کارگاه روشنگری حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۲۱۴۰۸
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: حوزه مقاومت نرجس خاتون ناحیه مرکزی با همکاری حوزه علمیه معصومیه (س) ,کارگاه روشنگری‌ای با موضوع اندیشه‌های کلی اصول اسلامی، به منظور آشنایی با منظومه فکری رهبری با سخنرانی حجت الاسلام امامی در سالن همایش حوزه علمیه معصومیه برگزار کرد که در این کارگاه جمعی از طلاب و اعضای حلقه‌های صالحین حوزه نرجس خاتون حضور داشتند.
امامی با اشاره به مباحث کتابِ اندیشه‌های کلی اصول اسلامی گفت: برخی مردم زمانه ما، ولی را دوست دارند، اما تسلیم، ولی نیستند. این همان فرق مودت با محبت است؛ چون محبت ابراز در عمل است. اطاعت از ولیِ امر، باعث بخشش گناهان می‌شود و دیگر این که خداوند انسان تابع، ولی را دوست می‌دارد. هر چقدر که خودمان را وقف امام زمانمان کردیم، همان قدر خداوند ما را دوست می‌دارد.
وی افزود: شرط صدق ادعای محبت به خداوند، تبعیت از، ولی خداست. این یک قاعده در قرآن است. نظام فکری ولیِ خدا را باید برای تبعیت شناخت. اولویت های، ولی خدا، اول پیامبر و دوم امام معصوم و در این عصرو زمانه، ولی فقیه می‌باشد.
امامی خاطرنشان کرد: الان درد ما این است که حرف حضرت آقا در جامعه دیده و شنیده نمی‌شود. ولایت در یک انسان به معنای وابستگی فکری به خدا و، ولی اوست. باید او را از لحاظ فکر و عمل بشناسیم و در حیات خودمان به او متصل شویم و به دنبالش حرکت کنیم. الان ملاحظه می‌کنید که مفهوم محتوای گام دوم انقلاب را کمتر کسی می‌داند، چون باید گفتمان شکل گیرد و جریان سازی و بعد به دنبالش مطالبه گری شود.
وی اشاره کرد: مشکل و ضعف ما این است که گفتمان شکل نمی‌دهیم که بعد جریان و بعد هم مطالبه گری و حرکت روی دهد. برای رفع این ضعف پیشنهاد می‌شود کتابِ مقام معظم رهبری به نام اندیشه‌های کلی اصول اسلامی را که در ۴ فصل در مورد ایمان، توحید، نبوت و ولایت بحث شده را بخوانیم و مقام، ولی فقیه و تبعیت از او را به درستی درک کنیم؛ چرا که حفظ انقلاب از اوجب واجبات است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات