خاصی پوشش داده و انتخابات را به بهترین وجه ممکن اجرا نماید.
- مدیریت ۲۱۲ شعبه اخذ رای قطعا کار مشکلی است که هیچ یک از فرمانداران سایر شهرستان‌های استان سمنان با آن روبرو نبودند، فرماندار شاهرود برای ساماندهی و پشتیبانی از این حجم بزرگ نیروی انسانی مجبور به آموزش بیش از سه هزار نیرو بود، قطعا کسانی که در بحث مدیریت دستی بر آتش دارند، بهتر می‌توانند قضاوت کنند که این امر یعنی چه.
- حضور کاندیدا‌ها با سابقه‌های مختلف اداری و اجرایی متفاوت از یک سو و حضور و حمایت افراد ارزشی و مردمی در همه ستاد‌های انتخاباتی این دوره از سوی دیگر، نیازمند درایتی است تا بتوان ضمن رعایت دقیق قانون، سلایق مختلف را راضی نگه داشته و یک انتخابات سالم با کمترین حواشی ممکن را رقم زد، تمکین طرفین انتخابات یعنی طرفداران منتخب مردم و سایر کاندیدا‌ها بدون کوچکترین اغتشاش یا بی‌نظمی، خود گواهی بر این ادعاست.
- ایجاد کارگروه بسترسازی مشارکت حداکثری در فرمانداری شاهرود، برگزاری ۱۶ نشست هم‌اندیشی با معتمدین وذی نفوذان وگروه‌های تاثیرگذار و مرجع، برای اولین بار، اتفاق تازه‌ای است که نقش مهمی در حضور مردم داشت، همین ابتکار به ظاهر ساده، تاثیر مهمی در خلق حماسه دوم اسفندماه داشت. این کارگروه که به پیشنهاد فرماندار شاهرود تشکیل شد با بهره‌گیری از موثرین و معتمدین مردمی توانست اعتماد مردم را بیشتر جلب نموده و آن‌ها را مشتاقانه به پای صندوق‌های رای بیاورد.
همه آمده بودند، از همه ممنونیم
انتخابات نشان از اعتماد مردم به نظام، توسعه‌یافتگی، توزیع قدرت عادلانه و در یک کلام بیانگر امنیت همه جانبه کشور است، از این رو برای رسیدن به این مهم باید نظام از پشتیبانی و حمایت مردمی بالا برخوردار باشد.
مردم حوزه انتخابیه شاهرود و میامی با حضور حداکثری خود موجبات خوشنودی قلب عالم امکان حضرت، ولی عصر (عج)، نایب برحقش مقام معظم رهبری را فراهم کردند و همین حضور، خستگی را از تن همه دست اندرکاران برگزاری آن بدر کرد.
حلاوت و شیرینی این حماسه بزرگ شاید بیش از همه برای اعضای ستاد انتخابات، هیئت‌های اجرایی و نظارت، شورای نگهبان و همه برگزار کنندگان آن بیشتر از سابرین لمس شده باشد.
ضمن عرض خدا قوت، توفیق و سربلندی همه آن‌ها را از خداوند منان خواستاریم و به نمایندگی از همه این عزیزان، تشکر ویژه‌ای از مهندس نادر فخری فرماندار ویژه شاهرود و رییس حوزه انتخابیه شاهرود و میامی داریم که با درایت، برنامه‌ریزی، پشتیبانی و اجرای دقیق قانون توانست برگ زرین دیگری به دفتر خاطرات انتخابات حوزه شاهرود و میامی بیفزاید.

*رییس خانه مطبوعات شهرستان‌های شاهرود و میامی
ارسال نظرات
پر بیننده ها