خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های همدان گفت: اقدامات ویژه وگسترده‌ای در خصوص مبارزه با اپیدمی و شیوع ویروس کرونا در زندان‌های استان همدان انجام شده است.
کد خبر: ۹۲۲۱۴۷۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

انجام اقدامات ویژه در خصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا در زندان‌های استان همدانپژمان پروین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با تشکیل اکیپ شخصاً از زندان‌های تابعه استان سرکشی و ضمن تشکیل جلسات در محل، نیازها احصاء و دستور مقتضی صادروحساسیت لازم نسبت به حفظ سلامت کارکنان و مددجویان در مراکز زیر مجموعه ایجاد شد.

وی ادامه داد: با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در بهداشت و درمان زندان‌های تابعه کلاس‌های آموزشی برای کارکنان و مددجویان برگزار و آموزش‌های پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از شیوع و اپیدمی بیماری ارائه شد.

مدیرکل زندان‌های همدان گفت: در تمامی زندان‌های استان یک بند یا اتاق برای جداسازی و ایزوله کردن مددجویان دارای علامت در نظر گرفته شده است که مددجویان به طور مرتب در طول شبانه‌روز مورد  پایش قرار می‌گیرند.

وی ضدعفونی اماکن، طراحی و توزیع بروشور، نصب بنر و پوسترهای آموزشی در سطح زندان های استان  را از جمله اقدامات عنوان و تاکید کرد: آموزش‌های مذکور از طریق سیمای زندان استمرار دارد.

پروین در ادامه توزیع دستکش یکبار مصرف و ماسک در بین تمام مراجعه کنندگان در مبادی ورودی به واحدهای ستادی و زندان‌های تابعه، نصب بیش از 40 دستگاه هواکش استاندارد برای تهویه هوای محل اسکان مددجویان، تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و شوینده، تدوین برنامه غذایی ویژه طبق نظر کارشناس تغذیه برای کارکنان و مددجویان را از دیگر اقدامات در خصوص مبارزه با اپیدمی و شیوع ویروس کرونا در زندان های استان عنوان کرد.

وی ضمن تقدیر از رئیس کل دادگستری و مراجع قضایی استان از اعطای مرخصی به مدت 15 الی 20 روز به بیش از یک هزار و 100نفر از مددجویان دارای صلاحیت، اخلاق و رفتار مناسب و تامین لازم  خبرداد و گفت: درراستای اعطای مرخصی به مددجویان، استان همدان در کشور پیشتاز است.

مدیرکل زندان‌های همدان یادآورشد: تعامل گسترده و خوبی بین اداره کل با دانشگاه علوم پزشکی و معاونت‌های زیر مجموعه این دانشگاه وجود دارد و طی نشست‌های مختلف از توان و ظرفیت‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در راستای اقدامات پیشگیرانه بهره گرفته شده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در زندان‌های استان هیچ گونه علائم و نشانه‌ای از وجود ویروس کرونا مشاهده نشده است، اظهارکرد: تمام زندانیان در مبادی ورودی توسط پزشکان و کادر بهداشتی، درمانی مورد غربالگری و کنترل علائم قرار می‌گیرند و مددجویان ضمن اسکان در بخش جداگانه‌ای با نام مراقبت و سلامت به مدت دو هفته وضعیت جسمانی آنان مورد معاینه و پایش قرار گرفته و پس از اطمینان از سلامتشان به جمع سایر زندانیان منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات