معاون اجتماعی پلیس فتا:

مراقب کلاهبرداری بسته حمایتی۵۰۰ هزار تومانی خرید عید از سوی دولت باشید

سرهنگ رامین پاشایی در خصوص ترفند کلاهبرداران با عنوان طرح حمایتی خرید عید به هموطنان هشدار داد
کد خبر: ۹۲۲۱۳۳۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

 ه گزارش سرویس سپاه خبر خبرگزار بسیج، معاون اجتماعی پلیس فتا در خصوص ترفند کلاهبرداران با عنوان طرح حمایتی خرید عید به هموطنان هشدار داد.

  سرهنگ "رامین پاشایی"  اظهار داشت: افراد سودجو و کلاهبردار با ارسال پیامک به هموطنان با عنوان  «بر اساس مصوبه هیئت دولت به تمامی هموطنان ایرانی که کد ملی معتبر دارند، جهت خرید عید به ازای هر نفر ۵۴۵/۰۰۰ تومان پرداخت می شود»، کاربران را به لینک های جعلی هدایت می کنند و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان، نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی آنان اقدام می نمایند.

وی افزود :هموطنان این نکته را مدنظر داشته باشند  همه  نیازهای خبری و ثبت نامی آنان در طرح های مورد نظر حمایتی دولت، در ابتدا توسط رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی اطلاع رسانی شده و مراحل ثبت نام قانونی با معرفی سایت های رسمی و سرشماره های معتبر خواهد بود.

معاون اجتماعی پلیس فتا به هموطنان توصیه کرد: همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان به منظور دستیابی به اطلاعات کارت بانکی خود باشند و هیچ وقت به اخبار و پیامک هایی که از سوی منابع نامعتبر و غیر رسمی انتشار می یابد، توجه نکنند. همچنین این نکته را مدنظر قرار دهند که دستگاه ها  و سازمان های دولتی هیچ گاه در هنگام ثبت نام درخواست وجهی را از آنان نمی کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا در پایان از هموطنان خواست هرچه زودتر نسبت به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف خود از سوی بانک های عامل اقدام نموده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با همکاران ما در میان بگذارند.

گفتنی است که: همین متن که از عصرخبر فوروارد شده بود برای خبرنگار بسیج نیز با این متن ارسال شده بود:

 

 

 [Forwarded from عـــــــصــــــر خــــــبــــــر]

حتما به دوستان خود اطلاع بدید

طبق مصوبه 98/4065/726 هیئت دولت

 به تمامی ملت ایران که کد ملی معتبردارند جهت خرید  عید به هر نفر مبلغ۵۰۰ هزار تومان پرداخت میشود،این واریزی صرفا به خاطر رفاه مردم ووضع معیشتی واقتصاد نابه سامان موجود  میباشد.

تاریخ واریز 98/12/08

 کد ملی رو بزنید تا ببینید بهتون تعلق میگیره روی این سایت کلیک کنید

در پایان این پیام نشانی یک سایت  جانمایی شده است که مخاطب را وارد یک سایت دیگر میکند. اگر کاربر هوشیار و مراقب باشد که از سایت خارج می شود اما اگر مشکلات زندگی امان او را بریده باشد و لنگ هزار تومان پول باشد وارد تله شیادان می شود.

 علی اشرف خانلری

ارسال نظرات