کشف و ظبط ۶۷۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در کردستان

مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: کارشناسان بهداشت عمومی ستادی و شبکه دامپزشکی شهرستان سنندج در بازرسی از مراکز عرضه مرکز استان مقدار ۶۷۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف را ضبط کردند.
کد خبر: ۹۲۲۷۰۵۵
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مجتبی ورمقانی اظهار داشت: کارشناسان بهداشت عمومی ستادی و شبکه دامپزشکی شهرستان سنندج در بازرسی از مراکز عرضه مرکز استان در روز سوم فروردین سال جاری مقدار ۶۷۵ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف را ضبط کردند.


وی افزود: در شرایطی که نیاز شهروندان به تهیه فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی حساس‌تر از اوقات دیگر است، نیرو‌های پرتلاش و خستگی‌ناپذیر دامپزشکی به بازدید‌های مستمر و صد البته سرزده اقدام نموده است.


مدیرکل دامپزشکی استان کردستان ادامه داد: همکاران ما در سومین از فروردین با مراجعه به ۷۵ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی تعداد ۱۷ صورتجلسه ضبطی را تنظیم و مقدار ۶۷۵ کیلوگرم گوشت مرغ و گوشت قرمز تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف را کشف و از ورود به سفره شهروندان حذف کردند.

ورمقانی تصریح کرد: این در حالی است که در ادامه طرح تشدید نظارت بهداشتی، همکاران شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها نیز با جدیت و انجام بازرسی‌های مداوم علی‌رغم محدودیت تردد بواسطه شیوع بیماری کرونا، تامین فرآورده‌های خام دامی بهداشتی و سالم را برای مردم کردستان تضمین می‌کنند لذا تجمیع آمار شهرستان‌ها بصورت هفتگی ارائه خواهد شد.

وی از شهروندان کردستانی درخواست کرد فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز را تنها در صورت داشتن مهر و تاییدیه دامپزشکی و از مراکز معتبر خریداری کنند.
 
انتهای پیام/7727
 
منبع فارس
ارسال نظرات