رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از انعقاد تفاهم نامه راه اندازی اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی این منطقه با هوانیروز خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۱۵۳۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
سعید رضا قنبری زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی تربت حیدریه و تاثیرگذاری آن در ارائه خدمات مورد نظر در حوزه سلامت بویژه در جمعیت نیم میلیونی جنوب خراسان جنوبی، با پیگیری‌های مستمر مسئولان شهرستان در نشستی با فرماندهان هوانیروز خراسان رضوی تفاهم نامه‌های اولیه منعقد و به فضل الهی پس از انجام اقدامات قانونی اورژانس هوایی تربت حیدریه در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می‌رسد.
 
وی بیان کرد: با راه اندازی این پایگاه زمان رسیدن به بیماران در سوانح رخ داده در مناطق صعب العبور منطقه کاهش خواهد یافت و بعنوان یکی از خدمات ارزشمند نظام سلامت به ثبت می‌رسد.
 
معاون فنی و عمرانی فرماندار تربت حیدریه در این خصوص اظهار داشت: از آنجائی که پایگاه امداد هوایی بعنوان یک نیاز ضروری برای این شهرستان محسوب می‌شد، با رایزنی‌ها مسئولان هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و سایرین این مجوز برای تربت حیدریه اخذ شد.
 
احسان کریمی تصریح کرد: در بازدید انجام شده رییس اورژانس کشور در دهه فجر سال گذشته از محل استقرار پایگاه امداد هوایی، زمینی در تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی شهید محمد جعفر نصر اصفهانی ارتش مورد تایید قرار گرفته و با امضای تفاهم نامه و بعد از سیر مراحل قانونی بزودی این پایگاه در تربت حیدریه مستقر خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها