فرماندار و رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی تربت جام:

مردم برای پیشگیری از ویروس کرونا مراقبت‌های فردی و بهداشتی را رعایت کنند

فرماندار و رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی تربت جام تاکیدد کرد: مردم برای پیشگیری از ویروس کرونا مراقبت‌های فردی و بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۹۲۲۰۷۲۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ فرماندار تربت جام در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اعلام اینکه هیچ مورد بیمار مبتلابه ویروس کرونا در تربت جام تاالان مشاهده نشده است به مردم توصیه کرد:مردم با رعایت نکات بهداشتی فردی است و به دنبال پیشگیری بروند و همه دستگا‌های مرتبط با سلامت مردم در آماده باش کامل قراردارند ومردم نباید ذهن خود را درگیر ویروس کرونا که ضعیف‌تر از آنفولانزا است بکند.

مرتضی حمیدی بااشاره به کمبود و گران شدن ماسک درشهرستان افزود: احساس ناامنی بدتر از عدم ناامنی است وبا هماهنگی که با دادستانی و تعزیرات انجام گرفته است قرار شدورود کندو بارصد کردن داروخانه‌ها جلوی سوء استفاده کنندگان و سوجویان را بگیرند.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی تصریح کرد:ادارات اگر همایشی را برنامه ریزی کردند لغو کند و آموزش و پرورش بایستی مراقبت کندو نسبت به ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی و کلاس‌ها اقدام کند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به منشاء اولیه کرونا ویروس آمار مبتلایان گفت: درسطح جهان ۳۵ کشور درگیر این ویروس هستندوبیش از ۷۸ هزار نفر آلوده شدند و ۲۳ هزار نفر بهبود یافتندو ۲ هزار ۴۰۰ نفر فوت کردند و مابقی تحت درمان قرار دارند.

محمد رحیمیان افزود:ویروس کرونا در قم کشف شد و درچهار استان کشور ۲۹ مبتلا داشتیم که از این تعداد ۶ نفر که بیماری‌های زمینه‌ای هم داشتنددرقم واراک فوت کردند.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا به کرونا ویروس بدون علامت است و مانندسرماخورگی معمولی هیچ مشکلی نداردوخطر آن بسیار پایین‌تر از آنفولانزا است.

وی بااشاره به اینکه در استان خراسان مورد مثبت و تایید شده‌ای از کرونا ویروس تاالان نداشتیم تصریح کرد:بر اساس نظر پزشکان هر فردی که دچار علائم تب و تنفسی باشد بایستی به پزشک مراجعه کند.

وی خاطر نشان کرد: درصورت شیوع کرونا ویروس در تربت جام بیمارستان مهر مادر و ارتش آماده پذیرش از بیماران است.
وی با تاکید براینکه بهترین راه مبارره با کرونا ویروس پیشگیری است بیان داشت: همه بایستی نکات پیشگیری شامل دست ندادن، روبوسی نکردن، شست شوی مکرردست‌ها، محدود کردن ملاقات هادر زندان و بیمارستانها، گندزدایی سرویس‌های بهداشتی و اماکن عمومی و غیره از جمله راه‌های پیشگیری است که باید مردم همکاری و رعایت کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها