خبرهای داغ:
استاندار قزوین :

بامشارکت مردم کرونا را شکست می‌دهیم

استاندار قزوین گفت:همه امکانات و تجهیزات دانشگاه‌ها، مراکز درمانی، بهداشتی، مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی در خدمت دانشگاه علوم پزشکی است و امیدواریم با مشارکت و همراهی مردم کرونا را شکست دهیم.
کد خبر: ۹۲۲۱۰۱۰
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه فوق العاده برای هماهنگی برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا سه شنبه شب در استانداری قزوین برگزار شد.
در این نشست ضمن ارائه گزارشی از سوی مدیران بهداشتی و درمانی، صنعتی و مدیریت بحران نگرانی‌ها در خصوص ابتلاء به این ویروس در استان تا حدودی برطرف شد.
هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهار داشت: جو روانی جامعه به گونه‌ای است که ترس از ویروس بیشتر مردم را نگران کرده است در حالی که با کمی احتیاط، فرهنگ سازی و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی می‌توان آن را مهار کرد تا افراد مبتلا نشوند.
استاندار قزوین گفت: اگر مردم مشارکت کنند و به توصیه‌های پزشکان و کارشناسان بهداشتی اهمیت دهد می‌توانیم از شیوع این بیماری جلوگیری و از این شرایط عبور کنیم.

وی اضافه کرد: پزشکان متخصص گفته اند این بیماری مانند سایر بیماری هاست و اگر درست مدیریت نشود مشکلات جدی ایجاد می‌کند اما جو روانی آن بیشتر از خود ببماری آسیب رسان است هر چند جنجال رسانه‌های غربی در این وضعیت بی تأثیر نیست که باید با آن مقابله کنیم.
استاندار قزوین تصریح کرد: رسانه‌های استکباری می‌خواهند هم کشور به تعطیلی کشانده شود و هم مردم نگران شوند در حالی که با کادر متخصص درمانی و تجهیزات جامعه پزشکی قادر به مقابله هستیم.
وی اظهار داشت: نکاتی که در فضای مجازی ارائه می‌شود گاهی علمی نیست و هدایت می‌شود تا عده‌ای سودجو منتفع شوند در حالی که مهمترین راهکار پیشگیری است و مردم باید مشارکت جدی کنند تا برنامه‌ها به نتیجه برسد.
جمالی پور اضافه کرد: با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، همایش‌ها، نشست‌های گروهی، سینماها، سالن‌های تاتر و برنامه‌های موسیقی برای پیشگیری انجام شده و توانسته جوابگو باشد.
استاندار قزوین ضمن ابراز نگرانی از بداخلاقی برخی سودجویان در احتکار اقلام بهداشتی یادآورشد: آنچه ذهن ما را درگیر کرده این است که در شرایطی که سلامت مردم به خطر افتاده برخحی با احتکار و گران فروشی مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده و حتی برخی مواد غذایی که شایع کرده اند در بهبود سلامت مؤثر است می‌خواهند جیب خود را پر کرده و آرامش و امنیت و سلامت مردم را به خطر بیندازند که جای تعجب دارد.

وی گفت: این افراد باید به عنوان برهم زنندگان امنیت اجتماعی و سلامت مردم محاکمه شوند و جریمه برای آنها کافی نیست لذا از اداره تعزیرات حکومتی و دادستانی انتظار برخورد شدید داریم.
استاندار قزوین در ادامه افزود: با تعطیلی مدارس نگاه ما این بود تا مردم در منزل بمانند و به بازار و مناطق پر تردد نروند تا احتمال آلوگی کاهش یابد و در این میان با هماهنگی انجام شده همه امکانات و تجهیزات دانشگاه‌ها، مراکز درمانی، بهداشتی، مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی در خدمت دانشگاه علوم پزشکی است و امیدواریم با مشارکت و همراهی مردم کرونا را شکست دهیم.
وی از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست با همکاری صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فعال برای اطلاع رسانی بموقع درست و تقویت اعتماد عمومی و کاهش نگرانی اقدام کند.
جمالی پور اضافه کرد: استرس و نگرانی مردم خود عامل تضعیف توان مردم خواهد شد لذا از رسانه‌های انتظار داریم با بیان واقعیت‌ها مردم را برای مقابله با این ویروس همراه کنند.
استاندار بیان کرد: همه برنامه‌های عمومی در استان تا اطلاع بعدی لغو شده و برخی کارمندان می‌توانند با دورکاری خدمت رسانی کنند.
وی اضافه کرد: مدیران واحدهای تولید شوینده مستقر در استان باید احساس مسئولیت اجتماعی بیشتری کنند و با افزایش خط تولید نیازهای استان را در این روزها تأمین کنند.
وی بیان کرد: از سوی دولت ۵۰۰ میلیارد تومان برای برنامه‌های پیشگیری اختصاص داده شده که سهم استان هم توزیع خواهد شد و در گام اول از اعتبارات استانی در مرحله اول ۵۰۰ میلیون تومان برای تهیه کیت‌های بهداشتی در اختیار علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.
جمالی پور گفت: از اداره راه و شهرسازی انتظار داریم تردد اتوبوس‌های عمومی از قزوین به استان قم را ممنوع کنند و تاکید شود تا رانندگان از پیاده کردن مسافر در بین راه خودداری کنند و با پیاده کردن مسافران در پایانه‌ها زمینه تست بهداشتی افراد را مهیا کنند.
وی از مدیران دستگاه‌ها خواست به جز رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون سیاسی امنیتی در مورد وضعیت بیماری و ویروس کرونا اظهار نظر نکنند.
استاندار قزوین افزود: از روز شنبه شرایط عادی خواهد شد و مدارس و ادارات و دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند و امیدواریم به سمت تعطیلی نروبم ولی اگر شرایط تغییر کرد در ستاد تصمیم می‌گیریم

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار