پژوهشگر اجتماعی در گفتگو با بسیج گفت:اصلی ترین مشخصه حکومت امام علی (ع) عدالت ورزی بود.
انسیه ابوبصیر در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک به مناسبت ۱۳ رجب میلاد امیرالمومنین امام علی (ع) وروز پدر اظهارداشت:حضرت علی (ع) شخصیتی است که تربیت یافته مکتب پیامبر (ص) بوده و در تمام دوران رسالت پیامبر همواره در رکاب ایشان برای دفاع از اسلام و اعتلای کلمه توحید مبارزه کرد؛ امام علی (ع) تجسم کامل حق بود بدون آنکه پا از آن فراتر نهد یا سر مویی از آن خارج شود.
وی افزود:ولایت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) به این معناست که در سیره اخلاق عملی و رفتاری از ایشان پیروی کرده و در تمامی سطوح به عنوان الگو سرمشق زندگیمان قرار دهیم.
وی با بیان اینکه سیره و سخن آن حضرت درباره تربیت فرزند، بهترین الگو برای همه پدران و مادرانی است که به تربیت فرزندانی صالح و شایسته میاندیشند افزود:دغدغه تربیت فرزند، پدر مادر را نسبت به فرزندان خویش مسئولیت پذیر میکند، آنها را به کسب آگاهی درباره تربیت فرزند وا میدارد و مانع از دست دادن فرصتها برای تربیت فرزند میشود.
ابوبصیر با اشاره به اینکه زندگی امیرمومنان امام علی (ع) سرشار از علم و تقوا، حماسه و جوانمردی، ایثار و احساس مسئولیت، مظلومیت و اقتدار بود تصریح کرد:نقش امام علی (ع) در تربیت فرزندان در کنار حضرت زهرا (س) بی نظیر بود عظمت شخصیت حضرت علی (ع) و معرفی روز تولد مولود کعبه به نام روز پدر تکلیف پدران را سنگینتر میکند و باید حداکثر تلاش را داشته باشند تا حق صاحب این روز را ادا کرده و به تربیت فرزندان با ایمان و شایسته بپردازند.
وی ادامه داد:حضرت علی (ع) با آگاهی از اهمیت به موقع تربیت فرزندان، از پدران و مادران میخواهد که پیش از آنکه کار تربیت فرزندانشان دشوار گردد و گرفتار انحراف و فساد شوند، به تربیت آنها همت گمارند و هیچ فرصتی را از دست ندهند.
پژوهشگر اجتماعی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) همواره اجرای قوانین دین و برپایی عدل و مساوات را همیشه مد نظر داشتند خاطر نشان کرد: عدالت ورزی مشخصه اصلی حکومت امیر مومنان است؛ حضرت علی (ع) مرد عدالت و تقوا بود و این دو خصلت را همچون خصلتهای دیگر در مکتب پیامبر (ص) فرا گرفته بود.
وی خاطرنشان کرد:مسئله عدالت و عدالت گرایی همواره در گفتار و کردار امامان وجود داشته و امام علی (ع) حکومت خود را فقط به خاطر برپایی عدالت میخواستند؛ آن حضرت محور حق و عدالت بود و هرگز رفتاری جز حق و عدالت از ایشان سر نزد واین ناشی از زهد تقوای بی مانند حضرت علی (ع) است.
وی به اخلاق مداری و یتیم نوازی امام علی (ع) اشاره کرد و افزود:حضرت علی (ع) تنها به نیازهای جسمی کودکان یتیم توجه نداشته بلکه به نیازهای روحی و روانی آنها نیز رسیدگی میکردند؛ ایشان همچنین در دوران حکومت خویش افراد بینوا و مستمند را مورد عنایت قرار میدادند.
ابوبصیر با اشاره به اینکه با مطالعه و تحقیق در حوزه تربیت اسلامی تنها با تمسک و الگو گرفتن از ائمه معصومین (ع) میتوانیم راهگشای انسانیت باشیم و انسانهای شایسته تربیت کنیم تصریح کرد:حضرت علی (ع) الگوی برتر بشریت هستند واز خصایص علمی، اجتماعی، اخلاقی، اخلاص در عمل، شجاعت، عدالت، ایثار، وفاداری، وبسیاری از ارزشهای اخلاقی برخوردار بودند که الگوی همه برای گام برداشتن در مسیر سعادت و رستگاری است.
وی افزود:ولایت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) به این معناست که در سیره اخلاق عملی و رفتاری از ایشان پیروی کرده و در تمامی سطوح به عنوان الگو سرمشق زندگیمان قرار دهیم.
وی با بیان اینکه سیره و سخن آن حضرت درباره تربیت فرزند، بهترین الگو برای همه پدران و مادرانی است که به تربیت فرزندانی صالح و شایسته میاندیشند افزود:دغدغه تربیت فرزند، پدر مادر را نسبت به فرزندان خویش مسئولیت پذیر میکند، آنها را به کسب آگاهی درباره تربیت فرزند وا میدارد و مانع از دست دادن فرصتها برای تربیت فرزند میشود.
ابوبصیر با اشاره به اینکه زندگی امیرمومنان امام علی (ع) سرشار از علم و تقوا، حماسه و جوانمردی، ایثار و احساس مسئولیت، مظلومیت و اقتدار بود تصریح کرد:نقش امام علی (ع) در تربیت فرزندان در کنار حضرت زهرا (س) بی نظیر بود عظمت شخصیت حضرت علی (ع) و معرفی روز تولد مولود کعبه به نام روز پدر تکلیف پدران را سنگینتر میکند و باید حداکثر تلاش را داشته باشند تا حق صاحب این روز را ادا کرده و به تربیت فرزندان با ایمان و شایسته بپردازند.
وی ادامه داد:حضرت علی (ع) با آگاهی از اهمیت به موقع تربیت فرزندان، از پدران و مادران میخواهد که پیش از آنکه کار تربیت فرزندانشان دشوار گردد و گرفتار انحراف و فساد شوند، به تربیت آنها همت گمارند و هیچ فرصتی را از دست ندهند.
پژوهشگر اجتماعی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) همواره اجرای قوانین دین و برپایی عدل و مساوات را همیشه مد نظر داشتند خاطر نشان کرد: عدالت ورزی مشخصه اصلی حکومت امیر مومنان است؛ حضرت علی (ع) مرد عدالت و تقوا بود و این دو خصلت را همچون خصلتهای دیگر در مکتب پیامبر (ص) فرا گرفته بود.
وی خاطرنشان کرد:مسئله عدالت و عدالت گرایی همواره در گفتار و کردار امامان وجود داشته و امام علی (ع) حکومت خود را فقط به خاطر برپایی عدالت میخواستند؛ آن حضرت محور حق و عدالت بود و هرگز رفتاری جز حق و عدالت از ایشان سر نزد واین ناشی از زهد تقوای بی مانند حضرت علی (ع) است.
وی به اخلاق مداری و یتیم نوازی امام علی (ع) اشاره کرد و افزود:حضرت علی (ع) تنها به نیازهای جسمی کودکان یتیم توجه نداشته بلکه به نیازهای روحی و روانی آنها نیز رسیدگی میکردند؛ ایشان همچنین در دوران حکومت خویش افراد بینوا و مستمند را مورد عنایت قرار میدادند.
ابوبصیر با اشاره به اینکه با مطالعه و تحقیق در حوزه تربیت اسلامی تنها با تمسک و الگو گرفتن از ائمه معصومین (ع) میتوانیم راهگشای انسانیت باشیم و انسانهای شایسته تربیت کنیم تصریح کرد:حضرت علی (ع) الگوی برتر بشریت هستند واز خصایص علمی، اجتماعی، اخلاقی، اخلاص در عمل، شجاعت، عدالت، ایثار، وفاداری، وبسیاری از ارزشهای اخلاقی برخوردار بودند که الگوی همه برای گام برداشتن در مسیر سعادت و رستگاری است.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار